MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 8:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: beetje pech!
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 9:52 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
JA al veel te lang geleden dat ik op het forum ben geweest, we hebben hier orkaan gehad waarbij mijn computer er een tijd uit heeft gelegen en het halve dak van het huis is gewaait maar goed dat is nu allemaal alweer een tijdje in orde.
Alles hier met de paardjes goed maar ik heb met toch weer een zeer vermoeiend lang weekeinde achter de rug!
Ik heb met kerst twee nieuwe paardjes in Nederland gekocht ,(nee geen merens!) Kwpn, een jaarling hengstje en een tweejarige merrie.
Ze zouden vorige maand alletwee met transport meekomen.
Word ik de dag van te voren opgebelt dat de merrie niet de wagen op wil, na veel wikken en wegen en vier uur later hebben ze haar niet meegenomen en kwam alleen Darco aan.
Maar goed degene die mij een beetje kennen weten wel dat ik niet zomaar opgeef ik was ervan overtuigt dat het een lieve merrie was en dat er een misverstand is geweest tussen laders en paard.
Mijn paarden staan nogal hoog in het bloed en als je die laat stressen kan je het inderdaad wel vergeten en kunnen ze gevaarlijk worden.

Maar goed ik besloot haar zelf te halen Mirjam zou meegaan en we zouden meteen een weekeindje Nederland doen.
Donderdag ochtend weggereden en je raad het nooit vlak voor Parijs (dat is ongeveer 650 km. bij mij vandaan) turbo in de soep kapot!!!!!!!!!!!!
Nou ik zal het niet al te lang maken het verhaal (was de vrij nieuwe auto van mijn man die er toch al niet blij mee was dat ik dit´wilde ´paard ging halen)
We werden dus weggetakeld er kwam zoveel rook uit de auto en we stonden op de tolweg en de vrachtwagens gierden voorbij .

Gelukkig was er net een vrachtwagen chaffeur uit nederland op weg naar ons en heeft hij ons twee uur later opgepikt, we zijn tot chatteroux gereden en daar overnacht.
De volgende morgen doorgereden naar huis waar we om drie uur aankwamen (vrachtwagens mogen maar 80 GRRR).
We hebben de auto van Mirjam gepakt en zijn om vier uur weer vertrokken.
Om 11 uur kwamen we in orleans aan waar we geslapen hebben de volgende morgen vroeg op trailer bij de garage gehaald en naar nederland gereden.
Om vier uur kwamen we aan trailer bij paard afgezet en naar centerparcs gegaan om even heerlijk te relaxen in het zwembad en te eten.

Volgende morgen om half zeven op en om 8 uur vertrokken PAARD LIEP NATUURLIJK ZO DE TRAILER OP! De eigenaar had ook wel een beetje geoefent.
Paard heeft heel de weg geen stap verkeerd gezet we hebben haar niet gehoort ewn ze was super braafd ook gegeten hooi, op de wagen etc.

Half twaalf kwamen we thuis aan!!!!
3500 km in drie dagen was wel een beetje te veel van het goede maar ja paard staat hier en is lief en gezond dus alles weer goed!
Auto is alleen wat minder natuurlijk misschien is er ook iets in de moter geslagen oeps!
Dit is al de tweede keer dat ik de auto van mijn man sloop! Nou ja ik kan er niets aan doen maar het zal hem natuurlijk nooit gebeuren!

Ik ben trouwens niet helemaal merensloos op stal!
Ik heb een tweejarig hengstje van Mirjam op stal als vriendje voor mijn jaarling.
In augustus gaat hij voor de voorkeuring het is het enige hengstje van zijn jaargang die nog hengst is omdat hij wel kans maakt om dekhengst
te worden ben benieuwt.

Hij is echt geweldig een echte merens gek op eten!

Nou ik ga slapen ben nog moe van de reis al ben ik alweer twee dagen terug!

Groetjes Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 10:06 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle
Mwa, wat een avontuur en wat een kilometers. :? Maar waar een wil is, is een weg , hihi.
En ja, je zal het altijd zien, dan lopen ze zo de wagen op.
Wat voor paarden heb je in Nederland gehaald trouwens?

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 10:24 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Oh Annebel wat weer een pech. Wilco zal wel niet blij met je zijn geweest haha, maarja jij doet het ook niet express toch ? ;)

Ik kan me voorstellen dat het een heel vermoeiend weekend is geweest, dus groot gelijk dat jullie lekker naar centre parcs zijn gegaan, heerlijk relaxen. Wel frustrerend dat het paard nu zo in één keer op de wagen ging, zal je altijd zien.

Maar wat ook vervelend van jullie huis zeg, wat kan een beetje wind dan wat aanrichten hé.

Hoe gaat het nu met de paardjes? hou je ze zelf of ga je ze later verkopen?

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 1:46 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Jemig Annebel wat een pech weer. Je maakt ook altijd weer wat mee hé.

Gelukkig liep je paard zo de trailer op, je zal wel genoeg rust hebben overgebracht dat het paard je vertrouwde en zo mee de trailer op liep.

Is het dak van je huis al weer gerepareerd? Wat storm allemaal al niet kan doen he, en dan ook nog pech met de auto als je onderweg bent een hele reis naar nederland te maken, daar zit je ook allemaal niet op te wachten.

Gelukkig is het weer goed en zijn jullie weer veilig thuis.

Ik ga waarschijnlijk over 3 weken naar Markelo en dan ben ik van plan ook even langs Orion te gaan,(wil die kanjer ook wel eens in het echt bewonderen) ik zal hem een lekkere wortel namens jou geven.

Gr. nancy

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 1:54 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hé Belle doe de groeten aan Wilco en kusjes voor de kids..........wat een pech weer. Hopelijk is de auto all risk verzekerd zodat je alles terug krijgt. Groeten ook van Jef.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 2:00 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Jeetje dat is wel enorme pech hebben ja.... En wat een aantal kilometers zeg, maar gelukkig staat je nieuwe paardje(s) nu veilig bij jullie. Heb je geen foto's ervan?? ;)

Succes met je nieuwe aanwinsten.

Groetjes,
Lucia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: beetje pech!
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 9:48 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ja wat een kilometers he!
Nee de auto is niet alrisk verzekerd oeps!
Wilco was inderdaad niet blij aangezien dit de tweede auto is die ik binnen een jaar kapotrij de vorige was een range rover jeep waar hij supertrots op was.
Nou had het bij hem ook gebeurt maar ja het gebeurt twee keer bij mij!

De paardjes die ik heb opgehaald zijn twee now or nevers dat is voltaire maal nimmerdor sprinbloed dus daar is mijn merrie ook van die zo goed is en ik heb er ook een fokmerrie van ik ben dus nogal now or never fan .
En ja of ik ze hou ik ben gek op het hengstje denk zelf dat die wel potentie heeft om dekhengst te worden dus die probeer ik te houden.
Ik denk als ik met mijn vijfjarige merrie op concour kom dat er genoeg gegadigten zijn voor een zus van haar dus de merrie gaat denk ik weg.
Hoe leuk die ook is ik kan niet alles houden te duur en geen tijd.
Gentle mijn ruin staat ook te koop.
Ik heb ook twee drachtige merrie s dus hopelijk over een maandje twee vrolijke veulentjes erbij.
Allemaal erg leuk natuurlijk maar ook druk met twee kinderen huishouden en ik heb al weer wat aanvragen om in te rijden.
En daarbij is mijn gezoindheid ook niet altijd wat het wezen moet.

Maar ach ik geef om al mijn beestjes dus verkopen is altijd moeilijk.
Ook omdat de merrie nu twee is als ik haar volgent jaar inrij en haar dan verkoop is ze zoveel meer waard
en als ze dat jaar erna dan goed spring op concour .....maar ja dat zijn allemaal overwegingen je moet ze ook gezond houden al die tijd.

We zien het wel bedankt voor al jullie lieve reacties trouwens!

Groetjes Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling