MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 11:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: centered riding update
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2008 9:10 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hallo mensen,

Vanavond sinds tijden weer is les gehad in centered riding. Het slechte weer van de laatste tijd gaf ons niet de mogelijkheid om te rijden in de bak, laat staan les krijgen.

In de tussentijd ben ik zelf met quinoa aan de gang gegaan, elke zondag waren we te vinden in een binnenbak bij vrienden van ons, daar moeten we altijd erg vroeg heen, anders heb je de bak niet voor jezelf.

Heb sinds kort een ander zadel (wintec 2000), ik had het idee dat hij met het boomloze zadel niet zo lekker liep en dat hij er "last" van had.

Maar het ging weer super vanavond, eerst weer wat grondoefeningen gedaan zodat ik een goede houding had. Toen op quinoa zitten en deze houding weer aannemen. We waren erg gegroeit vertelde m'n instructrice. Gelukkig heeft de tijd dat we geen les hadden een positieve wending gehad en heb ik geen verkeerde dingen gedaan met quinoa.

Quinoa liep heel erg lekker, heerlijk actief en reageerde super goed op m'n ademhaling.
In draf moest ik gaan tellen 1,2,1,2......... op de maat dat ik wilde dat quinoa draafde. Als ik 't standaard tempo wilde doen dan moest ik zachtjes tellen, als ik van tempo wilde wisselen (sneller wilde) moest ik harder 1,2,1,2...... zeggen en uiteraard ook in een sneller tempo. Wauw! hij reageerde perfect hierop, zodra ik harder en sneller begon te tellen ging quinoa ook harder draven, daarna weer zachtjes tellen en langzamer en quinoa ging weer een rustiger tempo lopen. Je kon echt merken dat quinoa hier veel steun aan had en goed een constant tempo kon lopen.
Zo hebben we een tijdje tempo wisselingen gedaan, met tussendoor cavalleti's, waar hij heel netjes overheen draafde.

Op een gegeven moment kon je heel goed merken dat hij "vol" zat en dat het dus tijd was om te stoppen. Toch nog even één rondje gedaan, maar dat vond quinoa toch echt een beetje teveel en wilde een bokje gaan geven. Uiteindelijk is hij braaf verder gegaan en zijn we met een goede afsluiting gestopt.

Quinoa is echt een superpaardje, en hij spiegelt mij echt exact, heel leuk om te zien en mee te maken.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 9:25 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Wauw Marjolein, goed hoor!! Wat een knapperd dat paard van jou!! Hoop dat wij over 2 jaar met sebas ook zover zijn. ik kan denk ik een boel van je leren!

gr Karin

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2008 9:56 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: wo aug 15, 2007 12:07 pm
Berichten: 50
Goed zeg! Het is wel echt leuk als het met de lessen zo goed gaat en als je een goede instructrice hebt. Ik heb ook altijd veel plezier aan mijn lessen, dan lukt alles zo goed!

Ik wens jullie nog heel veel plezier met de komende lessen en vorderingen!

( ik heb ook een wintec 2000! ik hoop dat jullie daarmee even tevreden zult zijn als wij!!!! :D )

Groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling