MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 1:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stoere Hercule en Polie
BerichtGeplaatst: za dec 04, 2010 4:46 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Een kwartier onder de man van ons vandaag kunnen wij trainen in een kleine fijne binnenbak. Afgelopen week heb ik beiden paarden moeten rijden want Jef is door zijn rug en Suus heeft het te druk met school. Onze paarden staan stoer de hele dag en nacht buiten en Hercule zoekt 's nachts zijn container stal op maar Polie blijft het liefst buiten. Ze zijn flink ingepakt zodat hun vacht redelijk dun is gebleven want wij werken veel met onze paarden en anders zweten ze te erg.
Maandag dus eerst Polie in de kou lekker buiten gereden want de grond dat ging nog net, vervolgens Hercule opgehaald en fijn een rondje bos gedaan. Woensdag was het stervens koud dus Polie goed ingepakt met twee zweetdekens en nog een uitrij deken want na de les is ze altijd slik nat en de wind was gewoon zeer guur. Daaarna Hercule weer heen en weer gereden. Zowel Polie als Hercule hadden de ijspegels in hun gezicht hangen. Gisteren aanbod van Jef dat hij met Hercule wel zou komen lopen zodat ik wat sneller klaar ben, en weer de paarden gereden. Hercule geniet de baas weer op zijn rug en doet zijn best (nou ja een beetje) met dressuur. Het is zo gaaf, de sneeuw en ijs dat je overal ziet en iedereen die zit te kleumen bij de kachel. Mijn merens paardjes trotseren alle weergesteldheden. Vandaag weer les met Polie. De weg was redelijk en ik durfde het erop te wagen. Dat gaat dan als volgt. Iemand houdt Polie voor me vast zodat we op de weg dus uit de sneeuw met de speciale hamer het ijs uit haar ijzers kunnen slaan zodat het verantwoord is om te rijden Anders is het te glad. Ik kom in de binnenbak aan, jas uit en dekens af en hopla een uur flink lessen. Dan weer zadel eraf dekens erop en zadel plus uitrij regen wind deken er als extra bij. Het gezicht van Polie en borst wordt helemaal droog gemaakt met een handdoek. Dan weer terug. O jé wat een sneeuw viel er uit de lucht. Dat wordt lopen dacht ik maar dat viel mee. Het fietspad en de weg waren niet glad ondanks dat er een laagje sneeuw op lag. Dus wij weer terug gereden. Het weer was zo heftig met ijzel en sneeuw en wind dat ik Polie naar huis heb laten draven. Zij en ik zagen helemaal wit en onder het ijs. Mijn instructrice kwam nog even met de auto achter ons aan of het allemaal goed ging. Het ging fantastisch en ook Polie heeft haar gevorderde merens diploma gehaald. Ze liep precies op mijn aanwijzing waar ze kon lopen en we gleden geen een keer. Ze was zo verschrikkelijk braaf. Ik geniet dus deze week van mijn zeer stoere merens paarden. Aangekomen bij de container stond er een witte Hercule, het ijs hing werkelijk overal, zo een mooi plaatje die barokke witte merens. Het is arbeidsintensief maar ook wel heel leuk zo een weekje beiden paarden rijden.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 04, 2010 11:33 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Tjeetje Pauline, wat ben jij een bikkel. Ik heb de hele week nog niet gereden omdat ik het zelf zo koud had. Alleen maar gelongeerd. Vrijdagmiddag vond ik dat ik er maar eens op moest ondanks de kou.
Maar zoals jij 2 paarden in weer en wind rijdt, knap hoor. En fijn dat ze zo braaf zijn.
Grappig dat de verschillen soms zo groot zijn. De een bokt een end weg, de ander is net zo nuchter als altijd...
Sterkte met de rug van Sjef. En nog veel winterplezier. Tja als er dan toch sneeuw ligt, moeten we er maar van genieten daar waar het kan.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 10:19 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Stoer zeg Pauline, is wel een hele onderneming zo.

Maarja niet rijden is eigenlijk ook geen optie.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling