MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 2:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 02, 2010 9:15 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 19, 2006 2:28 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Eben Emael
Het gaat goed met Sauvage. Ik heb wat minder goede weken gehad. Inmiddels 4,5 jaar is ze nu en gaat alleen nog maar op de buitenritten. In de bak rijden gaat van de winter gebeuren.
Ik heb pas een flinke confrontatie met haar gehad dat wel. Dat gebeurde op grasland. Ze wilde niet meer vooruit. Opeens begon ze toch te bokken dat ik dacht dat de rodeoshow begonnen was. Met 4 benen tegelijk de lucht in 5x achter elkaar. Ik kon nog maar een ding bedenken en dat was "niet vallen". Ik hield me goed vast en dankzij mijn zadel waar ik stevig in zit, kreeg ze mij er niet af. Toen ze was uitgebokt haar aangespoord en daar ging ze. Wel op tempo maar niet te snel.
In de bocht stopte te weer. Weer kuit aangelegd maar nu ging ze de lucht in. Steigerend dus. Ik was het zat. Ondanks haar goede vorderingen bleef ik de laatste 5 weken stil staan. Ik kwam niet verder met haar. Sauvage wilde niet voorop of wilde haar eigen weg. Ik had het ook al met mijn bijrijdster erover gehad dat ik geen vorderingen meer maakte. Haar steigergedrag werd niet erger maar het ging ook niet over.
Tenslotte heb ik dan toch maar mijn zweep gebruikt want ik wist geen andere weg meer te bewandelen. Het pad waar ik over reed had ze al zo vaak gereden, het was niets nieuws. Ik had verdorie nog nooit voorop gegaloppeerd terwijl ze wel in stap en draf voorop liep. Zodra ik druk geef bij de draf houdt ze in en draait ze bijna om.

Het heeft geholpen en de dag erna liep ik voorop in de galop. Ik heb wat bokken moet incasseren maar dat vond ik niet zo erg. Steigeren vind ik echt minder leuk. Ik denk dat we weer een sprong vooruit hebben gemaakt.
Eigenwijs mormel is het af en toe! Ik ben blij dat we dit gehad hebben en dat ik merk dat ze er over na heeft gedacht.

Voorlopig heb ik weer iets om aan te werken.

_________________
Sauvage en Sauteuse (Chanty)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 03, 2010 5:59 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Op het juiste moment goed je zweep gebruiken heb je gedaan en dat had Sauvage nodig Corinne. Niet leuk maar wel verstandig dat je dat gedaan hebt. De merens gaat zover ze mogen gaan en wij bepalen de grens. Veel plezier met Sauvage. Enne Corinne geloof me niemand vindt straffen leuk maar het is gewoon af en toe nodig en dan kun je beter een keer hard en goed straffen als zo soft zijn waardoor Sauvage met je gaat kuieren. Hij weet nu waar je grens ligt en dat dwingt respect af. Wellicht dat hij het binnenkort nog een keer probeert want hij is jong en het is buiten fris. Jij weet dan wat je te doen staat. Groeten.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 10:15 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Super opgelost !!

Je kan beter één keer goed en streng handelen dan elke keer een beetje zonder effect. Ik herken dit gedrag wel, echter niet in zo'n heftige mate. Ik hoop dat dit de laatste keer was die zo heftig was, veel succes!!

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling