MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pannekoeken
BerichtGeplaatst: zo jul 21, 2013 9:49 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Gisteren met Mariska en Hessel op pad geweest in de Herpenduin bij Uden. Rensje uit de wei geplukt, in de trailer gepropt en aangereden.
Om 16 hadden we op een parkeerplaats afgesproken. Paardjes gezadeld en op pad. Het was wel warm, maar goed te doen. De paardjes waren braaf met z'n drieen.

Na een klein rondje Herpenduin zijn we richting Bedaf gereden. Daar was een pannekoekenhuisje waar we een pannekoek wilden gaan eten. Daar aangekomen konden we de paarden in stands zetten.... Alleen heb ik een paar x problemen gehad als ik Rens aan 1 kant vast zette. Op een of andere manier komt meneertje altijd met zijn hoofd onder het touw en dan weer omhoog met het touw over zijn hoofd achter zijn oren. En dan is er paniek natuurlijk. Dat is lang lang geleden, toen ik Rens net had een paar x gebeurd en daar ben ik goed van geschrokken. Ik zet Rens dus nooit ergens vast aan 1 kant.......

Afgelopen mei in de Loonse en Drunense duinen heb ik geprobeerd hem in een stand te zetten, maar toen ging hij vol in de achteruit en dwars door de ketting heen. Daarna kreeg ik hem geen stand meer in daar.
Ik zet Rens dus liever niet vast en inmiddels kan Rens zo door de jaren heen al heel goed stil, braaf blijven staan aan mijn terrastafeltje.

En nu stond ik dan hier, in Bedaf voor een stand waar ik mijn paard niet eens in en vast durfde te zetten. Rensje is ook zoooooo klein en compact dat de stang van de stand ver boven zijn borst in de hals zat en hij dus makkelijk zijn snoet er onder kon steken. Verder was Rens zo kort dat als ik hem aan de voorkant netjes vast zou zetten er aan de achterzijde nog meer dan een meter over was.... ik zat in Dubio en vond het maar helemaal niks.

Maarja die pannekoek blijft niet eewig wachten :). Uiteindelijk Rens toch maar erin gezet. Zijn 2 vrienden stonden naast hem, dus je moet weer een x iets proberen he. Even kijken of het allemaal goed gaat en de paarden ook water gegeven. Nog een x kijken of het goed gaat.....
Hessel had inmiddels een plekje uitgezocht en zal al aan zijn drankje.

Vervlogens hebben we heerlijk een uurtje op terras gezeten. Lekker een pannekoek gegeten, wat gedronken en gekletst. Met zicht op de paarden natuurlijk want ik vond het toch wel heel spannend.... Maar de paardjes stonden met z'n drietjes uit te rusten en braaf in de stand.

Daarna weer opzadelen en richting trailer waar we rond 21.30 aankwamen. Was een heerlijk uitje, waarbij ik onverwacht weer een obstakel met Rens en mezelf overwonnen heb. "Zet je paard in een stand en zet hem aan 1 kant vast......."

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pannekoeken
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 11:43 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 13, 2008 8:48 pm
Berichten: 27
Wat je toch niet allemaal moet doen voor een pannekoek!

Was gezellig, misschien zijn er meer merensmensen die eens zin hebben in een pannekoekenrit in Brabant?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pannekoeken
BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2013 4:13 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Gezellig dames en wat een brave paardjes weer met die merens.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pannekoeken
BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2013 10:11 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Oh wat klinkt dat heerlijk zeg!!
En wat stoer dat je het toch hebt gedurfd om Rens vast te zetten ondanks je eerdere belevenissen op dat vlak.
Zo zie je maar ze blijven je verbazen af en toe.

Enne...het lijkt mij wel wat een pannekoekenrit in Brabant!!

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling