MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 2:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 4:17 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Hugo deed gisteren voor de vijfde keer mee met de Straô van Noordwelle. Met Renske al vier keer eerder, maar die loopt in de ziektewet en daarom deed Hugo mee met Kiki. Kiki is ruim 10 weken bij ons en nog niet heel veel gewend. Toch durfde Hugo het aan. <):) Ik had van te voren crèpepapieren roosjes gemaakt. De dag er voor maakte ik groene slingers van coniferen takken en daar maakte ik de roosjes in vast. De weersvoorspelling was erg slecht: storm en regen en dat met die roosjes én met Kiki die de dag er voor met harde wind niet best te rijden was. En dan te midden van 150 paarden, vnl. van die enorme trekpaarden. Ik ging met de zenuwen in mijn lijf 's avonds naar bed. Bij het wakker worden hoorde ik geen wind en geen regen! We besloten om mee te doen. Als het gegoten had waren we thuis gebleven. Toen we Kiki in de trailer zetten begon het te miezeren, toen we haar in Noordwelle er weer uit haalden werd het droog. Eerst werd ze mooi versierd, Hugo deed zijn hoedje op en trok zijn jasje en zijn das recht en steeg te paard. Op de Ring van Noordwelle verzamelden zich alle paarden. Dat was best spannend, het was een beetje dringen en er waren onrustige paarden bij. Hugo hield wat afstand en Kiki stond met de oren naar voren de boel te bekijken. Ze was heel elegant tussen die grote knollen. De jury liep langs elk paard en beoordeelde "het geheel" d.w.z. de versiering van het paard en de outfit van de ruiter. Een witte broek is gewenst en een zwart jasje en een zwart hoedje. Na twee rondjes om de Ring ging de stoet op weg naar een nabij gelegen landgoed waar aan alle ruiters een borrel werd geschonken. Hugo nam er drie en werd wat overmoedig. Inmiddels had hij voor het eerst dit jaar zijn hoedje verwisseld voor een cap en over zijn klederdracht jasje het airbagvest aangedaan. Renske is bomproof en van Kiki moesten we dat nog ervaren. Bovendien is ze door haar leeftijd toch wat onstuimiger. De stoet ging daarna via de polders naar het strand. Ze reden een strandrondje en kwamen via de duinen terug. Hugo was bij het strand gestopt en reed regelrecht naar het parkeerterrein waar warme chocomel werd geschonken (met rum). We wilden Kiki zo'n eerste keer ontzien. We waren bovendien toen vlak bij huis en de stoet moest nog over de weg via Renesse naar Noordwelle terug. Thuis werd Kiki verzorgd en even later naar de wei gebracht. De kudde was in de verste verte niet te zien. De stoet was langs de wei gekomen en daar waren de paardjes op de wei zeer opgewonden van geworden. Ze stonden achter op het veld. Kiki schoot er in galop vandoor met een grote hinnik! Wat een heerlijk paardje!! Hugo was bekaf, want er waren spannende momenten geweest, maar ook heel tevreden. En ik? Beretrots op die twee dat ben ik! :)) Voor foto's zie Photoshoot.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 6:53 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Mooie fotos met prachtige paarden en een geweldig verhaal (en gelukkig nog redelijk weer ook - was gisteren wel anders).

Waarom hebben we hier niet zo'n soort evenement in Gelderland?

Ik wist niet dat het papierenroosjes waren, waar jullie Kiki mee versierd hadden.
Ik dacht dat het echte bloemen waren. (Misschien wordt het toch tijd voor een leesbril :-/ ) Of moet je dit zien als een groot compliment =D>


Wel verstandig van Hugo om zijn cap op te zetten. Schrok al een beetje van de eerste foto met hoedje. <):)
Vooral omdat jullie ook een stuk over de straat moeten en dan wil je nergens met je hoofd tegenaan komen, zeker bij een paard die je nog niet door en door kent (al hoewel je altijd voorzichtig moet zijn en misschien wel vooral bij paarden die je erg goed kent, dan ben je minder voorzichtig).

En ik hoop echt dat jullie volgend jaar met z'n tweeën mee kunnen doen. (Van te voren dan wel een fotograaf regelen !!!!).

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 7:32 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Hugo heeft 4 keer de Straô gereden met hoedje of pet en zonder cap. Gelukkig vond hij het dit keer inderdaad veiliger mét cap. Volgend jaar doe ik ook een cap op en mijn airbagvest aan. Het is wel niet zoals ze gewend zijn te rijden, maar het zijn bijna allemaal mensen die van jongsaf aan op trekpaarden banjeren, liefst zonder zadel. Nou zo zijn wij niet getrouwd!! (Helaas). Ik kan iedereen aanraden om naar dit spektakel te komen kijken! En ja, dat met die fotograaf, dat is wel een punt!!! :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 11:00 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Nou, dat met de fotograaf zit wel goed! Ik kom volgend jaar, mits de agenda het toelaat zeker weten weer kijken! Wat was het leuk en indrukwekkend, om al die paarden bij elkaar te zien! Hugo heeft het prima gedaan! En Kiki natuurlijk ook! Het was leuk om haar "live" te zien. Om te zien hoe groot ze is geworden, en ook om te zien hoe ze op haar moeder lijkt. En het was helemaal leuk om ook nog een stukje te stappen op haar rug!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 01, 2010 11:23 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
En voor ons was het leuk om over haar moeder Fleur te horen vertellen. Sommige gedragingen van Kiki begrijpen we nu beter. Dan zeggen we: "Oh, dat heeft ze van haar moeder!!" =))


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling