MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 10:20 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Als baby's of peuters weer iets meer kunnen noemt men dat vaak een "sprongetje maken". Ik zeg dat ook altijd bij Sauvage. Zaterdag hadden we haar hoeven bekapt en wat gaat ze goed vooruit. Ze heeft zich heel netjes gedragen en de tijd dat ze haar hoef omhoog houdt wordt steeds langer. Wat leert ze toch veel en ze onthoudt het ook nog :D .
Haar laatste bekapbeurt was wel weer enkele maanden geleden.
We hadden zaterdag de paarden naar de zomerwei gebracht. Er staat niet veel gras hoor maar wel even uit die blubberwei. Nou, Sauvage heeft enorm gerend. Ze leek zo uitgelaten en zo blij. Ze gooide haar achterbenen omhoog en ze kreeg er geen genoeg van. Chanty heeft 100 meter sprint getrokken en toen vond zij het al ok. Waarom al die drukte, zal ze gedacht hebben.
Mijn dochter heeft vandaag enkele seconden op haar rug gehangen. Ook dat liet ze heel goed toe.
We hebben haar lange manen ingevlochten omdat die nu wel teveel gaan klitten. Als ze los hangen is ze net een hengst.
Ik zie ook dat haar figuur echt veranderd is. Buik weg en een dikke kont. Geweldig. Ik heb haar nog niet gemeten maar ze is groter dan mijn dochter die 1.48 meet.
Deze zomer gaan we beginnen met longeren. Iets dat ik voorzichtig moet gaan oppakken want ik weet dat dit een moeilijke fase voor haar gaat worden.
Vandaag heb ik met Chanty en mijn dochter op haar Welsh een prachtige rit gemaakt in het mooie lente achtige weer.
Een geweldige dag.
Een wandelaar zei "Kijk dat paard draagt botten" (Belgisch woord voor laarzen, doelend op Chanty's hoefschoenen ;) )

Maar goed, ik wilde dit geweldige weekend met schitterend weer even met jullie delen.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 11:04 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Heerlijk zeg als ze zo vooruit gaan. super. Hier in Almere vond ik het weer een beetje tegenvallen, het was mooier voorspeld. We hebben zelfs een beetje regen gehad.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 11:09 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Super om te horen, ik voel je enthousiasme uit je bericht :D

Heerlijk als ze zich zo uitleven in de wei, ook heel grappig die 100 meter sprint en dan is het wel welletjes haha.

Veel succes met alles.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 8:20 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Ja Chanty is de oudere verstandige merrie die het rustig aan doet en Sauvage is de jonge meid die nog een beetje onverschillig is maar ondertussen al heel goed weet wat wel en niet kan. Chanty is een goede kuddeleidster die Sauvage regelmatig op haar plaatst zet wat zij ook echt nodig heeft. Als Chanty er niet was had Sauvage met 1 jaar de leiding al overgenomen bij die andere twee....
Dat was echt niet goed geweest. Nu is er een mooi evenwicht en Chanty is daarbij onmisbaar.

Fijne week allemaal

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling