MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 9:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 10:17 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
hallo iedereen

het is alweer een tijdje geleden dat ik wat nuttigs op dit forum heb geplaatst, kijk wel regelmatig of er nog leuke dingen bij zijn gekomen.
ondertussen heb ik mijn lease paard ushi alweer een paar maandjes. we zijn net een maandje terug van mijn 8 weken durende stage in drenthe.
dit was op stal de brinkhof in dwingeloo. mijn stage begeleidster (voor de gene die iets verstand hebben van friezen) rijd de goed gekeurde friese dekhengst tietse. ik heb daar intern gezeten, en had bijna elke dag les. ushi en ik zijn daarbij zo vooruit gegaan. want we liepen eigenlijk een beetje vast. zij was niet echt van plan om te werken, en ik was alleen maar " stevige" en vooral koelbloedige paardjes gewend, dat die aanpak absoluut niet werkte bij een paard met veel bloed. het feit dat ik intern was, was helemaal top, gewoon je paard aan huis. als ik les had s'avonds van 9 tot 10, kon ik om kwart voor 11 in me bed liggen. en ik kon ook denken s'avonds, mm laat ik nog eventjes bij mijn paard gaan kijken. zo relaxed!!!

ik moet zeggen dat ik vooral tijdens het rijden het nuchtere van de merens wel mis, met nirvana kon ik de gekste dingen doen, en die deed dat dan ook gewoon. bij ushi is dat anders, die staat al flink blazend naar een omgevallen boom te kijken, terwijl het hele bos vol staat met bomen haha.
ik begin nu wel een band met haar op te bouwen, omdat ik

op dit moment staat ushi met flinke mok, omdat ik nu alleen maar een buitenbak heb (ik sta zelf niet meer in almere) en de laatste weken het echt veel geregend heeft. over 2 weken hebben we een eerste wedstrijd op de manege in almere, en pauline is echt zo aardig om mij te brengen en weer naar huis te brengen echt zo ontzettend tof!!

nou ik heb weer wat van mij laten horen, en ik kijk uit naar jullie verhalen met de merens, want ik kan er niet om heen........de merens is echt super!!!



ps de laatste foto's staan in mijn album, ben er nog steeds niet helemaal achter hoe ik ze moet plaatsen haha.
picasaweb.google.com/daphnekorting

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 11:26 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hee daphne,

Leuk zeg, wist helemaal niet dat je in drenthe bivakeerde haha.
Lijkt me super inderdaad dat je daar intern zat, lekker relaxed, nog ff kijken bij je paardje en inderdaad lekker op tijd je bedje in ;) .
Heb de foto's nog niet bekeken, zal ik morgen even doen, ben wel benieuwd.

Maar heb je veel in de bossen gereden daar? mooie omgeving hé, m'n ouders wonen er vlakbij.

Maar je hebt helemaal gelijk, de mérens blijft super!!

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2008 10:41 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Ha die Daphne,

Tot ziens over twee weekjes als je wedstrijd gaat rijden. Enne.............het rijden op de Merens zal ook wel weer gaan lukken. Als Polie en Hercule in NL komen dan gaan we samen rijden als je dat wilt enne Jef en ik gaan ook wel eens op vakantie en dan kun je in ons huis slapen als je dat leuk lijkt...........dus die Merens zijn nog niet de wereld uit voor je.
Groetjes,
Pauline

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 13, 2008 9:39 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
@ marjolijn.

ik reed elke zondag in het bos, volgens mij hete dat de dwingelderveld natuurpark. echt heel mooi!!

@pauline.
dat aanbod sla ik zeker niet over, hartstikke leuk :")

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 4:16 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
He Daphne,
Leuk te horen dat je stage goed is bevallen en dat jullie veel geleerd hebben!
Enne wanneer is die eerste wedstrijd precies?
Ik heb de 29 e februari mijn eerste wedstrijd weer met Gentle.
\Vind het ook spannend het is meteen 1.10 niet superhoog maar zo weer voor de eertse keer met die gekke knollie!
Nou ja jij iniedergeval veel succes.
Dressuur toch voor jou?

xxx Annebel.
Enne als je op Polie gaat in Nederland zal je je zeker ook goed vermaken is een heeeeel leuk merrietje aan het worden.
Ik werk nu bijna elke dag met haar en ze pakt alles heel goed op en is lekker voorwaardts!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling