MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do apr 18, 2024 3:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 25, 2008 12:06 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Wow, mooi stukje tekst Pauline! Dank je...

Ik kende het verhaal niet dus even wat gegoogelt. Wikipedia heeft er een pagina over en onderaan staat een héél mooi citaat:

Alleen met het hart kun je goed zien. Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 25, 2008 9:48 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Heb je verhaal gelezen. slik slik.
Dapper. Kijk nu al uit na alle vorderingen die je zult gaan maken.
Toi Toi toi

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 2:17 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Francis,

Wat leuk dat je nu al een beetje "cold Turkey" kunt doen zoals wij dat noemen. wij doen dit ook altijd met onze paarden aan passend aan hun "schrikniveau". Bij ons houdt dat in: onverwacht in de container stappen terwijl Polie eet (vind ze nu al heel normaal terwijl ze in het begin de container uitvluchtte van schrik of een gat in de lucht sprong), haar iedere keer overal aanraken (ze rilt zelfs niet meer zo normaal vindt ze dat), halstertouw of ketting hard op de grond gooien en buiten overal mee confronteren net zo lang tot ze er als een bejaarde dame recht langs loopt en vooral heel veel om haar hittepetitte reacties (toen ze er net was) lachen. Ze schrikt bijna nergens meer van. Nu was Polie door Annebel al aardig schrik vrij gemaakt maar het kon nog beter gezien haar jeugd en sommige schrikreacties. Leuk dat je al voorzichtig aan dit stadium van de africhting kunt beginnen. Dan heb je al veel bereikt. Succes verder. Ik vind het heel interessant om je verhaal te volgen.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 8:07 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Nou, met Ben is het toch nog veel 1 stap voorwaards, 3 stappen terug... vandaag zijn we weer terug dus. Straks even een stukje schrijven, maar we gaan weer even een paar stapjes terug... Ik had het al eerder uitgelegd, hij bouwt de spanning op in z'n lijf (denk ik zo) en op een gegeven moment is zijn max bereikt en zegt hij 'nee'. En ik denk dat ik meer vertrouwen kweek door zijn grens te respecteren dan door door te drammen. Vandaag wel even geprobeerd maar dat werkt alleen maar averechts. Dus ok.... vandaag was de grens wat lager... Alles bij elkaar krijgt hij natuurlijk ook veel te verwerken.. de afgelopen 3 weken (jeetje... 3 weken alweer!) meer dan in het afgelopen jaar...
Wel erg leuk om te lezen dat er mee gelezen wordt met m'n blog. Dank je.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 9:27 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Hoi francis,

ik ben dus ook een trouwe lezer van jou en jou Ben. Ik weet om welk paard het gaat, ik heb hem namelijk al een keertje ontmoet toen hij nog bij de fokker stond.

Het is een pracht beesie en ik hoop dat je met jou geduld en je vertrouwen in hem, straks samen heerlijke ritjes gaan maken. :D

Misschien is het een leuk idee om een verhaal te schrijven voor de nouvelles.

Succes.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 6:16 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Francis,

Je stukje over Parelli leest interessant, maar Parelli zegt mij helemaal niets..????????? :roll: Kun je er iets meer over vertellen?
Groeten, Pauline

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 9:28 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Pat Parelli? Da's zo'n beetje Mr. Natural Horsemanship himself en een 'guru' voor velen... Googel maar es op die naam, dan kom je heel veel tegen.
Ik ga me overigens nog wel even in wat meer methodes verdiepen, Parelli is er een van maar ik wil zeker ook nog even wat banden van John Lions bekijken. Da's zeg maar de Pat Parelli van de westernwereld...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 22, 2008 8:15 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
'K ben zo benieuwd hoe de vorderingen zijn met Ben...

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 8:02 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Vorderingen genoeg inmiddels Emilie... Ben staat sinds gister op z'n paddock/stal dus er is weer een boel gebeurd.

Leuk om te lezen trouwns dat we al 'vaste lezers' hebben :D
En wat de Nouvelle betreft.. tja, ik weet zo niet wat ik dan precies zou moeten schrijven, maar als iemand van de redactie iets van m'n Blog wil gebruiken voor de Nouvelle, dan vind ik dat prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 11:11 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Ik heb het al eerder geschreven:

De Nouvelles is van en voor leden.

Dus de redactie plaatst in principe geen stukjes geschreven door Merens-eigenaren/bijrijders, die niet lid zijn van het stamboek. Ook niet als een niet-lid regelmatig op het forum schrijft.

De Nouvelles is ook niet los verkrijgbaar. Dit blad hoort bij een lidmaatschap van het stamboek.
Naast af en toe een stukje van dit forum, staan in de Nouvelles voornamelijk ingezonden artikelen en andere onderwerpen
die het stamboek belangrijk voor de leden en/of eigenaren van de Merens vindt.

Voor alle forumgangers zonder lidmaatschap misschien toch een reden om lid te worden??

Christel Welbie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 5:46 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Je schrijft: Vorderingen genoeg...
Ik hoor ze graag! Ben reuze benieuwd!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2008 12:43 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Uh Christel... ik begrijp jou berichtje niet helemaal. Ten eerste ben ik (nog) niet van plan om iets in te sturen voor de Nouvelle, en volgens mij zeg ik dat ook nergens. Ten tweede, ik ben lid... Toegegeven, nog niet toen ik het topic startte, maar inmiddels (als het goed is) wel. Ben staat ook netjes via 't stamboek op mijn naam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 6:50 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Deze reactie vind ik dus vreemd.
Want boven mijn bericht staat een bericht van jou, dat je niet weet wat je in de Nouvelles zou moeten zetten, maar dat de redactie wel stukjes van jouw weblog zou mogen gebruiken.
En daarop heb ik toen gereageerd.
Dat lijkt mij dus duidelijk.

Daarbij was jij volgens mijn informatie toen nog geen lid van het stamboek. Misschien heeft jouw opgave voor het lidmaatschap mijn berichtje gekruist.
Maar wat ik hiermee wil zeggen, is dat ik niet zomaar in het wilde weg reageer. Dat is meestal naar aanleiding van berichtjes of vragen.

Maar laat ik duidelijk zijn, iedereen is vrij om wel of geen lid van het stamboek te worden.
Maar het lijkt alsof het soms gewoon onduidelijk voor de forumgangers is, wat de voordelen van een lidmaatschap van het Merens Stamboek zijn.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2008 8:20 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Ik snap dat je op mijn bericht reageerde. Het ging mij er alleen om dat het mij voor kwam dat ik niks mocht plaatsen omdat ik geen lid ben. Ik gaf dus aan dat ik inmiddels wel lid ben. Meer niet.
En met dat ik niet weet wat ik in de Nouvelle zou moeten plaatsen, daar bedoel ik alleen maar mee dat ik niet niet zou weten hoe ik een stukje over Ben zou kunnen schrijven zodat het interessant is voor iedereen. Maar dat wanneer iemand anders dat wel in een kort interessant stukje kan gieten, ze dat wat mij betreft zouden mogen doen. Meer niet.
Soort communicatiestoornis blijkbaar...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 12:28 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hé Francis,

Ben zijn weblog weer eens gelezen. Positief dat jij hem kan kalmeren als hij boven zijn theewater is. Dat vind ik een enorme sprong vooruit in het omgaan met Ben. Je hebt het ook verdiend met al het geduld dat je betracht. Chapeau, zoals ik je al in een PB-tje liet weten ik heb dat geduld echt niet met mijn paarden en gelukkig hebben ze dat ook niet nodig. Als ik de ontwikkeling zie dan verwacht ik toch wel dat jij diegene bent die uiteindelijk aan het langste touw trekt. Eerlijk gezegd heb ik daar wel aan getwijfeld. Soms dacht ik: "het lijkt wel een autist........dat komt gewoon nooit meer goed". Nu geef ik je het voordeel van de twijfel en verwacht dat het je gaat lukken. Als jij met dit paardje het goed kunt gaan vinden krijg je daar een super paardje aan verwacht ik. Dat kan haast niet anders. Het zal wel een paardje blijven: "tot de dood ons scheidt". Want zo een kun je gewoon niet meer weg doen. Maar dat is alleen maar leuk en heb ik met Hercule. Die zal ik ook nooit aan een ander kunnen overdoen, daarvoor hebben we teveel meegemaakt (hij was knap lastig als jongeman) en teveel band. Als een Merens eenmaal bevestigd is dan is het voor altijd, is mijn ervaring met Hercule. Dit opstekertje wilde ik je even geven. :)

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling