[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
MerensForum.nl • Toon onderwerp - Licence

MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do apr 18, 2024 11:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 12:57 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Wat vreemd dat ze zo extreem reageert... Ik ga er van uit dat jullie er alles aan gedaan hebben hoor, maar hebben jullie ook uit laten zoeken of er misschien lichamelijk wat mis is, het zadel niet pas of weet ik wat? Eigenlijk is het toch hartstikke zonde van zo'n paardje en misschien is er door op een andere manier met haar om te gaan, of op een andere manier in te rijden, toch een heleboel te bereiken met haar. Heb je enig idee waarom ze zo reageert, of waaróp ze reageert? Is er ooit iets gebeurd waardoor ze negatieve associaties heeft ofzo?
(nogmaals, niet om jou of je man of wie dan ook 'aan te vallen' maar dit soort 'vraagstukken' intrigeren me vaak. Vaak is weten waar gedrag vandaan komt al de helft van de oplossing).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 3:09 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 3:33 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Klopt! Er zijn in Engeland een aantal zéer onbetrouwbare handelaren die hun paarden in Nederland halen, waarbij paarden opgekocht worden die eigenlijk voor de verzekering weg moesten enz. en waarvan ze dan papieren door elkaar gooien en andere frauduleuse praktijken er op na houden. Paarden die ongeschikt als rijpaard zijn die toch als rijpaard doorverkocht worden enz. Vorig jaar heb ik voor een mevrouw uit Schotland uitgezocht waar haar paard vandaan kwam die zij bij zo'n handelaar vandaan had en daar kwam vanalles naar boven wat het daglicht niet zo goed kon verdragen. Er bleken ook al 3 rechtzaken tegen deze handelaar te lopen wegens fraude met papieren. Naar aanleiding van haar verhaal werd ik daarna door nog een 5 tal mensen benaderd, helaas heb ik hen niet echt kunnen helpen, maar daaruit bleek wel dat dit soort praktijken héél veel voorkomen.
Áls je je paard naar het buitenland verkoopt, doe dat dan alleen aan een particulier en alleen als je jezelf heel goed verzekerd hebt dat het ook echt iemand is die het paard voor zichzelf koopt. Niet van die 'voor iemand anders die ik ken, via via enz.'


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 3:52 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: za mei 28, 2005 7:33 pm
Berichten: 75
Hoi,

Waarom hebben jullie zelf niet geprobeerd om Licence partikulier te verkopen. Dan voorkom je misschien een heleboel ellende. Mijn andere paard Dorus is een paard wat van hand tot hand ging. Ik was eigenaar nummer 12 toen hij 14 was. Reken maar uit. Hij is nu 23 en doet het nog goed. Ik hoop dat er een liefhebber komt voor Licence.

Groetjes Hester

_________________
Lordi d'en Garcie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 6:05 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
WOW...wat een reactie's ineens! Fijn dat jullie dit doen trouwens..
We hebben inderdaad een heleboel geprobeert, direct nadat ze bij ons kwam is ze onder handen genomen door onze ostheopaat, omdat er vaak wel 'iets scheef' zit oid.
We hebben onze paardenfysiotherapeute naar het zadel, de ligging en de druk laten kijken. Haar gebit is gedaan, dus grofweg hebben we best in die hele korte tijd, geprobeert haar echt een kans gegeven. De eerste bok dachten we: het kan..de tweede keer: Komt omdat Loek te rap aanspoorde...De derde keer: Zat hij alleen maar met zijn voet in de stijgbeugel..
Weet je, we hebben het gewoon niet overzien, een grote fout van onze kant, absoluut! We dachten het wel even te klaren...Het was met Bibi per slot van rekening ook gelukt!
En dat Licence daar de dupe van is geworden, want zo voelt het zeker, zit ook ons niet lekker..
Waarom wij haar niet partikulier hebben verkocht..We moesten dan op zoek gaan naar iemand met zeer veel geduld, veel ervaring enz..En dan nog de vraag, of het allemaal wel goed zou gaan. Ze was natuurlijk bij de vorige eigenaresse ook niet de braafste met het rijden..daar gooide ze ook de jongen van stal eraf..
En dat Engeland verhaal, tja, ik geloof ook heus wel dat daarmee gesjoemeld wordt..En we zijn dan ook blij dat ze nog steeds in Nederland is!

We zijn echt niet zo van, niet goed doe maar weg...want ondertussen loopt Loek alweer ruim vijf weken naast zijn paardje en zal dat nog een paar maanden duren eer de peesblessure, hopelijk beter wordt..Een stuntje van de boerenknecht, door even puin te storten naast de losgooibak..

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 10:47 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is wat jullie dan onderschat hebben. Stond ze al bekend als een probleempaardje? Of gewoon het inrijden an sich. En je schrijft dat jullie het bij 'Bibi ook geklaard hebben'... wát was er dan dat geklaard moest worden?
Sorry dat ik zoveel vraag maar ik zit nog niet zo lang in het Merenswereldje dus ken niet ieders voorgeschiedenis of dat van de paarden waar het over gaat. Ik begrijp dus gewoon niet helemaal wat er dan zo fout is gegaan dat dit paard niet te rijden is.
En mensen met veel kennis en geduld zijn er écht wel hoor. Genoeg mensen die best tijd en energie in een paardje willen steken om een dergelijk paardje weer 'op de rit' te krijgen. Heb zelf tenslotte ook zo'n 'project' en ik ben vást niet de enige die dat er voor over heeft om een paard een tweede kans te gunnen.
Het is alleen wel even zoeken en je moet niet alsnog de 'hoofdprijs' willen beuren voor je paardje. Iemand die een dergelijk paardje koopt neemt toch een gok.
Ik wil best es in m'n kennissenkring m'n oren en ogen open houden om te zien of er iemand is die deze uitdaging aan durft te gaan.

Mocht het zo zijn dat dit paard nog niet zo lang onder zadel is, dan zou het kúnnen zijn dat ze dit gedrag vertoont omdat het haar allemaal te snel is gegaan. Hoe oud is ze?
Sommige paarden hebben gewoon meer tijd nodig dan anderen om één en ander te verwerken. Gaat het te snel voor ze dan komen ze in verzet. De één gaat staken, de ander gaat bokken. Een manier om die paardjes weer fris tussen de oren te krijgen, is weer hélemaal terug te gaan naar het begin en haar eerst weer door middel van grondwerk en kleine werkjes aan de hand vertrouwen te geven. Daarna héél langzaam stap voor stap weer opbouwen, maar 10 keer zo langzaam als jullie de eerste keer hebben gedaan.

Edit: Oh wacht... jullie hebben haar natuurlijk al omgeruild voor het andere zwarte paard. Nou ja, dan nog gaat wat ik schrijf wel op, is het alleen aan de huidige eigenaar om het juiste te doen voor dit paardje.. hoop dat ze nog een kans krijg.
Wil ik daarmee niet zeggen dat jullie dat zouden moeten doen, ik kan me ook voorstellen dat het vertrouwen zo ver weg is dat jullie dat niet meer aan durven of willen gaan. Maar zoek iemand die dit wel kan en wil, paardje gewoon als zijnde groen behandelen en opnieuw inrijden en vertrouwen geven.
Want één ding is zeker, een paard doet zoiets nóóit om 'zomaar vervelend te zijn'. Er is iets en dat probeert ze duidelijk te maken en blijkbaar wordt ze niet gehoord/begrepen, waardoor ze harder gaat 'schreeuwen'... dus heftiger reageren.
Ik wens jullie veel wijsheid en succes met haar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 6:57 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Wat ons vertelt was over Licence, is dat ze eigenlijk onbeleerd was, en dat er wat grondwerk mee gedaan was..Toen zij eenmal te koop stond heeft ze even op een manege gestaan, waar ze ook telkens die jongen eraf gooide. Licence is trouwens negen jaar, en Bibi is acht jaar.
Omdat wij Bibi ook onbeleerd hebben gekocht, en het daarmee eigenlijk vanaf dag één heel goed ging, onder begeleiding, dachten wij dit ook even te klaren..
We dachten, als we eerst haar door die ostheopaat, tandarts, zadel na laten kijken etc, zijn we al een heel end, door evt lichamelijke prolemen weg te nemen..Als allereerste is er een meisje van stal op gegaan, die de rust zelve is, en erg goed kan rijden..Gewoon wat stappen, dat accepteede ze. Later vroeg ze te draven, en even ging dat goed, en ging ze inderdaad bokken, en niet zo zeer een bokje...maar puur om haar eraf te krijgen..
Oke, met veel gedul en rust, maar een soort van angst gaat er dan toch wel inzitten, ook omdat je dan bedenkt hoe het een paar weken darvoor ging met die jongen..
Veel grondwerk en gelongeert, onder goede begeleiding. Loek ging het proberen..hoe dat ging vertelde ik al..
Loek zijn vertrouwen was totaal weg! Want je gaat toch de schuld bij jezelf zoeken, zo is dat nu eenmaal. En omdat wij natuurlijk niet meer zo flexibel zijn, en niemand kan het zich veroorloven zich een ongeluk te vallen, vonden wij het beter niet met haar door te gaan.
Er waren er genoeg op stal die zich wilden opofferen, haar in te rijden, maar wij wilden dit niet, omdat we te bang waren dat er ongelukken zouden gebeuren.
Misschien had ze wel iets, kan..maar wij hebben er voor ons gevoel alles aan gedaan, het haar zo prettig mogelijk te maken.
Natuurlijk hadden we het nog een aantal maanden, of jaren door kunnen proberen..maar het is voor ons, ons eerste paard en laatste paard, omdat wij te oud zijn, om hierna ons nog een paard te veroorloven. We willen gewoon lekker buitenritjes maken, lekker genieten..
Als het ons zoveelste paad had geweest, hadden wij er misschien ook wel 'een reddingsproject' van gemaakt.(lees dit niet verkeerd...) maar het voor ons allebei de eerste keer.

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 12:31 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: za mei 28, 2005 7:33 pm
Berichten: 75
Hoi,

Ik blijf er toch bij dat merensen geen beginnerspaarden zijn. Jullie hadden gewoon nog niet genoeg ervaring. Een vervelende ervaring. Ik had haar alleen niet ingeruild. Dat is mijn mening. Ze kwam toch uit Frankrijk als ik me goed herinner? Daar groeien ze zo anders op dan hier in Nederland. Zowel Lordi als Hombre hebben alletwee startproblemen gehad. Niet alleen op stap willen enz. Ze is eigenlijk nog groen en niet aan dingen gewend denk ik.

Groet Hester

_________________
Lordi d'en Garcie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 2:27 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap zéker dat jullie er voor gekozen hebben haar in te ruilen. Zo'n project moet je willen én kunnen en dat jullie je bewust zijn van je beperkingen is alleen maar eerlijk. Het heeft geen zin om tegen beter weten in te gaan modderen terwijl je weet dat dit boven je pet groeit, met alle risico's van dien. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ik het jammer zou vinden als een dergelijk paardje verkocht wordt als 'graaspony' of in het 'grijze cicuit' terecht komt, omdat dat meestal het paard niet ten goede komt. Verschillende mensen 'die het wel even zullen proberen', waardoor het paard op termijn alleen maar 'erger' zal worden en steeds minder vertrouwen zal krijgen. Dat zijn van die paardjes die tig keer van hand tot hand gaan en uiteindelijk bij de slager eindigen omdat ze 'onhandelbaar' zijn.
Ik sprak alleen de hoop uit dat voor dit paard heel bewust een eigenaar gezocht wordt die ervaring heeft met dit soort problemen en de tijd en het geduld heeft om helemaal vanaf 0 met dit paardje opnieuw te beginnen (waarbij grondwerk en longeren eigenlijk al niet meer 'vanaf 0 is'). Puur omdat ik denk dat heel in het begin dit paard al te veel op haar bord gekregen heeft (op die manege? te snel onder het zadel willen brengen terwijl dit dier groen uit Frankrijk (dus de bergen?) kwam?) en nu iets heeft van 'bekijken jullie het allemaal maar'. Eigenlijk het zelfde als met Ben, alleen is hij niet gaan bokken of stijgeren, hij 'doet gewoon niet meer mee' en laat zich niet benaderen. Elk dier zoekt z'n eigen manier van uiten waarbij het ook mee speelt in welk opzicht het dier 'te veel op z'n bord' gehad heeft. Bij jullie merrietje zal het waarschijnlijk wel met zadelmak maken en inrijden te maken hebben, omdat haar gedrag zich daar ook uit. Bij Ben heeft het meer te maken met hoe hij ergens ooit een keer 'behandeld' is (of 't gebrek daaraan op het moment dat hij het 't hardst nodig had, kan ook).
Maar als je zelf het vertrouwen niet meer hebt is het altijd verstandiger om het door een ander op te laten lossen (en dus idd soms je paard te verkopen) omdat dat gebrek aan vertrouwen gelijk ook dat probleem in stand houdt. (als de ruiter haar niet vertrouwt, hoe kan zij dan de ruiter vertrouwen).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 5:36 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ze heet Licence de Blaricum, ik dacht dat dit een Ned fokker is..Maar als ik het mis hebt, zeg het me.. We hebben ook echt de plank volledig misgeslagen, door nog een Merens te kopen, en te denken, dat we het lek boven hadden, absoluut!

Gelukkig weten we vaak niet, 'wat er voor ons' is gebeurd..Wij hebben er echt pijn ons buik van gehad. Maar we moesten, zoals je begrijpt een beslissing nemen. De handelstal waar we Bibi vandaan hadden, daar hadden we een goed gevoel bij. Zij hadden ons ook vertelt dat ze nu naar een manege was, alleen wisten we niet dat ze daar ook weer te koop werd gezet..
Ik begrijp jouw beredenering heel goed, natuurlijk zijn er dingen gebeurt..net als met jouw Ben. Ik heb daarom ook veel bewondering voor je!
Maar wij zochten een paardje, waar Loek op kon rijden..En als daar wat werk aan zou zitten, was dat helemaal geen probleem..Maar hij wilde wel op zijn minst blijven zitten..en dat kon niet. Ik heb met Bibi ook een hele lange weg te gaan, maar dat geeft niet, ik blijf zitten, en voor de rest heb ik, totdat ikzelf niet meer kan, de tijd.
Ik had ook liever gehad, dat we dertig jaar geleden in deze situatie zaten... ;)

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 8:43 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Dan zijn Licence en Ben waarschijnlijk familie :D Is idd een Nederlandse fokker, ín Frankrijk inmiddels.
Altijd jammer inderdaad dat als je denkt dat je paard ergens goed staat en ze blijken toch weer doorverkocht te worden. Helaas doe je daar niks aan. Hoeft op zich ook niet erg te zijn trouwens, ik denk dat een paardje als Licence zowiezo niet geschikt zal zijn - en ook niet worden - als manegepaard. Een fijne eigenaar met veel tijd en geduld is veel fijner voor haar. Gewoon maar oren en ogen open houden, zodat je zelf (of anderen hier) misschien iemand kunt vinden die haar wil kopen.

Wat mij en Ben betreft, da's toch een ander verhaal. Als Ben agressief was geweest, had gedreigd, getrapt, gemeen gedaan of op een of andere manier door had laten schemeren dat hij dat zou kunnen gaan doen, was ik hier echt absoluut niet aan begonnen. Daarom zei ik al, ik snap heel goed dat jullie hier zelf niet mee door wilden gaan. Da's toch even heel andere koffie dan een bang paard wat alleen maar weg wil weer vertrouwen geven. Als ik het gevoel had gehad dat ik wel es gevaarlijke situaties op m'n hals zou kunnen halen met hem, had ik hem echt laten staan, hoe hard hij ook door m'n hart aan't galoperen was.
Maar ik heb bij Ben vanaf het begin gezegd en ook gewoon zeker geweten dat er geen centje kwaad in dat paard zit. Zelfs al maak je't hem spannend, zodra je één stap terug doet staan z'n oortjes er weer op en kijkt hij je aan alsof hij je de allerliefste van de wereld vindt (en dan smelt je dus als boter op een hete bakplaat ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Licence
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 9:59 pm 
Offline
Stamboekkantoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 15, 2004 10:50 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Brummen
Licence en "Ben"zijn geen familie hoor, wellicht hebben ze ooit in hetzelfde weitje gestaan in Frankrijk.
Het is wel dezelfde fokker.
Naar mijn mening is er nu wel genoeg over geschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling