MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 6:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 8:55 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Afgelopen week zijn we met de twee paarden een weekje op stap geweest. We hadden een bed en breakfest geregeld op een manege in Soerendonk vlak bij Maarheze. Omdat mijn instructrice vlak in de buurt woont waren we in de gelegenheid om elke dag te lessen en zaken eens goed door te pakken.
Elke dag had ik op één (de andere rustdag) of op twee van mijn paarden les en vaak gingen mijn man en ik 's ochtends nog een gezellig buitenritje doen. Wat zijn merens dan toch sterk en fijne paarden. Onvermoeibaar hebben de paardjes hun best gedaan en op het einde van de week zagen beiden er zeer goed uit (wel wat afgetraind) en was het super om op ze te rijden. Ze voelen zo fijn en losgewerkt aan van al die losmakende oefeningen. Ik heb veel geleerd en ben weer bevestigd in het feit dat merens super paarden zijn.
Mijn instructrice wordt zelf nog gecoacht door een instructeur die in Duitsland les geeft waaronder veel leerlingen die op echt hoog niveau (grand prix) presteren. Zijn naam mag ik niet noemen. Ik zag er tegen op dat hij zou komen om haar manier van lesgeven te zien want zeg nou zelf merens zijn tof maar natuurlijk geen echt dressuur paard, zo dacht ik. Ik reed die dag op Hercule want Polie kan soms van kleine dingen erg heet worden en dat zag ik niet zo zitten. Hercule is bomproof.

Dus op Hercule les gehad in zijn aanwezigheid. Hou jullie vast als het gaat om zijn oordeel over Hercule. Hij vond het een goed compact gebouwd paard die zeer gemakkelijk in de verzameling te rijden is. Een echt paard geschikt voor de dressuur zoals die bedoeld is! Hij is overtuigd nu het paardje op een manier les krijgt dat bij hem past (klassieke duitse dressuur) dat hij wel eens ver zou kunnen komen in de dressuur, omdat hij zich zo gemakkelijk kan verzamelen gezien zijn bouw. Dan heb ik het niet over wedstrijden rijden want zo gaf hij aan, deze paarden worden niet op hun waarde en intelligentie geschat door veel jury leden. Tevens gaf hij aan, dat ik het me wel een beetje moeilijk had gemaakt want dit ras is nog zo oer, dat ze niet afgestompt zijn zoals (het zijn zijn woorden) de KWPN-ers. Die paarden zijn gemakkelijker om mee te dressuren want ze pikken gemakkelijker ruiterfouten vergeleken met de merens. De merens is slim, zo vindt hij en vaak verder dan de ruiter en pikt gewoon ruiter fouten niet. Door afgelopen week door die bril naar mijn paarden te kijken bleek inderdaad dat dit klopt. Ze zijn enorm werkwillig en willen dit graag voor mij doen. Hercule waar we nu sinds een week mee dressuren en die ik weer meer ga rijden lijkt in niets meer op het paard van vroeger dat zo verschrikkelijk lelijk kon doen als hij aan het werk moest. (Hercule werd vaak als not done en aartslui door instructrices afgeschreven)
Nu al na een week swingt hij verend door de baan. Ik kon er heerlijk op doorzitten en mijn versleten rug had nergens last van want de ruggen van beiden paarden zijn nu zo fijn los.
Polie vindt hij mooi maar door haar merrie bouw is ze wat lang en in de dressuur is dat wat lastiger voor het verzamelende werk. Ze gaat nu in evenwicht en dat is al heel knap voor haar. Ook zij is na een week intensieve training erg opgeknapt en heerlijk om te rijden.
Nu maar hopen dat ik het kan onderhouden. Dat vind ik wel spannend. :ymhug:

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 11:50 am 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 10:18 pm
Berichten: 362
Woonplaats: almere
even twijfelen of ik wel een bericht kan en mag plaatsen,
maar het verhaal klinkt erg goed, en jullie zijn echt heel goed bezig!

_________________
B+13, L1+10, L2+10 januari M1 !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 4:45 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Klinkt goed Pauline, wat zijn het dan inderdaad heerlijke paardjes.

Het niet pikken van ruiterfouten komt mij erg bekend voor en is inderdaad waar. Doe ik het niet goed, dan doet quinoa het gewoon weg niet :-s

Veel plezier en succes met alles.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 1:09 pm 
Offline

Geregistreerd: di jan 18, 2011 7:36 pm
Berichten: 5
Hallo Pauline,

Wat leuk om te horen zeg over je paardjes. Ik rij zelf ook wat dressuur en verder veel buitenritten. Ik vind dressuur belangrijk en ik probeer mijn paardje Couchet iets meer verzameld te krijgen. Ze is erg looplustig en in galop krijg ik haar moeilijk wat bij elkaar, daar heeft ze moeite mee. Ook loopt ze wat scheef, vooral als er een ander paard buiten meeloopt. Nu zoek ik al een tijdje een instructeur die mij een beetje op weg kan helpen. Ik hou niet van het tegenwoordige dressuur van in de krul enzo. Nu lees ik dat jouw instructrice in de buurt van Maarheeze woon en daar woon ik ook in de buurt. Toevallig. Ik weet niet of zij nog lesklanten aanneemt? Wil je dat vragen of kan je mij haar telefoonnummer geven? Dank je en succes met je paardjes!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 10:30 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Leuk jullie reacties. En Trudy je hebt PB.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 10:46 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Dat klinkt heerijk ! Een weekje weg met je manneke en paard. Lekker ergens anders buiten rijden en nog bezig zijn met lessen tussendoor.

Leuk dat jullie zo samen op pad kunnen. En wat fijn dat je zo een goed gevoel hebt bij de voortgang van je paardjes.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling