MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 4:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 8:18 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
T'is alweer even geleden, dus tijd voor een verslagje van Sebastian. Eigelijk gaat t hartstikke goed met hem :D .
Hij groeit goed, beetje overbouwd achter en heeft een mooie bos met manen en een dikke staart. Voor degenen die t niet meer weten, Sebas was nogal dominant met z'n 1½ toen hij hier kwam in oktober. Ik merk dat we steeds meer onze "klik" krijgen en weten wat we aan elkaar hebben. Inmiddels hebben we al een aantal keren een flink eind buiten de bak over de plaats gelopen en dat gaat prima. Ik zet m dan hier op t terrein in een andere stal, waar hij aan kan wennen want daar wordt hij over 2 weken ook gecastreerd. Dat castreren daar heb ik nog wel moeite mee want ik vind het eigenlijk zonde van zo'n mooi paard. Gevoelsmatig heb ik geen keus als ik straks met 'm aan de gang wil gaan en er ook 4 kids rondlopen. Hij laat zich inmiddels ook vastzetten (2-zijdig) en staat bijna niet meer rechtop. T'is eigenlijk een schat en volgens mij helemaaaaaaal niet zo stoer als dat hij zich de eerste maanden hier heeft voor gedaan.
Happen is ook een stuk minder, zeker naarmate zijn wereld buiten de bak en de wei ook wat groter wordt.
Al met al dus positieve ontwikkelingen! :) !!!

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 8:35 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Fijn Karin dat het zo goed gaat. :D
En tja, wat castreren betreft blijft het altijd moeilijk om het te doen of spijtig als het gebeurd is...............maar met vier kinderen en een hengst is ook nogal wat...........sterkte over vier weken........

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2008 12:22 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Wat goed om te lezen dat het goed met hem gaat! En dat hij wat meer met zich laat doen! Tenslotte kon hij het allemaal. Hij zal zich vast meer op zijn plek voelen. Heb je nog recente foto's van hem? Ben benieuwd hoe hij eruit ziet en of hij op zijn moeder lijkt. Als hij qua karakter op zijn moeder lijkt, dan zit je wel goed. Als hij je dan eenmaal kent dan gaat hij er ook voor de 100% voor! Ben benieuwd hoe het castereren gaat en hoe hij zich erna zal gedragen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2008 11:25 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Zal binnenkort eens proberen wat foto's van hem te laten zien. We zijn nog niet zo heel erg digitaal... :?

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2008 11:51 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Super dat het zo goed gaat met hem en met jullie. Ben ook heel benieuwd hoe hij eruit ziet, als klein veulentje vond ik het al een knapperd.
En ja, de castratie, ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik het toen heb gedaan ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2008 11:57 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Dat denk ik ook. Ik heb me er nu bij neergelegd dat ik het laat doen (wel met pijn in mijn hart), maar ik vergeef het mezelf nooit als er een keer iets gebeurd met de kids of zo en ik vind dat hij het ook verdient om straks met Sproet en haar, tegen die tijd al wat grotere, veulen te kunnen lopen.....

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: zo maart 23, 2008 10:02 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ik moet toch even reageren hoor!
Ik denk dat je ook een goede beslissing hebt genomen om hem te laten castreren helemaal omdat hij dan lekker met de andere buiten kan lopen.
Maar ik heb zelf ook twee kleine kinderen en Orion is een hengst en ik moet zeggen dat dat echt geen probeem is ik ken meerder merensmerries en ruinen die ik minder met mijn kinderen vertrouw dan Orion.
Ook de andere hengsten bij de stoeterij zijn zeer''kindvriendelijk'' ik denk dat je met ieder paard moet oppassen of het nou een hengst is
of niet.
Ik zelf vind hengsten meer te vertrouwen dan (soms wispelturige?) merries.

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2008 10:57 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Nou, vandaag gaat het gebeuren, vanmiddag wordt Sebastian gecastreerd! Hij staat nu lekker in de bak te slapen en weet nergens van die arme ziel! :roll:
Ik ga vanochtend foto's van hem maken, heb een toestel geleend, dus Daisy, de foto's komen er van de week aan. Ik zal ze bij de Photoshoot zetten. De keus tot castreren maakte Sebas gisteren wat makkelijker, door op de plaats weer een paar keer te steigeren en flink eigenwijs te zijn :? , t was een hele toer om 'm braaf in zijn stal te krijgen! Goed, dat was het voor nu, de rest volgt.......

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2008 12:00 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Sterkte vanmiddag!

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2008 8:50 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Nou het lijkt allemaal goed te zijn gegaan! 14.30 uur kwam de veearts. 15.15 uur was alles klaar en weer een half uur later was Sebas weer op de been, zij het lodderig. Het is liggend gedaan, heel relaxed, 3 hechtingen aan elke kant. Flinke spuit antibiotica, vrijdag en zaterdag nacontrole en weer antibiotica door veearts. Om 17.15 uur liep Sebas alweer buiten. Net even de laatste controle gedaan. Alles ziet er goed uit, beetje gezwollen. Tís toch wel een hele ingreep hoor! Het buikvlies gaat uiteindelijk ook open. Volgens de veearts kan je na een week of 3 al merken dat happen en streken minder worden. Op zich was dat al geen probleem meer. Verder duurt het een aantal maanden voor zijn hormoonhuishouding weer zijn balans heeft gevonden.
T keek wel zielig hoor, zo'n enorme kerel die dan 45 min later zo staat te zwalken op zijn benen!
Waar ik van opkeek, was toen de veearts samen met mij zijn box in ging hij echt de veearts even aanviel. Bijtbeweging, licht steigeren en een voorwaarste sprong in de richting van de veearts, alsof hij voelde dat er iets niet pluis was (was er ook niet).
Maar goed, het is voorbij, hopelijk geen complicaties en het voelt goed!
Ik heb nu dus een ruin! :D

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 10:55 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Gefeliciteerd met je ruin ;)

Fijn dat alles goed is gegaan.
Waarom heb je gekozen voor een liggende castratie?

Bij Quinoa waren alle "vervelende" dingen al snel verdwenen, was toen echt blij dat ik 'm heb laten castreren.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 11:37 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
fijn dat het goed gegaan is.
en ja het is altijd jammer om een hengst te ontdoen van zijn mannelijkheid, want persoonlijk vind ik hengsten op latere leeftijd veeeeel mooier dan een ruin of merrie. dan hebben de hormonen hun werk gedaan.

annebel heeft over orion helemaal gelijk, die is echt super braaf. maar zelf zou ik (als ik kinderen zou hebben) mijn kinderen ook niet in de buurt van een hengst laten. ik ben van mening dat hengsten nogal raar kunnen reageren, als ze hun hormonen eventjes niet in de hand hebben.

leuk voor je dat het allemaal zo goed gaat!!

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Up date Sebastian
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 1:16 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 21, 2007 10:41 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Maasbommel
Heb er nu ook goed gevoel bij, zeker toen ik zag hoe hij uithaalde naar de veearts :? . Hij moet echt berekenbaar zijn tussen de kids en dat kan als hengst gewoon niet. Ookal zou hij nog zo lief zijn als hengst, 1 hengstige merrie in de buurt en weg is hij.
Alles ziet er goed uit vandaag. Hij loopt lekker buiten en eet goed. Kijkt mooi met de oortjes naar voren :D . Had vannacht wel wat pijn want ik hoorde hem buiten met zijn hoef over de containerbodem schrapen :cry: . Moest me inhouden er niet bij te gaan zitten.
Liggend castreren heeft de voorkeur van onze veearts die hier heel goed bekend staat als de Paarden dokter. Hoor ook nooit van complicaties. En ik vertrouw weer gewoon op de deskundigheid van de veearts, vandaar.......... Ik weet van beide manieren, maar een weloverwogen keuze heb ik niet gemaakt. Ik vind dat hij de deskundige is en heb het aan hem overgelaten. Morgen en zaterdag komt hij terug voor de nacontroles en de antibiotica.

_________________
Sebastian, ruim 4,5 jaar. Met 3 jaar zadelmak en sinds 4 jr bereden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling