MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do apr 18, 2024 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 28, 2008 8:49 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Afgelopen weekend hadden we een gezellig stalfeest. Gemoedelijk, Brabants dus en enorm gezellig. Polie reed gisteren haar eerste wedstrijdje met Frederiek (15jaar). Ze sprong twee keer uit de bak want ze wilde naar de paarden toe die allemaal buiten de ring stonden :evil: . Balen dus. Maar de punten waren goed want met aftrek van de twee min punten had ze 188 punten gereden. Mening van de jury: "ze had beter aan de teugel gekund, maar wat ze liet zien was gewoon goed en mooi" :D . En dat was ook zo: de figuren, de overgangen, de galop dat zag er goed uit. Omdat het onderling was en ook oefenen werd niemand gediskwalificeerd. Polie was goed gewassen van te vore en zag er prachtig uit (een ware make over).
Vandaag hadden we een staprit van vier uur met lunch waarbij we met negen vrouwen waaronder een beginnend kind en een vrouw die zeer beginnend was op een dominante Tinker. Ik was erg zenuwachtig van te vore want Polie zou voorop gaan met mij en Jef op Hercule. Jef en ik zouden de boel begeleiden. Ik was na uitbraak aktie Polie van gisteren niet zeker van haar. Maar Polie groeide vandaag in de rit in haar belangrijke rol. Ze verdiende vandaag het predikaat "goed gekeurde en zeer betrouwbare merens". Ik moest haar constant terug in tempo terug rijden en op een gegeven ogenblik had ze door, dat ze alleen rustig mocht stappen en gaf ze zich daar aan over (petje af voor ons hittepetitje!). Onze Hercule was uiteraard weer super solide, maar tja van mijn dertienjarige Merens verwacht ik niet anders. Kortom onze Merensjes hebben zich van de beste kant laten zien en ik was dan ook erg trots op ze en vooral heel opgelucht dat we allen veilig thuis kwamen. Ik heb een beetje een stijve nek van het achterste voren zitten om de boel in de gaten te houden.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 11:47 am 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Goed zeg!
Ja je hebt echt twee toppaardjes met allebei een gouden hart!
Maar weer een overwinning gefeliciteerd!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 12:07 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Super hee Pauline,

Keurige punten toch, niks mis mee ;) Ondanks dat alles niet helemaal goed ging :roll:

Leuk dat Polie toch uiteindelijk zoiets had, van ik ga toch maar rustig stappen :D

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 29, 2008 3:53 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Marjolein en Annebel en anderen,

Inderdaad weer een overwinning en er was ook niets mis mee. Ik ga vaker lang met ons hittepetitje stappen, want vandaag heeft ze zich in de les overtroffen. En dat zie je wel vaker met die jonge paardjes, dat ze ineens boven zichzelf uitstijgen. Ze was zo verschrikkelijk goed aan de hulpen in stap/draf/galop dat ik vanuit stap een aantal malen aangegaloppeerd heb links en rechts om. Alsof ze nooit anders had gedaan zo goed was ze en dat terwijl ze pas vijf jaar is geworden en dit jaar pas serieus onder het zadel wordt gereden. Ik kon kleine voltes links en rechts rijden in galop, afgewisseld door grote, een stukje contra galop en dat alles heel rustig of ze nooit anders had gedaan. Ook kon ik rustig en snel galopperen, gewoon super. In draf deed ze ook alles terwijl ze mooi aan het bit was: de figuurtjes liep ze goed, het wijken, alles ging gewoon super. Sandra (mijn instructrice) en ik moesten gewoon om haar lachen en we zijn dan ook na drie kwartier gestopt om haar niet terug te laten vallen vanwege vermoeidheid. Want jullie moeten je wel realiseren dat ik nog steeds bezig ben met recht richten en op twee teugels te leren lopen en haar probeer sterker te maken zodat ze vanuit achteren gereden kan worden. Maar Polie vindt dressuren gewoon heel leuk en als ze dan haar best doet en een goede dag heeft is het gewoon geweldig om haar te rijden. Hercule had gewoon minder zin en aanleg en pas toen hij vol zes jaar was gingen we met hem galopperen, want eerder kon gewoon echt niet. Dus jullie snappen mijn kick. Ik vind namelijk dressuren ook heel leuk en door Hercule heb ik een beetje leren paardrijden.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling