MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 5:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het is weer kouder
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 9:33 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Nu het eerste nachtvorstje is geweest heb ik wederom een Arabens.

Nu het kouder is, zit er wederom (net zoals vorig jaar) arabisch bloed in quinoa o->
Hij draaft weer harder als tevoren en wil alleen maar knallen o:| Ik heb dezelfde tactiek als vorig jaar, als hij hard wil...........prima..........maar dan moet hij van mij nog een tikje harder 8->
Moet zeggen dat dit toch echt prima werkt, alleen je boscrossed wel een beetje op deze manier, heel af en toe knallen de achterhoeven wat tegen de voorhoeven aan, maar dat is lastig te verhelpen denk ik.
De achterhoeven komen in ieder geval niet tegen de pezen aan :-! Natuurlijk schrikken arabieren wat sneller dan een koudbloed, dus Quinoa ziet ook weer veel (:~ onderweg.

Hebben jullie paardjes ook weer een arabisch bloed transfusie gehad? =))

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het is weer kouder
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 9:36 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2008 5:18 pm
Berichten: 207
jaaah die van mij heeft er ook erg last van..
nu moet ik zegge dat ik al 8 weken aan het stappen ben omdat zij kreupel is.
maar normaal schrikt zij nooit en is zij zo mak als wat maar nu het idd weer frisser word
heb ik er ook last van hahaha


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het is weer kouder
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 10:10 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
Mitxa had er vandaag ook weer enorm veel zin in, in het bos. Ik heb hem ook alweer half geschoren dus dat zal ook wel een beetje met zijn frisheid te maken hebben :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het is weer kouder
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 9:51 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Drie dagen geleden overwoog ik nog om Polie te scheren. Ze zit niet heel erg in haar vacht (staat met goede deken op dag en nacht buiten) maar ze zweette toch wat meer dan eerst tijdens het werk. Na gisteren besloten om dat toch maar niet te doen. Vandaag vrijdag blijft ze braaf maar twee keer schrok ze wel in het begin van de rit. Eén keer draaide ze half om (~~) en dat was toch weer een hele tijd geleden. Maar toen we eenmaal goed gedraafd en gegaloppeerd hadden en ze het weer warm had was het kijkerige en fiepen weer helemaal weg. Nu is Polie altijd lekker voorwaarts en fijn in de hand dus nee ik heb nu nog geen arabens. Hopelijk blijft dat ook zo.
Vandaag zaterdag konden we niet bij ons rijden, want de buitenbak was zeer slecht. Dus al mijn moed bijeen geraapt en met Polie naar een binnenbak gereden 500 meter verderop. Ik had niemand voor Hercule dus ik moest alleen langs de zeer drukke weg. Dat betekent dat mevrouw gewoon braaf moet zijn anders is het te gevaarlijk. We hebben in de zomer met Hercule erbij dat ritje veel geoefend met het oog op de herst/ winter dus ik vond het verantwoord. En terecht, ze was super braaf zowel langs de weg als in de binnenbak, wel heel kijkerig en rillerig. Ik heb dan ook super gereden en heb zeker geen Arabens. Dat opent perspectief voor de winter. Zo trots op mijn Polie, ze is een echte merens ;;)

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Het is weer kouder
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 9:55 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
Jouv heeft zo haar dagen dat ze wat frisser is als normaal. Laatst wilde ze op de terugweg van een buitenritje alleen maar galopperen. Dat was overigens ook de dag dat ik het scheerapparaat eroverheen gehaald heb want de avond daarvoor hadden we les en het heeft 2 zweetdekens en een uur geduurd voordat ze droog was. :-/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling