MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 11:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verhuisd!
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 9:21 am 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Het moest er eens van komen. Wij zijn verhuisd naar een andere stal.

Nirvana heeft 3 jaar en 3 maanden op lies beuker in Almere met plezier gestaan, maar er waren vanaf het begin af aan voor mij al redenen om ooit te kijken naar een andere stal. Oa.de weide, dat was in Almere beperkt.

Ik was al vaker gaan zoeken naar een andere stal, maar kwam toch wel steeds terug bij het vertrouwde gevoel wat ik had bij Lies Beuker.

Totdat ik bij de Zonnehoeve terrecht kwam, en ik kreeg daar gelijk een heel goed gevoel over. ( http://www.zonnehoeve.net) Ook dylan (mijn zoontje) die voelde zich daar gelijk op zijn gemak.
Ik heb met de eigenaresse gesproken over de facilliteiten en die spraken me enorm aan. De paarden worden in groepjes elke dag op de wei gezet en 'savonds kan je ze dan zelf binnenhalen. Ze hebben ruime ( 4x3) boxen met aan drie kanten tralies, waardoor ze elkaar kunnen zien, en aan de voorkant een weefrek zodat ze hun hoofd naar buiten kunnen steken. Ze krijgen 2x per dag een berg kuil/hooi ( wat je zelf wilt) en je mag ook nog onbeperkt bijpakken als dat nodig is. Ze krijgen zoveel dat er de volgende morgen nog steeds wat in zijn stal ligt.
Ze hebben een grote binnebak van 70x24 en ook nog eens een grote manege binnenbak waar ook de pensiongasten in kunnen rijden.
Een buitenbak, overdekte longeerbak, paddocks ect.
De stapmolen mag je vrij gebuiken zonder extra kosten, en 2x per week kan je hun bellen en zetten ze je paard voor je in de stapmolen als je dat wilt.

Vlakbij zit het hulkensteinse bos en het hosterwold en daar is 80km. ruiter en menroutes, dus we kunnen de buurt lekker verkennen.

Toen Ingrid N. van Quiché hoorde dat ik verhuis plannen had, wilde ze ook gaan kijken.
Ik kwam daar om gelijk een stal te bespreken en Ingrid kwam daar om even te kijken en heeft toen ook gelijk een stal besproken. Voor haar was het wel heel kort dag, omdat ze de avond ervoor hoorde dat ik weg zou gaan bij Lies beuker en naar de Zonnehoeve zou gaan. De volgende dag ging ze gelijk mee en had ze ook een stal besproken. Dezelfde avond hadden we opgezegt bij Lies Beuker. Ik vond het best moeilijk om op te zeggen, omdat ik daar toch ruim 3 jaar met plezier heb gestaan. Maar tegelijk was ik ook weer zo enthousiast over de nieuwe stal, heel dubbel allemaal.
Per 1 augustus zijn we over gegaan naar de Zonnehoeve.

Ik zal bij photoshoot even wat foto's plaatsen van de nieuwe stal.

We hebben het er helemaal naar onze zin en de paarden ook!!!

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verhuisd!
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 9:26 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Wat fijn zeg die nieuwe stal. Zo kan het dus ook. Paarden lekker de wei op en als het nodig is een ruime stal die niet aan alle kanten dicht getimmerd is. Ik denk dat een Merens echt geniet van het op de wei staan. Ook het twee keer per dag veel hooi geven komt je paard echt ten goede. De maag van een paard blijft non stop maagzuur produceren en het is daarom zo belangrijk dat er altijd wel wat te knabbelen valt. Er zijn al zoveel paarden met een maagzweer.....
Ik vind het echt tof Nance dat je deze keuze hebt gemaakt. En je paard zal dat zeker waarderen. ;)

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verhuisd!
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 9:50 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Hoi Corinne,

ik merk nu al verschil met Nirvana, hij is zooo relaxed en het knuffel gehalte is nu nog hoger dan voorheen. Ik kan nu gewoon zijn hoofd vast pakken zonder dat hij achteruit loopt of zijn hoofd om hoog doet.
Je merkt aan hem dat hij het naar zijn zin heeft. Hij is niet zo opgefokt. Er ligt de hele dag kuil in zijn stal en hij krijgt het niet eens allemaal op. Heerlijk.
Er hangt daar ook een gezellige sfeer en er is niemand die op je vingers kijkt. Iedereen doet zijn eigen ding en iedereen laat elkaar in zijn eigen waarde.

Dylan heeft een verzorg shetje waar hij ook op mag rijden wanneer hij wil, dus vandaag wilde hij graag rijden en hebben we het paardje opgezadeld en ging hij rijden met enkelt een halstertje om. ( morgen ga ik een hoofdstelletje voor hem kopen) Dat beessie is zo braaf echt een lief gezicht.
Ik heb een hele leuke foto van hem en ik reed met Nirvana. Leuk zo hé, moeder en zoon samen.
Afbeelding

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verhuisd!
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 10:28 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Je kunt nu vergelijken en ondervinden dat het goed is. Ik wist al dat je verandering zou gaan bemerken en het is gewoon leuk om te lezen dat Nirvana het fijn vindt en je dat laat merken. Deze foto is echt geweldig! Fijn zo'n shetje, kinderen kunnen er zoveel mee leren....
Ik heb ook gemerkt dat Chanty bij ons is gaan veranderen. Ze is van een leven op stal naar een leven in de wei gegaan en dat heeft haar absoluut goed gedaan. Ze is een aanwinst voor onze kleine kudde. Deze oude dame zorgt voor het kleinere grut en leer ze manieren. Ze doet het met volle overgave. Ze rent, rolt, knuffelt, graast, rust en is erg gelukig.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling