MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 5:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 7:23 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Genieten jullie ook zo van het mooie weer en de mogelijkheden die dit biedt? Wij wel dus.
Vandaag met bijrijder hebben we een lange rustige buitenrit gedaan. Hercule zag er super stoer uit met zijn zadeltassen op waar proviand inzat voor de baasjes en de paardjes. In het begin even wat kleine dominantie probleempjes met Polie (en Hercule is dan gelijk uiterst solidair met zijn vrouw) bij de plassen en linten. Maar die hadden we snel opgelost. Steeds opnieuw door de plassen gaan en langs de linten totdat beiden normaal doen. Op een gegeven ogenblik stond ik te wachten totdat Hercule voor zijn bijrijder Wilma door de plassen wilde. Komisch gezicht maar ze kreeg het toch maar voor elkaar zonder mijn hulp. Vrij gemakkelijk gingen we de paarden-wild roosters over (vinden ze altijd wat eng dus dat doen we nog er naast lopend). Lekker gedraafd en gegaloppeerd in het mooie natuurgebied. Wat genoten we van elkaar en het prachtige weer. Na twee uurtjes zijn we onze eigen koffie gaan drinken en baasjes en paarden snoepten van de lekkernij die we bij ons hadden. Er was voldoende gras dus dat was helemaal tof voor Polie en Hercule die niet op gras staan maar altijd buiten op een royale paddock. We hebben buizerds gezien, wilde zwanen op het nest, ganzen en andere vogeltjes. Zo leuk. Ook van een afstand de uitgezette bizons gezien die we nooit opzoeken maar altijd van een afstandje bekijken.
Toen we op stal waren realiseerden we dat we vergeten waren foto's te maken. Dus Wilma nam haar camera zonder te gebruiken weer mee naar huis. Helaas dus geen foto's.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 8:10 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Heerlijk zeg Pauline, het is inderdaad geweldig mooi weer.
Net zoals jij doet, heerlijk genieten met je paardje en dan komt het helemaal goed :D Ook prachtig hoe je alle dieren ook van het voorjaar ziet genieten, kwam laatst wel iets van 10 herten tegen in het bos.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 12:31 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Wow, klinkt als een heerlijke rit Pauline...
Ik moest wel grinniken om Hercule, ik zie z'n eigenwijze snoet gelijk voor me "zie jij maar dat je me door die plas krijgt'.
Het is inderdaad wel heerlijk genieten met dat soort weer (jammer dat het terwijl ik dit een dag later typ alweer voorbij is) en ik krijg daar dan wel een beetje ongeduldige kriebels van omdat ik ook met Ben zo graag op die manier zou genieten. Maar goed, die tijd gaat zeker nog komen.

Mag ik toch even waarschuwen voor de wildroosters? Ik vind het persoonlijk heel erg gevaarlijk om met je paard over een wildrooster te gaan. Als het goed is heb je bij elk wildrooster een hek en ookal is dat soms meer werk, ik zou toch iedereen met klem aan willen raden om voor de veilige route door het hek te kiezen. Ik heb jaren pal voor een wildrooster gewoond en durf tegenwoordig niet eens meer te kijken als iemand aanstalten maakt met een paard over een wildrooster te lopen. De ongelukken die ik heb zien gebeuren zijn legio en gruwelijk ook. Heel wat paarden zijn op mijn oprit behandeld voor de verwondingen die ze opliepen door uitglijden op het wildrooster. Zéker met paarden op ijzers, maar ook zonder ijzers, doe mij een lol en neem het hek, dat zit er niet voor niets. ;)
Ik bedoel dit echt niet aanvallend naar jou hoor Pauline, is ook meer een algemene waarschuwing, ik heb echt zoveel mee gemaakt met dat rotrooster (niet alleen paarden overigens, sceelers zijn net zo eng... mensen met gespleten lippen, hersenschuddingen, gebroken ledematen enz. in m'n keuken gehad) dat ik iets te veel voorbeelden gezien heb van wat er mis kan gaan.

Ik had Ben's manen ingevlochten tegen de warmte, doen jullie dat ook?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 2:01 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Hé Francis,

Inderdaad Francis Hercule lacht dan zijn ruiter gewoon uit met een speciale snelle blik naar mij om te kijken of ik me er wel of niet mee bemoei. Als ik me er niet mee bemoei dan weet hij dat het echt iets is tussen hem en zijn ruiter.
Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit zijn speciale paarden roosters zodat de paarden via een veilige ruiterroute de drukke vijf eikenweg over kunnen gaan. De roosters zijn heel smal en de openingen zijn ook extra smal. Tevens is het materiaal zo gemaakt dat ze er gewoon overheen kunnen lopen. Als de paardjes willen kunnen ze er gewoon overheen stappen. Het kan echt geen kwaad. Hercule doet het gemakkelijk en ook Polie gaat er steeds gemakkelijker overheen. Nog even en we kunnen gewoon blijven zitten. Ze zijn juist gemaakt voor de paarden zodat ze niet over het drukke verkeers kruispunt hoeven. Omdat mijn paarden daar weer geen enkele moeite mee hadden namen wij altijd het drukke kruispunt. Nu zijn ze zover dat ze deze roosters gemakkelijk aan moeten kunnen en dan kunnen wij via een mooie veilige ruiterroute ver van het verkeer naar het bos rijden:D
Ik hoop ook dat jij spoedig met Ben kunt gaan rijden. Ik verwacht dat dit wel eens sneller zou kunnen als jij denkt want waarschijnlijk vindt hij uit zijn stalletje zijn en naar het bos gaan ook heel leuk. De manen invlechten doe ik (nog) niet, ik geniet teveel van het behang. Behalve bij een hittegolf dan doe ik het wel. Groetjes.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 11:48 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Ok, ander soort wildroosters dan de 'gewone' dus. Nou ja, dan alvast een waarschuwing voor mensen die deze zomer hier in de omgeving willen rijden. Bij de wildroosters op de Veluwe, die dus eigenlijk 'anti-wildroosters' zijn, kan dat dus echt niet.

Ik heb geen idee hoe snel of langzaam het zal gaan, ik wil in ieder geval het rijden e.d. vanuit vertrouwen doen. Ik zal er nu vast een zadel op kunnen krijgen als ik wil en ik kom er waarschijnlijk zelfs wel op ook, maar ik wil dat niet 'afdwingen' maar gewoon fijn in alle rust en volledig vertrouwen langzaam opbouwen. Eerst langelijnen werk en dan langzaam es opstappen zonder zadel en dan zo stap voor stap verder.
Gisteravond naar Annemarie van der Toorn wezen kijken in Ermelo en ik mocht haar naar aanleiding van een vraag die ik stelde bellen. Heb eerst gemailt, maar ben wel benieuwd... iemand met zoveel ervaring met 'probleem'paarden moet vast een paar nuttig tips voor me hebben.

Vlechten had ik er vandaag al weer uit hoor, doe het ook alleen als ik denk dat het nodig is, laat ze niet permanent/lange tijd in. Had wel alles aan één kant gevlochten en 't meeste hing vanavond nog steeds zo. Paar weekjes in de vlechten en Ben heeft misschien wel een enkele manenkam. Dat vind ik eigenlijk mooier dus wie weet lukt het.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling