MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 11:38 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Vrijdag was de laatste dag van onze vakantie in Montferland. We maakten een laatste rit. We kwamen weer langs het bosrestaurant en hebben daar heerlijk gegeten terwijl Renske braaf stond te wachten. Een half uur voor thuiskomst bij ons vakantiehuisje wilde Hugo nog wat foto's maken. Hij had Renske net een "pluim" op haar "hoed" gegeven (zie foto bij Photoshoot) toen er iets mis ging. We stonden op een pad met veel gras en Renske wilde gaan grazen. Dat vond ik niet goed want ze had het hoofdstel met bit aan, en met een flinke hap gras om het bit is ze niet meer te besturen. Ze bleef moeilijk doen en ging achteruit lopen, de wagen kwam scheef te staan en ik kreeg haar niet voorwaarts. Hugo kwam op de bok, we stonden heel scheef en ik gaf de teugels aan hem om van de wagen te springen om Renske recht te gaan zetten. Ik zette mijn voet op de knop om af te stappen toen ze een flinke ruk gaf................ Ik werd gelanceerd en viel voorover met een smak op de grond. Het vallen herinner ik me niet. Het volgende dat ik weet is dat ik languit op de grond lag en twee heel pijnlijke scheuten in mijn hoofd voelde. Ik ben even blijven liggen volgens Hugo die nog worstelde met Renske. Ik kwam bij en zag dat en stond onmiddelijk op om te gaan helpen. Vervolgens weet ik pas weer dat we op een modderig bospaadje zijn en dat ik naast de wagen sta. Ik zie Fleurtje achterin en vraag verbaasd:"Wat doet die nou hier? En waar is Lars?". "Lars is dood", zei Hugo. (Hij is in september ingeslapen). Waarop ik intens verdrietig, want zo voelde ik me, ben gaan huilen. Hugo schrok erg van mijn gedrag. Vervolgens heb ik op de bok naast hem wel tien keer gevraagd wat er was gebeurd. Als hij zei dat ik gevallen was ontkende ik dat want zo zei ik:"Ik ben helemaal niet vies". "Je bent in het gras gevallen", zei Hugo dan, maar ik geloofde het niet. Ik herinner me de terugrit vrijwel niet. In het huisje ben ik op bed gaan liggen en later zijn we naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis in Doetinchem gegaan. We wilden weten of het verantwoord zou zijn als ik de volgende dag 3 1/2 uur naar Zeeland terug zou rijden. Ik bleek een lichte hersenschudding te hebben en auto rijden werd afgeraden, ook voor Hugo. Want 's nachts moest hij me elk uur wekken i.v.m. eventuele lichte hersenbloedinkjes. Het werd dus een onrustige nacht en ik had vooral veel last van pijn in mijn armen en spieren. Gelukkig kwam onze zoon de volgende morgen met de trein vanuit Leiden naar Arnhem, waar Hugo hem ophaalde om mijn auto aanhanger en koets te rijden. Nu twee dagen verder, weer in Dreischor heb ik nog flinke spierpijn, maar ik voel me weer "normaal". Ik slaap veel, heerlijk met al die regen buiten!
Wat heeft ons dit geleerd: We hebben het probleem zelf geschapen!! Als Renske n.l het hoofdstel zonder bit draagt mag ze als we stil staan grazen en mét bit niet. Weet zij veel!!
Voortaan mag ze dus niet meer grazen als we mennen en ergens stil staan, met of zonder bit!! Op de foto zie je al een beetje dat ze wil gaan klieren...... Misschien kwam het door die veer?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:27 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 06, 2005 7:49 pm
Berichten: 511
Woonplaats: Utrecht
Wat een verslag Trudy! Dat is wel even schikken. Gelukkig valt het allemaal mee en hopelijk heb je snel nergens meer last van. Ik denk dat het inderdaad een goede keuze is om Renske te leren helemaal niet meer te mogen eten tijdens het mennen. Sterkte!

_________________
Kadans mijn grote vriend!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:36 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 4:20 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Nuenen
Jee Trudy, wat een naar verhaal zeg. Dat is toch wel even andere koek, als er zoiets gebeurd. Heel naar dat je zo de kluts kwijt was.
Ik zou me voor kunnen stellen dat Renske die pluim niet zo'n goed idee vond, inderdaad.
Maar ja dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk.
Ik wens je een goed en snel herstel toe.

Beterschap +:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 10:11 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Jee Trudy, wat vervelend zeg. Zo zie je maar weer een ongeluk zit in een klein hoekje (weet er inmiddels alles van).

Maar inderdaad, er is voor Renske geen verschil in eten met of zonder bit, stilstaan is eten. Lijkt me ook verstandig om daar simpelweg één lijn in te trekken :&

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 12:10 am 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Beterschap Trudy en doe maar even lekker rustig aan (trouwens voor Hugo ook, want die gebroken nachten zijn ook heftig).

Die stomme ongelukjes ook en achteraf vaak wel te verklaren, maar dan is het leed al geschied.
Ik vind mezelf soms zo'n trut met alle spoken die ik overal zie, maar als ik dit verhaal dan lees en natuurlijk ook van de anderen, weet ik dat we nooit voorzichtig genoeg (kunnen) zijn. En hoe voorzichtig je ook bent, het kan iedereen die veel met paarden doet, gebeuren. En in een seconde!!!

Nogmaals sterkte en hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 3:07 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Wat een verhaal, wel jammer dat je zo je vakantie heb moeten afsluiten. Hopelijk ben je snel weer de oude. Beterschap.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 3:33 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat weer goed met mij. Van de week klim ik weer op de bok! :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Gelanceerd!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 4:17 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Fijn om te horen :) Succes van de week <):)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling