MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 1:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Renske en Kiki
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 11:15 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Sinds december hebben we Kiki (Quiqui des Fleurs) er bij. Renske was weken lang onuitstaanbaar tegen Kiki, terwijl ze toen in een groep van 16 pony's stonden op 10 ha duingrond. Maar ze wist direct dat Kiki nu ook bij ons hoorde en wilde er niets van weten. Kiki mocht een tijd lang niet dichter dan 6 of 7 meter bij haar in de buurt komen. We kochten een tweepaardstrailer en hoopten dat het zou lukken om hen er samen in te zetten. En raar genoeg ging dat meteen goed. Ze werden 6 weken naar Drenthe gebracht om beleerd te worden tot tweespan ( en Kiki moest ook enkelspan nog leren). Daar werden ze onafscheidelijk van elkaar. Eenmaal thuis in Dreischor kwamen ze 's nachts op stal te staan en overdag samen op de wei. Nu hebben we natuurlijk het probleem wat je met twee paarden hebt, dat ze niet zonder elkaar willen zijn. Maar we trekken ons er niets van aan en gaan soms samen met hen rijden of mennen en soms met 1 paardje. Kiki wordt er vooral erg onrustig van, Renske iets minder. Toch beginnen ze er aan te wennen. Vijf jaar geleden kwam Renske als eerste paardje in ons leven. Een betere had niet gekund, zij kon alles (rijden en mennen), wij konden niks. Inmiddels hebben we best veel geleerd, maar is er deze nieuwe uitdaging: een tweede paard, een jonger paard (6 jaar) en tweespan rijden!! De ouwetjs ( nu bijna 65 en 67 jaar) doen het nog best!! Over de avonturen met Renske en Kiki valt natuurlijk nog véél meer te vertellen! :)
Bij Photoshoot heb ik een aantal foto's geplaatst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Renske en Kiki
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 9:11 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Erg leuk wat jullie allemaal met die twee dames doen.
Jullie zijn echt een vier-eenheid aan het worden.

Ik heb hier een merrie die als de dood is voor mijn oudere ruin. Nog nooit een paard gezien die zo bang is voor de ander, terwijl die ruin niet eens op haar afgaat en haar trapt ofzo.
Heb haar afgelopen winter regelmatig langs hem moeten leiden (op 15 meter afstand !!!!) en dan schoot ze nog bijna in paniek langs mij heen.
Vond het voor haar zo sneu, omdat ze dan onder een boom ging staan en zo niet in de buurt kon komen van de plukken hooi die ik overal had neergelegd.

Maar als ik dit lees van Renske en Kiki, heb ik nog hoop dat het ooit nog goed gaat komen met die twee. Al hoewel deze strijd al bijna een jaar duurt. Tjaaa.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling