MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kindeke
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2009 1:02 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Vanmorgen kwamen we van het hoge duin bij de strandovergang met ons hondje Fleurtje, van het strand af. Vandaar is een deel van de duinwei te overzien. In de buurt van het hek zagen we de shetjes en de andere pony's staan, in een groep bij elkaar. Ze stonden te slapen in het zonnetje. Geen Renske te zien! Ach gut dachten we, is ze weer eens alleen achter gebleven op de plek waar de pony's 's nachts staan, en staat ze daar nog te slapen? We wilden haar mee naar huis nemen en liepen dus naar het hek waar het groepje in de buurt stond. Tot onze verbazing lag Renske daar in het zand en stonden de anderen om haar heen, met hun hoofden richting Renske. Ze leek wel het kindeke Jezus!Wie Renske nu onderhand een beetje kent uit mijn verhalen, weet dat dit een bijzonder plaatje was. Renske staat bijna altijd en beetje opzij van de kudde. Laat er geen pony te dicht bij haar komen, want ze gooit op z'n minst haar oren in de nek en anders wel haar benen. Hugo liep voorzichtig naar haar toe en kon haar hoofd eventjes aaien. Toen vond ze ineens dat ze allemaal te dicht op haar stonden. Ze stond op en gooide haar oren naar achter. Het stilleven was voorbij. Wij vonden het een mooi begin van de dag. Daarna is Renske voor de tweede keer gaan rijden met een vriendin, die goed kan paard rijden. Ze is ernstig ziek, chemo's en zo, maar wil zolang het kan blijven rijden, maar vanwege haar huidige conditie, wel op een betrouwbaar paard. Inmiddels weten jullie het wel, in zo'n situatie is Renske buitengewoon geschikt!! Fijn weekend allemaal! ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kindeke
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2009 4:01 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Leuk Trudy zoals je over Renske schrijft. En fijn dat je vriendin toch kan paardrijden en dat ze dit van jullie mag op Renske. In maart gaan we twee weekenden naar Zeeland. Vind je het leuk als we een afspraak met jullie maken om het plaatje en het paardje eens in werkelijkheid te komen bewonderen?

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kindeke
BerichtGeplaatst: za jan 24, 2009 4:45 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Dat lijkt ons erg leuk, dus laat het maar weten als jullie langs willen komen in Renesse.

Maar nog even over Renske. Het is en blijft een paard nietwaar!! Toen ik Fleurtje uitliet, terwijl onze vriendin aan het rijden was op Renske, kwam ik kennissen te paard tegen. "We zagen Renske net op het strand!", zeiden ze. "Ja dat klopt" zei ik. "En we zeiden nog tegen elkaar, dat is nou een paardje dat bomproof is! En op datzelfde moment zagen we haar met vier benen tegelijk de lucht inspringen!!" "Wat?", zei ik verbaasd. "Volgens ons kwam het door het witte schuim dat omhoog waaide tegen haar aan, we moesten er erg om lachen". Even later kwam onze vriendin weer thuis op Renske. "Renske kan springen hoor", zei ze meteen en ik wist wat ze bedoelde. Ze had niet op het schuim bij de zee gereageerd, maar ineens kwam er een flodder omhoog tegen haar hals aan en daar schrok ze zo van dat ze pardoes omhoog sprong, met al haar benen tegelijk van de grond. Dus misschien is Renske wel bomproof, maar niet schuimproof. :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling