MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2008 10:21 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Het gaat met sprongen vooruit, we werken eraan als ´paarden´!
Natuurlijk moet ik nog wennen aan haar snelheid, haar vlotte manier van lopen, de minimale druk die Bibi ze nodig heeft..maar het gaat echt heel goed vooruit!
Wel wordt er een enorme spiegel voor je gezet, je wordt geconfronteerd met je mindere kanten, ik ben nu eenmaal geen dominant persoon, ik hou van ´de goede vrede bewaren´, maar zo ben je natuurlijk niet ´getrouwd´met je paard...IK moet de baas spelen, ik moet bepalen wat er gebeuren gaat..En daar moetik nog heel goed en veel aan werken, gelukkig weet ikzelf hoe ik in elkaar steekt, verbaast het me ook niet, waarom ik doe, hoe ik doe...Maar het moet wel anders, het moet nu strenger, eenlijnig, Bibi moet weten waar ze aan toe is..anders heb ik straks een oervervelend paard, in plaats van...
Ik probeer streng, maar rechtvaardig, eerlijk te zijn en dan moet het echt gaan lukken!
Ik ben zo trots op haar..

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Laatst bijgewerkt door Emilie op ma apr 14, 2008 3:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2008 6:44 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Het gaat echt heel goed! Bibi schijnt een behoorlijk pientere tante te zijn, volgens mijn instructrice Ingrid. Maar ja, dat vind ik zelf ook!
Ze heeft alles heel rap door, wat nou de bedoeling is, gewoon over de hoefslag lopen, netjes en vooral recht! Ik begin steeds meer door te krijgen dat een eigen paard heel anders rijden is dan manege paarden...Bibi wil alleen maar lopen...draven...ze heeft moeite met 'even rustig' aan doen. Madame wil maar gaan!
Ik werk me echt in het zweet, we lessen zo'n drie per week, om even de basis erin te stampen. En elke keer ga ik met een goed gevoel naar huis.
Longeren vind ik echt een sport apart, als ik zie hoe ze was toen we dit voor het eerst deden...een wereld van verschil!
Maar er zit wel een kop op hoor, van de week dacht ze: Ik ga niet meer lopen...met gaan honderd man was ze vooruit te branden, ineens vond ze het schot van de bak niet meer eng als je er tegen schopte, ineens reageerde ze niet meer als ze been kreeg..ineens vond ze een tikje met de zweep totaal niet belangrijk...Ze had de handrem erop, en liep niet meer! Gelukkig was Danielle met Heros in de bak, zij kwam naast ons, gaf een wat hardere mep, en madame deed weer een rondje..een rondje..en toen zette ze de hoeven weer in het zand..Ik kom eraan, zei Danielle...en zo ging dat een aantal maal..Ik moest er erg om lachen!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: za apr 05, 2008 5:45 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik moet even vertellen, dat ik gisteren een geweldige les heb gehad..Bibi had in de gaten, dat als ze gewoon rustig doet, en niet als de brandweer wilt...het leven ineens veel leuker en makkelijker is!
Ineens, na een rondje of twee zag ze het licht..ze liep zelfs af en toe aan de teugel, het moet niet gekker worden! Ik ben zo blij, dat drie tot vier keer per week lessen zoveel vruchten afwerpt!
Omdat ik een nogal onzeker persoontje bent, luister ik naar alles wat mijn instructrice zegt(waar is ze anders voor), maar vandaag mag ik met Loek(mijn husbie) gaan rijden..Mijn instructrice zegt, dat dit nu wel kan...Jippie!!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: zo apr 13, 2008 4:16 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Bibi heeft het helemaal onder controle, niet meer gaan als de brandweer in stap en draf..aar nu kwam de galop eraan, dan maar weer als de brandweer moet ze gedacht hebben..alsof de duvel haar op de hielen zit, en ineens was ze de hoefslag ook maar weer kwijt! Gelukkig hebben we de mazzel, de er een behoorlijke grote binnenbak aanwezig is, anders had ie te klein geweest voor haar..Dus deze gang moeten we weer vanaf het begin beginnen..zonder brandweerbellen!
Maar ze doet het!
Natuurlijk rij ik elke dag op haar, en elke dag gaan we vooruit, letterlijk en figuurlijk. We hebben op de stalling een wasplaats, die nogal donker oogt, Bibi vond het helemaal niets om die 'donkere tunnel' in te moeten, dus zijn we het maar gaan proberen in z'n achteruit..en daar trapte ze in! Dus nu elke keer een stapte(sproeiertje) verder, ze staat 'vrolijk'te dansen met de spuit op haar voetjes.
Ik heb wel in de gaten, dat Bibi zich veel fijner voelt als het zonnetje schijnt, dan is haar leven zooo relaxt...het is net een mens! Vandaag zijn we dan ook even het erf afgeweest, om een lekker aan de wandel te gaan, en een klein voorproefje van de wei genomen..ze werd er gewoon inhalig van!
Ik rij nu met een boomloos zadel, wat voor haar en mij zoveel beter zit! Dus gaan we voor zo'n zadel, een Barefoot Cherokee, alleen zonder die vervelende westernbeugels! Dat is leuk als je een relaxt ritje rijdt, maar niet als je nog zo moet oefenen als wij!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 11:59 am 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Leuk dat je zo vooruit gaat Emilie, en vooral ook om het te lezen hier. Als je natuurlijk foto's van je kunsten met haar hebt, zijn ze van harte welkom. :D

Ga zo door!!! Kom je ook naar de merenspresentatie aankomende zondag?

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 12:49 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Hier een fotootje, en als je het op film wilt zien, zoek op you tube: Mijn merens Bibi
Veel plezier!

Groetjes,
Emilie

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 3:41 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Oeps Nance, ik vergeet te antwoorden op je vraag of ik naar de Merenspresentatie kom...Helaas, helaas niet, ik moet werken :cry:
Ik had dolgraag willen komen, moet ik nog een jaar wachten.

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 6:53 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 2:38 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Baal, België
Hey Emilie,

Leuk om dit allemaal te lezen. En het maakt ons nog nieuwsgieriger hoe het volgend jaar met onze Ramos gaat verlopen.
Blijf ons vooral op de hoogte houden van je vorderingen (en zoals Nance al zei, vooral veel foto's meesturen :D )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 6:34 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik kan me voorstellen, dat je brand van nieuwsgierigheid! Zeker als hij 'helemaal blanco' is..
Bij Bibi lag het net iets anders, wel blanco qua rijden, maar had haar leeftijd mee..voor mij dan! Maar ik vind het wel geweldig leuk, dat alles wat ze nu doet, echt door mij voor elkaar gebokst is..en mede natuurlijk door de instructrice, zij is echt een kanjer! Zonder haar had ik nog rondjes gelopen, en had nog Bibi steeds in haar fouten mogen vallen...

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 5:45 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik ben er gewoon een beetje sjachie van...Ik moet tot dinsdag wachten, op m'n nieuwe zadel. Dan heb ik een week niet kunnen rijden, ik vind het gewoon zielig voor bibi, en voor mezelf! ''K heb 10dgn een testzadel gehad, en ik vond het geweldig, boomloos! Maar ze liggen niet voor het oprapen, zelfs niet bij de importeur!
Dan maar heel veel gewandeld, ook goed voor Biep, want dan weet ze waar we over een tijdje heen gaan!
Ze loopt op haar gemakje over onkruiddoek, ijzeren platen...En ze weet dat we langs de 'Jamin' gaan..de weilanden, waar ze even mag snoepen! Wij leven op veengrond, en deze is nog erg nat en drassig, daarom mogen de paarden helaas nog niet het land op. En da's maar goed ook, want ik hoor ook wel horrorverhalen over 'in het land staan'..
Maar ook voor het wennen, hoe zeg je dat, aan het gras, is, denk ik, goed voor haar. Ze wordt er alleen erg hebberig van, maar daar zal ze de enige niet in zijn!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 7:01 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik heb dit weekend de stoute schoenen aangetrokken, heb de winkel gebeld, en vroeg of ik tot en met de dag dat het nieuwe zadel kwam, hun testzadel nog moecht gebruiken..Geen probleem! Waarom denk ik daar niet eerder aan!?
Dus ik heb nog lekker kunnen rijden, zelfs gisteren, toen ik nog les kreeg in de buitenbak! Niet de eerste keer dat ik er reed, maar wel de eerste keer dat ik er les kreeg.
Heerlijk was het, wel voor de eerste keer een galopje gedaan, buiten! We sprongen aan, en Bibi valt er dan gelukkig ook gelijk in..totdat we bij de laatste bocht kwamen..ze schrok, en ik lag..(zonder ch)..M'n vet op de heup had eindelijk ergens nut toe..daar viel ik vollop...Maar, Bibi bleef bij me! Ingrid sloot direct de bak, en vroeg me te blijven liggen..maar dat doe ik natuurlijk niet, kreunend ben ik op gestaan, naar Bibi gelopen, die me echt zo aan stond te kijken,..Is hier iets?!
Op een compleet murwen heup, en wat licht gekneusde ribjes..Ga ik zo mij nieuwe zadel halen, en laat ik me op Bibi hijsen!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 9:21 am 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Goh, dat zal toch wel zeer doen, als je ook nog gekneusde ribben hebt. Zou je het niet even wat rustiger aan doen?

Wel leuk dat je je zadel vanmiddag op gaat halen.

Beterschap en succes vanmiddag.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:30 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik was inderdaad te enthousiast...erop klimmen, ging na veel gekreun..Toen op het nieuwe zadel! Ik zat als een vorst(innetje!)..eenmaal aan de loop, wilde ik een drafje inzetten, maar dat was snel klaar..Dan merk je toch, hoeveelspiergroepen je gebruikt..Dan maar rondjes stappen, ook leuk!
Morgen tape ik mezelf in, dan ga ik als mummie rijden!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:34 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Hahaha, verslaafd aan het rijden???? :D

Ik heb gisteren ochtend een heerlijk buitenritje gemaakt, man op zijn werk, kind op school en ik......ik in de bossen op de rug van mijn paard haha!!!

Zie mijn nieuwe avatar.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bibi
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2008 6:32 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Heerlijk als zo 'weg kan rijden'..Diie tijd gaat mij nu ook naderen, m'n instructrice vertelde dat ik het heus kon gaan proberen, met een rustig paardje erbij!
En dat ga ik uiteraard doen! Ik heb al een afspraak gemaakt met een vrouw, die op een Haflinger rijdt, zij had er echt zin in. We gaan dan de gemakkelijke weggetjes rijden, dus nog niet onder tunnels enzo door..We hebben gelukkig een aantal ruiterpaden in de buurt, en een heleboel 'platteland'.
Jammer genoeg zijn bossen iets te ver weg...maar misschien zit een strandritje er deze zomer al in!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling