MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 6:15 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
We zijn net terug van een vakantie in Spanje en Frankrijk. We hebben in de Ariege via Annebel twee merensen gehuurd bij Fantilhou en deze bij Annebel neergezet. Omdat Annebel met Elsbeth al die week paarden van en naar Fantilhou en haarzelf had gereden had ze daar dit keer, terecht, niet zo'n zin in. Dus hebben Jef en ik besloten om zelf de paarden heen en terug te rijden. Annebel heeft Jef de route uitgelegd en daar gingen we door dit prachtige franse land. We reden op twee merries die beiden drachtig waren en lekker voorwaarts. Ik vond het vermakelijk want de paarden zijn echt no-nonsense aangereden. Daarmee bedoel ik dat ze verschrikkelijk braaf zijn. Dat ze stappen, draven en galopperen op stem en lopen waar wij willen dat ze lopen. Dat is gewoon het allerbelangrijkste en heel fijn. Maar met de vingertoppen rijden, zoals we met onze eigen paardjes gewend zijn of als je naar links of rechts wil even naar die richting kijken enz, daar werd totaal niet op gereageerd (op het einde van de week vlak bij Fantilhou leek het of ik wel wat reactie kreeg). Dat gegeven vonden we wel heel grappig en is ook beslist niet bedoeld als enige kritiek. Daarvoor waren de paardjes gewoon te lief en ijverig.
De eerste dag reden we beiden van St Ybar naar Gallac Toulza. Een rit op 2 km na, over kleine weggetjes, bosjes, smalle paadjes met fantastische Ariége vergezichten. Jef wees als een volleerde Tom Tom de weg en ik geloofde dat wel. Na een prachtige rit van natuurschoon van bijna twee uur kwamen we zonder fout gereden te zijn bij Annebel aan. Onze twee drachtige merens waren daar zeer blij mee. Spoten ze in het begin op vraag in een actieve galop weg, op het einde was duidelijk dat de "pijp leeg was". De tweede rit was zeker niet minder mooi en Annebel reed met haar kwpn-er mee. We hebben heerlijk gereden en vooral ook veel gekletst. Erg mooi en zeer gezellig. Het paardje van Annebel was braaf en fiepte niet. Mooi geworden paardje waar ze terecht heel trots op is. De laatste dag reden we onze merries weer terug naar Fantilhou. Omdat het erg warm was deden we nog rustiger aan zodat we met veulens in de buik veilig weer op stal terug kwamen.
Het is echt een aanrader voor merens liefhebbers :) om in Frankrijk een keer de merens te huren en te rijden. En voor de fans: we zijn vergeten om foto's te maken. Dat is zeker niet slim! :(

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 5:40 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Leuk verslag Pauline. Krijg er ook zin in. Jammer van de foto's, maar in jullie herinnering staat het vast duidelijk voor ogen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 7:30 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Fijn te lezen dat jullie het leuk hebben gehad ik vond het ook gezellig en ben inderdaad erg trots op mijn paardje, zondag weer onze eerste wedstrijd gereden
na haar blessure FOUTLOOS!

Misschien wel leuk om te vertellen Pauline Yannick heeft vandaag een lange buitenrit gemaakt op ''jou'' merrie met een paar keer galop!
Hij lest nu bij Mirjam en Ines dus die hadden hem meegenomen!
Leuk he!

Annebel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling