MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di apr 16, 2024 7:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: AU!!!!
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:56 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Wilde jullie dit niet onthouden

Afgelopen zondag het was hier lekker weer (erg warm) Ik ging samen met een vriendin op buitenrit. We waren lekker vroeg, ik was al tegen 7.50 uur op de manege. Hermoso lekker gepoest enz. Had al zijn spullen uit de kluis gehaald om hem te zadelen. Hij had andere gedachten, hij wilde graag naar de wei. Ik had zijn stal even een klein stukje openstaan, normaal loopt hij nooit zijn stal uit. Hermoso loopt zijn stal uit, ik er achter aan maar hij liet zich niet vangen dus wat deed hij ging hij op mijn teen staan. Opzich is dat nog niet zo erg wel pijnlijk maar oke kan gebeuren maar hij had ook nog eens ijzers onder. Ik heb me erg moeten verbijten van de pijn. Hermoso opgezadeld want ik had al z'n vermoeden wat er met mijn teen aan de hand was maar eigenwijs als ik ben ben ik eerst op buitenrit gegaan. Er lekker ritje allen onderweg voelde ik al aan mijn teen dat dat niet helemaal inorde was. Na 2,5 uur thuis op de manege gekomen, Hermoso naverzorgt en weer terug in de wei ben ik toch maar even naar mijn teen gaan kijken. Nou wat ik toen zag ....... MIJN NAGEL LAG ER HELEMAAL AF!!!! :evil: :evil: En bedankt Hermoso! dacht ik maar ja het is gebeurt en kan er nu niet zo veel meer aan doen dan wachten tot het weer een beetje gaat. Zit nu dus met mijn voet omhoog zodat de druk er wat af is. Wat ik nog het ergste van dit allemaal vind is dat ik nu niet kan rijden. IK hoop dus ook maar dat ik volgende week weer een schoen aan kan maar tot die tijd zit ik hier met 1 schoen en 1 slipper.

Groetjes Sandra


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 12:33 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Oh vreselijk zeg, ik voel helemaal met je mee, dat is alles behalve fijn :?

Wat ook een lomperik die Hermoso van jou ;) , als ze ook éénmaal een weide in hun kop hebben dan hebben ze 't niet in de kont :D

Vind 't knap van je dat je toch nog zo'n lange rit hebt gemaakt.

Beterschap in ieder geval ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door marjolein op di jul 29, 2008 4:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 1:30 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Nou dat heb je goed gezegd marjolein. Ik wilde zo graag naar buiten dus dacht gewoon even doorbijten en niet zeuren. En ja Hermoso is echt een lomperik hoor. Denkt af en toe echt alleen maar aan zich zelf ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:32 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Soms zijn ze ook echt zo lomp hè. :twisted: Als je behang aan de muur had gehad had je hem er vast achter willen plakken :D
Ik herken dit wel maar een nagel eraf dat dus niet.
Krijg kippevel als ik eraan denk....Beterschap

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 12:40 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 2:38 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Baal, België
Hey meiden,
Niet vergeten, 't zijn Fransen hè, die Mérensjes van ons, dus lomp, misschien, maar vooral "malin" :twisted:
(voor diegenen die niet zo vloeibaar Frans spreken: geslepen en altijd uit op eigen voordeel)
Maar ja, we moesten ze hebben hè. :roll:
Wij hebben er thuis ook zo eentje staan. de menopleiding is momenteel even stilgelegd nadat Ramos de koets een halve meter de hoogte in gekeild had (zelf had ie niks en stond ie een minuut later doodgemoedelijk grassprietjes te knabbelen - zodra ik even wat tijd heb volgt een uitvoeriger verslag met foto's).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 1:53 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Dankje wel corrine,

Maar wat het ergste is , vind ik, ik kan ook nu niet bij Hermoso komen omdat er ander te veel bacteriën bij mijn voet komt. Dusss dat is helemaal niet leuk. Moet dus eerst wachten tot dat de wond dicht is en niet meer open knapt. Tot die tijd kan ik mijn eigen paard niet eens zien. :cry: :cry: En wie weet hoelang dat nog gaat duren laat staan dat ik weer kan rijden........ Had niet gedacht dat aan dit ongelukje zoveel consequentie aan hangen. Hopen maar op het beste en dat het snel weer over is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 9:03 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Jeetje dat is nogal wat. Ja je hele nagelbed ligt open en je bent nog verder van huis als je daar een ontsteking krijgt.
Leg je daar maar bij neer en misschien kan iemand anders Hermoso voor je longeren of zo en wat foto's maken met de de mobiele telefoon. Sterkte meid, het is niet anders.
Misschien schoenen met stalen neuzen de volgende keer als je hem gaat bezoeken.
Ik moet zelf ook altijd oppassen want madame van mij wil ook wel eens zo op mijn voet gaan staan. Ze moet nog een hoop leren en ik ook want zo te zien ben ik ook nog geen echte leider......

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 8:22 am 
Offline

Geregistreerd: wo okt 10, 2007 1:02 pm
Berichten: 24
Woonplaats: België
Indardaad AU!!! :?
'k Ken het gevoel maar al te goed... heb ondertussen ook een koppel spikslinternieuwe teennagels :D
Om het nagelbed te beschermen, heeft 'mijn' dokter er de volledig los-door-het-vel-gescheurde nagel...op m'n teen teruggenaaid. 'Met verdoving'...Ten eerste : die verdoving deed meer pijn dan het lostrappen van de nagel, en ten tweede : 't werkte niet eens :cry:
Maar omdat dokter zei dat het nagelbed zo beschermd was tegen infecties (de nieuwe nagel groeide er dan gewoon onder), en met een flinke dot watte er rond, paste ik net in m'n teva-sandaaltjes...en zo op naar de manège :D Wat eigenlijk niet zo verstandig was, maar goed, ik ben nu eenmaal niet gekend om 't gebruik van m'n al-dan-niet-aanwezige verstand :?
En ondertussen korte rijlaarsjes met stalen toppen aangeschaft :D

Veel succes met het aankweken van een mooi vers nageltje :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 9:44 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Ja echt au!! Bij mij viel er niks meer aan te naaien. moest gewoon in soda water en het laten drogen. Maar het schiet naar mjin idee niet op :D :D Zondag de nagel eraf en graag vrijdag weer rijden hahaha.... werkt het maar zo. Stalen neuzen in je schoen kan ook verkeerd aflopen. Als je paard er goed op gaat staan buigt het staal en ben je straks je tenen kwijt. Daar ben ik dan weer een beetje bang voor.

En eigenlijk wil ik niemand op mijn paard hebben rijden. Ze zijn allemaal van die KWPN'er gewend en dan moeten ze op Hermoso... nee lijkt mij niet een goed idee. Bij ons op de manege zijn ze wat erg op wedstrijden gericht en dan moet er gepresteerd worden. En longeren dat kan Hermoso niet zo goed daar wil ik zelf eerst beter leren en bij ons kan dat ook niet echt. Hij staat nu lekker in de wei en heeft hij dan maar een beetje vakantie heeft hij dan ook maar verdiend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2008 11:03 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
oehhh bah, krijg gewoon kippevel van het idee dat je nagel er af ligt...
Kan je intussen wel gewoon lopen ed?
Je kan misschien nog wel zonder zadel een beetje rondhobbelen of ook niet?
Sterkte ermee in ieder geval!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: AU!!!!
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2008 1:21 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Ja je kunt gewoon lopen maar het doet natuurlijk pijn. Moet zeggen dat het vandaag wel heel goed gaat. Maar je kunt niet op je paard zitten ivm bacteriën. Je moet dan echt wachten tot dat de wond echt dicht is en er geen vocht meer uit komt. Dus tot die tijd kan ik even helemaal niks. Ga vanavond maar even kijken hoe het met mijn paard is. Teen goed inpakken in verband met een steriel zalfgaasje er op zodat het niet vast plakt... (dit is goed voor het kippevel moment hahaha).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling