MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 4:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 9:54 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Vanmorgen om 10 uur konden we nog een keer het parcours verkennen. Na de lunch ging ik nog eens hardlopend in de tuin met denkbeeldige hindernissen oefenen. Nou ik had ze dan toch eindelijk goed in mijn hoofd. En daar gingen we om 15.23 uur de bak in. De speeker roemde het feit dat Renske zo goed stil kon staan, dat ze braaf was in draf en in galop matig! Als enige Mérens op Schouwen-Duiveland (voor zover wij weten), is ze bijna bij iedereen bekend. De eerst ronde ging best goed. Het was zwaar voor haar, want het zand was mul geworden. We mochten er 5 minuten overdoen. Hugo riep tot aller hilariteit af en toe "Galop", echter zonder effect! We reden een foutloos parcours in 3. 43 min, geen balletje er af en niet verdwaald in de hindernissen. Het was moeilijk om Renske aan de gang te houden en ze ging over in stap om te mesten! Dat kostte tijd. De tweede ronde maakten we een fout, die Hugo goed corrigeerde, dus weer een foutloos parcours, maar in 4.01 min. Ik vind het niet leuk dat Hugo hard moest meppen met de zweep, maar anders had ze helemaal niet flink gelopen. Onze instructeur begreep het heel goed, want die kent Renske... Maar ik vind het niks! Dus ik weet niet of we het nog eens zullen doen. Als ze er helemaal geen lol aan heeft, heb ik het ook niet. :cry: Want er zijn paarden en pony's waaraan je kunt zien hoe heerlijk ze het vinden. Ze gaan spontaan in galop en doen het hele parcours in galop. We hebben Renske na de tweede ronde naar huis en daarna naar de wei gebracht. Wij zijn toen terug gegaan naar de manege om naar de anderen te kijken. Er deden bijna 60 aanspanninge mee. Dus er was heel wat te zien. Er was 1 trekpaard die het verd... om te draven en zelfs voorwaarts laten gaan kostte moeite; die is er mee gestopt. De dag eindigde met 2 vierspannen, iemand uit België met 4 kwpners en iemand met 4 trekpaarden. Het was mooi om te zien, hoe ze door de hindernissen reden. De foto's van mijn schoonzusje zijn niet goed gelukt. Maar er was een echte fotograaf en de foto's komen later op de website van onze club. Daarvan zal ik er dan eentje alsnog op het forum zetten. Renske staat nu misschien te slapen op de wei, en wij slapen vannacht ook weer lekker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 11:59 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hé Trudy,

Al met al is het toch heel goed gegaan ook al was Renske niet heel voorwaarts. Ik zou het zeker nog een paar keer doen, want paard en menners hebben toch ook tijd nodig om aan iets te wennen. En wellicht dat REnske het dan wel leuker gaat vinden. Hercule was ook niet zo voorwaarts bij ons, totdat hij met de leermeester door het parcour ging. Ik kende mijn eigen paard niet meer terug, zo hard en wendbaar vloog hij door de hindernissen (tweede prijs in een hogere klasse!). Dus Trudy, het is maar de vraag of Renske het niet zo leuk vindt, ze heeft jullie wellicht gewoon wat uitgeprobeerd, of aangevoeld dat jullie deze tak van sport net als zij nog niet zo goed beheersen. Dus niet te flauw met de dame, zou ik zo zeggen. Ze heeft het luxe zat, dus een beetje werken af en toe voor de kost mag toch wel? :D

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 12:11 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Dank voor je reactie Pauline. Ik heb het aan iemand voorgelegd, die ons en Renske kent en waarvan ik de mening hoog inschat, dus kijken wat hij er van vindt. Het is natuurlijk een feit dat wij geen echt goeie menners en ruiters meer zullen worden. We doen wat we kunnen, meer zit er niet in. Sommige mensen hebben een bak waarin ze kunnen oefenen, wij niet. En naar de manege gaan en een bak huren doe je in de praktijk niet zo vaak om een indoor te oefenen. moeten we ook voldoende pionnen hebben. Toch zou ik Renske graag meer voorwaarts zien. We worden op de bok moe van haar geslof. Dan corrigeer ik het, gaat het eventjes beter en hup valt ze weer terug en zo moeten we aan de gang blijven. Vrijdag liep ze ineens een heel stuk in een fijn tempo, nou dat voelt gewoon heel anders. Daar word ik opgewekt van en zie dan dat ze het wel leuk vindt! Je hoort de reactie van onze deskundige nog wel. Fijne zondag!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 7:53 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Hoi Trudy

Ja het is zeker vervelend als een paard niet voorwaarts is. Hoelang hebben jullie Renske nu al?
Wellicht is zij vroeger noot gecorrigeerd en is het voor haar een gewoonte geworden.
Ik denk dat je met training daar wel iets aan kan doen.
Misschien kun je met het voeren van haver Renske wat pittiger krijgen maar daar zijn de meningen wat over verdeeld. Haver is wel een heel natuurlijk voer voor paarden, ze kunnen het erg goed verteren.
De meeste mensen voeren dit niet graag omdat paarden er te "heet" van worden en dus is vaak haver overal uit voer gehaald. Je kunt het wel bij de boerenbond krijgen.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 8:06 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Dank voor je reactie. We hebben al eens een tijdje geprobeerd wat haver en of brokken opleverde, nou dus niets. Renske werd er echt niet heter of meer voorwaarts van. We rijden veel en doen ons best. De enige die haar voorwaarts krijgt is hr. Vos een oude meninstructeur en examinator, bij velen bekend. Andere ervaren menners lukt het ook niet goed. Laten we onze zegeningen nu maar tellen en het nemen zoals het is. Renske is erg braaf, met een iets sneller paard hadden we het misschien niet volgehouden. Je kent onze voorgeschiedenis misschien wel. Wij mennen gewoon niet goed genoeg, maar een hr. Vos worden we niet meer.
Er zijn nu leuke foto's van de wedstrijd te zien op:
http://www.horsecapture.nl bij Fok en menvereniging 7 februari, nummer DSC 6120 t/m 6135.
Er zijn toch ook een paar "actie" foto's bij! We kunnen de foto's niet op het Forum zetten, alleen kopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 8:44 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Pauline, zie hier de reactie van Ad:
Hoihoi,
Heb je wel eens achter een pony/paard gezeten wat harder gaat dan je zelf wilt? Dat een bek opzet waar je wel eens een beetje bang voor wordt?
Kijk eens goed naar de mensen met 'vlotte' paarden en ponies, die alleen maar met antislip leidsels kunnen rijden en na afloop elkaar moeten masseren omdat ze zere spieren in hun nek en armen hebben.
Bedenk hoe betrouwbaar Renske is en hoe weinig momenten je hebt gehad dat je dacht dat het fout zou gaan.
Gezien jullie leeftijd zou ik je nooit aanraden om naar een vlotter paard uit te kijken.
De gulden middenweg in temperament is uiterst moeilijk te vinden of te bereiken.
Tel je zegeningen.
Goede zondag
Ad
Ik ben het helemaal met hem eens!
Groetjes,
Trudy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De wedstrijd.
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 8:04 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hai Trudy,

Ad heeft volkomen gelijk....ik heb echt geen moeite met een wat slome Renske, je schreef zelf dat je dat slome niet zo leuk vindt want dat de zweep dan teveel gebruikt moet worden. Wij hebben dat met Hercule. Hij is zoals de ruiter is. Je kunt een kind met hem naar het bos sturen want hij is te lui om ergens van te schrikken en dan loopt hij dus ook te sloffen. Maar zet er een goede ruiter op en je weet niet wat je ziet. Zo'n paard wil je toch nooit meer kwijt. En ik verwacht dat ook Renske super betrouwbaar is en wat flegma en luiheid hoort daar gewoon bij. Bij ons brengt Polie wat levendigheid in de paddock en zoals je hebt kunnen lezen is dat ook niet altijd gemakkelijk, ook al doet ze het nu weer super. Dus zo heeft alles zijn voor en zijn tegen. :D Een kroel voor Renske.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling