MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 4:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 31, 2010 3:49 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Jee Daisy, wat een heftige rit zeg. Ben wel een beetje blij dat ik niet de enige ben met een stout paard :-L
Maar het is wel wat je zegt, je bent helemaal alleen en er zijn genoeg mensen die en rit in een geheel andere toestand navertellen (of niet.....). Daar moet je natuurlijk niet teveel bij nadenken, anders stap je er nooit meer op.
Maar toch is het wel iets waar je je van bewust moet zijn. Ik hoop inderdaad dat het snel echt zomer wordt, dat is inderdaad een stuk relaxter (%)

Heftig zeg die trauma helikopter, ik hoop dat de man snel weer bij kennis is. +:)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 31, 2010 4:40 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Omdat echt een ongeluk in een heeeeeel klein hoekje zit, zou iedereen (van recreatie tot topruiter) altijd een cap moeten dragen.
Op de foto's van het laatste Mérens weekend, zag ik sommige zonder cap. Persoonlijk vind ik dat zeer onverstandig.
Ook zie ik regelmatig in bladen topruiters zonder cap trainen of losrijden. Slecht voorbeeld - want ook daarvan zijn er al een paar goed geblesseerd geraakt (Anky van Grunsven, Tineke Bartels, Albert Zoer, Jeroen Dubbeldam en geen idee wie ik nog vergeet).

Bedenk dat door onze sport de blessures vaak ernstiger zijn, dan bij andere sporten.
Ik kan erover meepraten: als je in het ziekenhuis komt en je roept dat je blessure door een paard komt, dan krijg je meestal te horen: wanneer niet !!!

Het staat misschien oenig, maar ik heb zelfs weleens mijn paarden met een cap op van de wei gehaald.
Van eentje heb ik een mooie handtekening op mijn onderarm gekregen (groot litteken) en doordat die arm voor mijn hoofd was, kan ik het navertellen.
Het interesseert mij niet wat anderen ervan vinden, als ik maar heel blijf en alles kan doen wat ik wil doen !!!
Desnoods doe ik ook nog mijn bodyprotector aan.

Dit vertel ik niet om jullie bang te maken, maar s.v.p. doe voorzichtig.
We gaan teveel met de paarden om en er zijn genoeg momenten, waarbij je door je automatisme niet voldoende oplet.
Dat gebeurt iedereen, maar probeer daarvan bewust te zijn en wees zoveel mogelijk alert op rare dingen.
Van 500 à 600 kilo winnen wij het nooit !!! (hier worden weleens (flinke) volwassen mannen door een Welsh-A van 1.20 hoog meegesleurd en voordat je die dan tot stilstand hebt, ben je wel even wat meters verder. Lekker die borst eruit drukken en gaan met die banaan. En dat terwijl ik iedereen voor die pony waarschuw!!!)

Hopelijk was deze "wilde"rit van Fleur een eenmalige actie en gedraagt ze zich vanaf nu weer voorbeeldig. Net als Quinoa.

Nou "oma" heeft weer gesproken: doe voorzichtig - ik wil heel graag dat alle leden van dit stamboek heel blijven. 8->


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 31, 2010 5:50 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Inderdaad, het zit echt in een klein hoekje. Ik ben altijd "vrij" makkelijk in de omgang wbt paarden. Ik haal ze hier met z'n 2en uit de paddock en in Drenthe soms wel 3 pony's tegelijk. Het kan zo gebeuren, ook al zit je er niet op. Door dit soort dingen ga je, helaas dan pas, wel beter opletten. En dan nog hoeven de paarden nog geen eens "wild" te zijn. Op les chevaux is vorig jaar een paard gestruikeld en zo gevallen met ruiter en al. Meisje is een week bewusteloos geweest, zelfs met haar cap op. Kan je nagaan hoe het zonder cap was afgelopen.

Mijn vader vroeg ook aan mij, na die buitenrit, of ik niet liever bij een dam-club wilde. Een stuk minder spannend en dus veiliger!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling