MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 5:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het heen en weer.
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 3:06 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Vanmorgen ging ik op weg naar Renske op de duinwei. Het was mistig en het was daardoor nog meer dan anders zoeken waar de paarden staan. Meestal staan ze op het uiterste puntje bij het prikkeldraad waar de wei ophoudt en een andere wei begint. Hierop staan 2 haflingers en 2 grote paarden en meestal staan die ook bij het prikkeldraad. De wei is een paar hectaren groot, dus het is best een eindje lopen. Renske stond op een heuveltje in de zon een beetje buiten de kudde zoals vaker. Ik deed het halster om, maakte het touw vast en we liepen in de richting van het hek. Na zo'n 100 meter hoorde ik dat de andere pony's er in galop aankwamen en ze renden ons voorbij. Ik maakte Renske los zodat ze mee kon rennen. Toen ze voor aan de kudde was bleef ze staan. De anderen wilden haar niet passeren en bleven dus ook staan. Ze waren toen halverwege de wei. Ik hoopte de kudde weer in draf of galop te krijgen verder in de richting van het hek, en kwam er dus roepend en druk zwaaiend met mijn armen aangerend. Renske zag me aankomen, draaide zich om en........ de hele kudde ging in rengalop terug naar de plek waar ze zo juist nog stonden. Zuchtend liep ik dus weer helemaal terug naar het prikkeldraad waar Renske met een onschuldig hoofd stond te grazen. Ze loopt nooit voor me weg, maar even meende ik haar te zien denken, dat het wel grappig zou zijn om er van door te gaan. Gelukkig had ik een pepermuntje en toen bleef ze staan. Daar gingen we voor de 2e keer naar het hek. En, nee toch, daar kwam de kudde weer aan in galop. Ik hield Renske vast. Ze gooide haar voorbenen omhoog en probeerde weg te komen. Maar ik hield haar vast tot ze allemaal voorbij waren. Ik weet dat ze de eerste wil zijn die bij het hek aankomt, dus toen liet ik haar gaan. Wat je dan ziet!!! Niet voorwaarts? Niet graag galopperen?? Ha, Ha, Ha. Bij het hek gekomen kon ik haar pakken. Ik had het touw net vast, toen de hele kudde weer terug galoppeerde de duinwei op. Dat was op de nipper. Stel je voor, weer terug? Het heen en weer zou ik er van gekregen hebben. We hebben vanmorgen ook nog een mooie strandrit gemaakt. Hugo te paard en ik dit keer op de fiets. Zie Photoshoot.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het heen en weer.
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 8:43 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Leuk Trudy hoe die Renske in die kudde is. Als je een paard zo ziet dan weet je wat zijn of haar talenten zijn. Leuk vind ik dat.
Ik wee niet of je al eens geprobeerd hebt met een fluit of zo. Wellicht kun je haar met een emmertje brokken de link leggen naar deze fluittoon zodat je niet meer zover hoeft te lopen. Maar goed, het moet natuurlijk ook heerlijk zijn om daar te wandelen. Ik toeter altijd als ik bij de wei aankom rijden met mijn auto en dan sprinten ze allemaal naar het hek want dan komt er eten.
Voor mijn Merensjes is dat maar een handjevol brokjes of pulp maar iedere keer weer komen ze eraan gerend.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het heen en weer.
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 9:19 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Leuk, je reactie! Als ik buiten de wei sta en roep of met de etensbak rammel komt Renske er aan, terwijl ze slechts een enkele keer te eten krijgt bij de wei. Maar zoiets weten ze na één keer volgens mij. Thuis krijgt ze haar muesli in de rode bak en dus is die bak heel belangrijk voor haar. Ook als ik geluid maak met een palstic zak (daar heb ik vaak winterwortels in, die ik later op de dag langs breng als ik de hond uit laat) komt ze er aan als ze niet te ver weg staat. Eén keer toen de wind in de richting van de kudde stond en ik buiten het hek stond en riep, kwam de hele kudde, met Renske voorop er aan gerend. Ze komt echter niét als ik op de wei sta en dan roep of met een plastic zak geluid maak, want dan heb ik nooit iets te eten bij me. Met eten in een kudde lopen lijkt me niet verstandig. Renske denkt dan zoiets als:"ik ben gekke gerritje niet!" Slim is ze, dat is zeker. Ze wacht dan tot ik haar kom halen! Jij ook veel Merens plezier!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het heen en weer.
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2009 11:14 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
ja met eten lopen in de kudde doe ik ook niet. Veel te veel stress onder de Merensvreters ;)

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling