MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr apr 19, 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Renske + een hele kudde!
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2007 6:12 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Afbeelding

Vanmiddag ging ik naar de duinwei om te kijken of het water van de drinkpoel bevroren was. Renske stond tussen de andere paarden te grazen. Lizzy, een Haflinger keek als eerste naar me en toen Renske ook. Daarna gingen ze weer grazen. Het is zo'n mooi gezicht, al die paarden. Sommige eten, andere staan te dromen, en er zijn er die elkaar staat de kroelen. Arm Jeroentje, een oude wat grotere shetlander staat altijd op een afstand. Hij is de enige met een deken om, want hij is al meer dan 30 jaar. De andere paarden zijn niet aardig tegen hem... Ik liep naar de poel en hakte een stuk open, aan de voetstappen in het zand, zag ik dat er al iemand geweest was om hetzelfde te doen. Toen terug richting hek, maar toen ik Renske wat verderop weer zag wilde ik haar toch even gaan aaien. Dat vond ze prima, maar ze at wel door! Ik liep terug en keek om en zag dat de paarden een eindje richting de poel liepen en toen weer bleven staan. Ik ging terug richting het water en riep ze. En ja hoor, daar kwamen ze: Lizzy en Renske voorop. Bij de poel ben ik op een duintje gaan zitten om te kijken hoe dat allemaal gaat. Met zo'n klein stukje water, omdat de rest bevroren is, moet ieder op zijn beurt wachten!
Ik kreeg het koud en liep nu toch echt bij de paarden weg. Tot mijn verbazing kwamen ze achter me aan, eerst in stap.... toen in draf en in galop!! Ik ga dan van de paardenpaadjes af, ga opzij staan tot de meeste voorbij zijn. Een prachtig gezicht en leuk geluid, al die stampende voeten. Ik had het gevoel dat de hele kudde bij mij hoorde!!!
Wat heerlijk dat ze zo de ruimte hebben om te kunnen rennen. Ik was niet van plan om Renske deze keer mee te nemen naar huis om te voeren. Ze had gisteren na de duinrit genoeg gehad. Maar ze ging zo demonstratief bij het hek staan, dat ik het halster en touw uit de fietstas haalde en haar meenam. Ze kreeg een beetje muesli en mocht daarna weer terug. Ter wijl ze naast de fiets mee terug liep gaapte ze een paar keer enorm. Winterslaap?? Bij het hek stond de kudde te wachten. Lizzy gaf een zacht gehinnik toen Renske dichtbij was en Renske zei iets terug.
Op de wei deed ik het halster af en daar ging de hele troep in stap richting duinen. Wat een mooie ervaring!

p.s. het lukt me nog niet om een grotere foto er op te zetten. |o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2007 6:32 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Wat klinkt het allemaal onwijs gaaf! Niet nog een plekje over? ;)

En dat gapen, ik denk dat het gewoon heerlijke totale ontspanning was! Fleur kan het ook heel goed, vooral als ze lekker in het zonnetje staat te slapen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling