MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 7:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2011 11:52 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle
Ik laad altijd met een emmertje muesli, of de laatste tijd met een wortel , bij de hand.
En ze loopt de laatste jaren eigenlijk zonder aarzelen mee de trailer in.
We zijn indertijd gewoon rustig begonnen en altijd concequent beloond en pas eten als ze binnen was.
Bij het uitladen gaat de stang pas weg als ze stilstaat (is lastiger dan laden, het uitladen). Maar ook hier is met moed, beleid en trouw het gewenste resultaat bereikt.

Iets heel anders (en ik schrijf dit toch omdat ik dit de laastse tijd op stal een paar keer heb zien gebeuren, ik zeg dus niet dat dit het geval is bij jullie paarden maar ik moet het even kwijt...)

Bij ons op stal wilden een paar paarden ineens slecht laden. Achteraf bleek dat de eigenaars van deze paarden er een vrij pittig rij gedrag erop na hielden met de trailer achter de auto.
Problemen met laden kunnen dus ook komen door wat er gebeurt tijdens het rijden.
Ga voor de aardigheid maar eens in de trailer staan en rij een stukje. Rustig rijden en optrekken en als een bejaarde door de bochten (ik hoop dat ik nu geen bejaarden beledig, oeps). Door onrustige ritten kunnen paarden ook angstig worden voor de trailer.

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 9:54 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Gelukkig heb ik super chauffeurs gehad die mijn paard met alle rust ingeladen en gereden hebben. Afgelopen vrijdag moest ik naar Eersel voor de Trec wedstrijd. Vriendin kwam mij ophalen met vrachtwagen. En Rens weigerde weer. Als hij er al op stond konden we de zijwand niet sluiten want dan vloog hij er achterwaarts weer af. Balen.
Uiteindelijk ben ik wat nieuw voer gaan halen. En toen ik terug kwam stond hij er op.
Wat blijkt. Ik ben erg bang voor laden en vervoeren. 15 jaar geleden een zwaar trailer ongeluk meegemaakt met de paarden van iemand waar ik op reed. Die angst voelt Rens en dus doet hij het niet en vertrouwd het niet. Dat paard voelt mij vlekkeloos aan.

Vandaag moesten we weer naar huis. Ik ben in de kantine blijven zitten en mijn vriendin heeft Rens uit de paddock gehaald en geladen. Toen kwam ze mij pas vertellen dat ze gearriveerd was en dat we al konden vertrekken.

Rens neemt mijn angst dus feilloos over. Pff en nu maar kijken hoe ik dit zelf op ga lossen, zodat ik hem met vertrouwen kan laden.

Het Trec weekend in Eersel was overigens geweldig. Echt helemaal ons ding. Zaterdag een tocht met kaar en zondag het hindernis parcour. Rens deed het super en was ontzettend relaxed. We hebben genoten.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 2:58 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Zo zie je maar weer dat een paard je echt een spiegel voor zeg ;-).

Fijn dat de TREC zo goed ging!

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling