MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zo trots...
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 12:46 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Op dit moment zijn onze paarden Hercule en Polie zo gelukkig en fijn om te rijden. HErcule is super voorwaarts en lief en Polie is niet meer fieperig en heel braaf. We hebben de afgelopen weken grandioze relaxte buitenritten gereden :))
Vandaag had ik les op Polie. Ze was ietwat drammerig in het begin en ik moest strenger rijden van Sandra. Dat werkte. Na een kwartier was ze braaf en ze liep netjes. Na een half uur was ze zo mooi soepel en liep ze super aan het bit dat ik haar kon oprichten (heb ik nog niet veel gedaan)en ook met gemak de hals kon laten strekken. Ze volgde volledig mijn hand en ik kon haar vanuit mijn zit rijden. In de galop reed ze mooi verzameld en ik kreeg de opdracht van Sandra om contra galop te gaan rijden over de lijn 10 meter. De eerste keer sprong ze over. Met was aanwijzingen ging ze de tweede keer prachtig in de contra galop en mooi verzameld galoppeerde ze door. Ze voelde super licht in de hand. Wat ben ik trots ;;) . Daarna nog schouder binnenwaarts gereden, ging super. Toen in stap keert wending links en rechts via de achterhand en ook dat ging na paar keer oefenen en aanwijzingen super. Mijn kleine Polie, mijn merens is een echt dressuur paardje. Ze wordt eind deze maand zes en ik geniet nog helemaal na van deze knappe prestatie van haar. Joechée, wat hou ik veel van mijn paardjes!

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 2:27 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2008 5:18 pm
Berichten: 207
lekker gevoel is dat he...?
ken dat gevoel ook wel heb
dit gevoel altijd in de carouselles bij quiche
fijn te horen dat het zo goed gaat en veel succes met het trainen he


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 6:15 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Super leuk te horen Pauline, ik kan me je trotse gevoel helemaal indenken :)

Heerlijk als het zo goed gaat, en heel knap van Polie op die jonge leeftijd, dat ze het zo goed oppakt Chapeau! <:-P

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 10:43 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Heel goed te horen Pauline. Dat is het beste gevoel wat je je maar kunt bedenken als je zelf heerlijk hebt gereden en je paardje ook nog eens een super prestatie verricht heeft.

Dan mag je best even in de wolken zijn als alles klopt!!! (%)

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: za apr 25, 2009 9:07 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Heerlijk Pauline om alles zo voor elkaar te hebben he? En dan ook beide paardjes, dat is echt super fijn. Je hebt ook twee geweldige kanjers. Geniet er maar lekker van en ik wens je veel rij plezier toe dit weekeinde =D>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 10:38 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Wat fijn Pauline dat het zo goed gaat! Komen jullie 14 juni ook naar Renswoude? Dan zou je zelf wel eens mee kunnen doen he ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:38 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Nee Lucia wij komen niet naar Renswoude. Helaas, hadden wij net onze vakantie gepland. We zitten dan in Schotland. Zelf zal ik nooit wedstrijden rijden. Ik ben te oud, vind ik zelf en heb te veel faalangst (~~) . Wel is mijn droom nog om ooit op Polie op een merensdag een kür op muziek te rijden. Maar dan een op echt hoog niveau. Dan zijn we wel minstens vijf , zes jaar verder. Dus of dat ooit lukt....wie weet. Geeft niet als het niet lukt, hangt van zoveel factoren af, alleen er naar toe werken vind ik al zo leuk. Op Hercule heb ik het ooit gedaan op M1 niveau. Was erg leuk. Polie kan veel meer en kür rijden durf ik dus wel omdat ik dat zo verschrikkelijk leuk vind. Tegen die tijd doe ik wel een oproep voor sponsors zodat we een echte kür voor Polie kunnen laten componeren [:)

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 9:01 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Hey pauline,

Hmmm faalangst hier zit er nog 1tje ;) Gelukkig heb ik mezelf wat wedstrijden met paarden er overheen kunnen zetten anders had ik heel veel leuke activiteiten gemist. Maar ik snap je wel hoor. Zou wel tof zijn als je in de toekomst een keer een kur kan rijden! Dat is toch al een mooi doel om nar toe te werken. Ach het belangrijkste is dat jullie er plezier in hebben en dat zit wel goed geloof ik :)

Alvast veel plezier in Schotland!

Groetjes,
Lucia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 7:59 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Super zeg dat het zo goed gaat altijd al geweten dat het een dressuurmerensje was!
Wat faalangst betreft hier nog een hoor!
Ik probeer er overheen te komen maar 8-X komt goed, je bent nooit te oud om te leren.
Fijn ook d at Hercule weer braaf is ja het blijven kinderen he!
Met kuren bij tijd en wijlen! Succes verder!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zo trots...
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 3:16 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Vandaag weer zo trots op Polie en op mijzelf. Hercule zijn ijzer ligt eraf (~~) , dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben met Polie alleen naar het bos gegaan. Van Annebel wist ik dat ze braaf was alleen. Wilma fietste mee voor alle zekerheid vanwege de drukke wegen waar we langs en over moesten. IN het bos ook een tijdje alleen met haar gereden. Ze was een stuk alerter als normaal en ook wat heter. Maar er is niets geks of gevaarlijk gebeurd en ze liep gewoon fantastisch. Bleef mooi nageeflijk en licht in de hand. Echt super goed. Alleen het éérste paarden rooster over stappen daarvoor zal ik wel af moeten stappen als ik alleen met haar ben, want dat vind ze helemaal niets ondanks dat ze dat goed kan en er tot in den treuren op geoefend is. De andere paarden roosters deed ze goed en zelfstandig zonder hulp. Ach is te overzien. Polie is nu ronder van het gras en het is net zo'n mooie andalusiër maar dan een merens. Mooi plaatje om te zien. Toen we terug kwamen ging Hercule naar haar roepen. Hij stond als een fiere hengst prachtig zichzelf tonend aan zijn vrouw te roepen. Wat genoten wij en de mensen van de stalling van dit mooie stoere plaatje :x . Dus het was weer leuk en Polie en ik hebben weer wat geleerd in de africhting. Soms kan het paard het al maar moet de ruiter nog het lef hebben om het te rijden.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling