MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di maart 19, 2024 5:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 14, 2010 11:58 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Gisteren met Rens weer eens geoefend met de voorbereidingen voor de koets. Net voor de winterperiode hadden we de sleep er al eens achter gehangen. Ik dacht dat nog een paar keer te doen en dan de koets erachter. Tijdens de winterperiode wel al diverse malen met de lange lijnen op de weg geoefend en dat ging super. Dus gisteren Rens opgetuigd en de sleep erachter. Links, rechts en achteruit..... maar niet echt vooruit. Nadat we hem tig keer terug vooruit gezet hadden, een aantal keer de touwen tussen zijn benen gehaald hadden en al eindeloos de sleep losgemaakt hadden omdat hij er in gedraaid stond, zijn we er maar mee gestopt. De oefeningen met wijken voor druk, zijn op zo;n moment niet handig :( . Ik begin volgende keer maar met een iets minder zware sleep en ga het dan maar langzaam opvoeren. Hopelijk snapt hij het dan beter.

Vandaag opgezadeld en nieuwe zandpaden opgezocht. Nadat Rens vorig jaar zadelmak gemaakt was, en al helemaal gewend was om regelmatig een uurtje en af en toe 1,5 of 2 uur mee naar buiten te gaan, heeft hij vandaag zijn vuurdoop gehad op vreemd terrein en lange rit. 3 uur zijn we op pad geweest waarbij zowel voor mij als Rens de omgeving en de paden nieuw waren. Het was heerlijk weer en we hebben veel gedraafd en gegallopeerd. Hij was super braaf :x . Nadat we 3 uur lekker gereden hadden met een gezond tempo waren we weer terug op stal. En toen was Rens toch wel moe, maar niet echt nat. Wat een verschil met een jaartje geleden. Toen kwam hij na een rusig ritje van een uur al op zijn knieen terug. Wat een braaf karakter hebben ze toch.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 9:01 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Maar als jij een buitenrit van drie uur kan maken, dan begrijp ik niet waarom je hem niet meeneemt naar het weekend. Je hoeft toch niet elke dag te rijden. We zitten dat weekend echt niet de hele dag op het paard. De vorige keer was het zelfs zo dat nogal wat paarden ongetraind de winter uit waren gekomen. Rustig aan doen en niet te lang achter elkaar rijden was nodig. Ik zou hem dus gerust meenemen en dan doet hij gelijk nieuwe ervaringen op. We zijn met een hele grote groep. Waarschijnlijk zullen er subgroepjes gevormd worden. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan. In mijn geval zal de kans zelf groot zijn dat ik alleen met Jef ga rijden zodra ik zie dat HErcule te fel wordt op de andere paarden (mijn man is een beginner en ik neem geen enkel risico met hem). Dit in tegenstelling met vorig jaar toen Francis op Hercule zat en de oudere dames een snelle buitenrit zijn gaan maken met zijn viertjes. Dus voor ieders wat wils, kijk maar wat je hiermee doet. Groeten en tot volgend weekend.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 10:10 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Ha Pauline,
Rens is de hele winter door volop getraind. Zowel binnen als buiten. Aan Rens zal het dus echt niet liggen die kan dat prima, in welk tempo dan ook, daar twijfel ik niet aan B-) . Verder is hij zowel alleen als met andere paarden super makkelijk en braaf. Ten minste zolang ze hem in de wei niet aan zijn leiderschap komen . Ik heb zelf nog nooit met paard en trailer gereden, dus dat wil ik eerst even goed oefenen voor mezelf. Rens moet ook nog leren om daar wat routine in te krijgen, die is nog niet mee op de trailer weg geweest. Graag wil ik dat eerst voor mezelf oefenen op wat kortere afstanden met een dagrit op een andere lokatie voordat ik zo'n afstand durf te rijden.
Mijn man zou Rens rijden, maar die heeft 2 weken geleden een hele complexe operatie gehad en is het komende jaar aan het revalideren. Dus het is meer mijn ding dan dat van Rens zullen we maar zeggen. O:-). Ik vind het zelf ook wel jammer, want het lijkt me super om mijn eigen perdje mee te nemen.... maar dat komt wel alleen niet komend weekend.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 6:56 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Heerlijk hé zo'n lange rit. Dan heb je helemaal het lente gevoel te pakken.

Fijn dat Rens zo braaf was, dat maakt de rit wel een stuk relaxter :))

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling