MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di apr 16, 2024 8:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitgekookte Quinoa :-)
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 9:44 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Vanavond les gehad zoals elke donderdag.

Quinoa heeft/had nog steeds "problemen" met het galloperen in de bak. Buiten doet hij 't wel (soms met wat tegen sputteren)springt dan ook in één keer aan, ik heb m'n hulpen overdreven gemaakt zodat hij 't in de bak ook zou snappen.

Innan (m'n instructrice) had wat bedacht :D we gaan springen!!

Zo gezegd, zo gedaan..... eerst cavaletti's gelopen en langzaam opgebouwd in een "in-uitje", gewoon kruis hindernisjes. Quinoa begon er lol aan te beleven en ging steeds harder draven en nam (meestal) de hindernissen goed, eerst er gewoon overheen lopen en later echt springen.
Dus meneer begon voor de hindernis steeds meer vaart te krijgen en ging spontaan galloperend over de hindernissen heen, dit is wat we wilde zien........... hij kan/snapt het dus wel dat hij kan galloperen in de bak met mij erop :) .

Nu was het plan om hem in de hoek voor de hindernis de hulp te gaan geven (die ik buiten ook geef) zodat hij in galop moet, toen ik dit deed, ging quinoa direct in opstand en gaf een paar flinke bokken :evil: . Het was immers niet zijn bedoeling om op commando in galop te gaan alleen maar als hij dit wilde........ grrrrr. Nou ja..... door gegaan en uiteindelijk ging hij dus op mijn hulp voor de hindernis in galop, ook in één keer aanspringen zonder eerst heel hard te draven o.i.d..

Maarja, quinoa wilde toch wel op de één of andere manier de touwtjes in handen houden, dus ging hij wel met een bok in galop (op mijn hulp), maar dan nam hij de hindernis gewoon niet en schoot er pal aan langs :? pfffff, dat paard is echt niet voor één gat te vangen :roll: HIj zal wel gedacht hebben "laat me niet zomaar de les lezen, eerst proberen wat ik zelf wil" haha.

Nou uiteindelijk een balk aan de zijkant neergelegd (als obstakel) zodat hij er niet meer zo snel langs zou schieten, toen ging het vlekkeloos, hij ging op mijn hulp in galop (nu zonder bok), wilde niet langs de hindernis vliegen en sprong voortreffelijk :D , toen zijn we maar gestopt om het goed af te sluiten.

Quinoa heeft zich op deze manier wel mooi verraden en weten we nu dat het pure onwil is om niet in galop te gaan in de bak, als hij 't echt niet zou snappen/kunnen had hij wel heel hard gedraaft, maar hij springt zonder problemen aan in gelop. :evil: , wat een draak hé

enne, springen kan die als de beste ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 7:07 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Sorry hoor..Maar ik lig weer dubbel!! :D
Als ik het lees, zie ik 't voor me!
Ik herken die 'eigenwijsheid'...Geweldig! Maar wel heel knap. Ik heb van de week ook geprobeert over balkjes te lopen..het ging, Bibi deed het, maar ded net alsof ze al jaren niet meer bij de pedicure was geweest..moest telkens, zelfs na 100x de balkjes te hebben verschoven, ze lekker aantikken... :?

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 9:29 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Oooo... ik ken het probleem met aangalopperen om mijn commando ook erg goed. Hermoso is ook niet voor 1 gat te vangen. Hij galopeerd wel aan als we buiten rijden enz. En met springen is hij voor de hindernis niet vooruit te banden. We springen bijna vanuit stilstand. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat het voor een groot gedeelte aan mij ligt, vind springen toch best nog wel een beetje eng en moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2008 8:50 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Gisteren weer les gehad en weer gesprongen.
We hadden nu 2 hindernissen, het parcourtje was als volgt. De hoefslag volgen en op de lange zijde een hindernis dan door de hoeken heen en van hand veranderen, dan door de hoeken heen van hand veranderen en op die lijn stond weer een hindernis.

Het ging echt helemaal super, eerst kruisjes gesprongen, maar op een gegeven moment vond quinoa dat niet meer zo'n uitdaging en ging minder z'n best doen. Toen de balken gewoon recht gelegt en een waaier aan de ene kant gemaakt. Quinoa sprong het allemaal zonder engie moeite of twijfel, soms kwam hij niet helemaal goed uit maar dan sprong hij toch nog :D

Maar waar het uiteindelijk om ging was de galop natuurlijk, nou dat ging super. Hij ging op mijn hulp in galop naar de eerste hindernis. Daarna ging hij weer draven, de 2 hoeken door en bij het van hand veranderen ging hij weer op mijn hulp in galop, zelfs dan de 2 hoeken door in galop, van hand veranderen in galop en dan de hindernis weer. JOEPIE!!!
Hij heeft geen enkele moeite met de hoeken of met de hindernissen :D
Dit keer was hij ook heel braaf, enkel een keer een bokje maar dat was 't ook, niet meer dat geklier van de vorige keer. :D :D

Toch wel heel knap voor de 2e springles, ik heb gewoon een "springmerens" die er ontzettend veel lol aan beleefd :D

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling