MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu zo apr 28, 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2005 9:05 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 03, 2005 3:23 pm
Berichten: 31
Woonplaats: Amsterdam
Hai mensen!

vandaag was het zover, er kwam iemand tuig passen! Zij heeft zelf een mérens x Fries (of zoiets dergelijks, de afstamming is niet helemaal duidelijk), een maatje groter dan Rens en voor haar paardje was het tuig net te klein.
Bij Rens past het dus... Zoals verwacht eigenlijk... Prima! Okee, ik heb er niet veel verstand van maar er had iemand naar gekeken die zelf wedstrijden ment (en haar vriend is tuigmaker van beroep) dus ik geloofde het wel.
M'n pony is waarschijnlijk al lang niet meer aangespannen gereden, maar ze herkende het duidelijk (stond al bijna te trappelen om te mogen vertrekken, en ze keek wat verbaasd toen het tuig weer af ging en er geen kar aan kwam!). Dat wordt dus op zoek gaan naar iemand die het leuk zou vinden om haar een keer aan te spannen O:) !

Hiervoor waren we al gaan buitenrijden. Ze was al redelijk druk, maar ja wat wil je met het weer plus het feit dat ze door een vrij ernstige beenwond bijna een maand heeft stil moeten staan.
Vervolgens kwam er een man aan in een auto die allereerst HEEL hard ging toeteren terwijl hij makkelijk langs ons had kunnen rijden. Dat deed hij (na nog een paar keer toeteren) ook, waarschijnlijk in de eerste versnelling met z'n voet op de koppeling (of iets dergelijks), in ieder geval met veels te veel gas. Een eindje verder parkeerde hij, stapte hij uit en stuurde hij de hond op ons af!
Kortom, echt een persoon die erop uit is om het paard aan het schrikken te krijgen en de ruiter eraf te werken. Mensen weten ook niet hoe gevaarlijk dat is!!
We zijn toen maar snel omgekeerd, want Mevrouw Rens raakte nogal opgefokt. Ze heeft de hele weg terug getölt/passage gedaan :+ want stappen wilde ze niet meer normaal. Ik was zelf ook niet meer echt rustig natuurlijk...

He, dat was echt heel vervelend. Maar het tuig paste, dus ik ben weer helemaal in mijn nopjes!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2005 9:23 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
hoi fleur,

Vreselijk die mensen die opzettelijk de boel op stang willen jagen. Je hebt er verstandig aan gedaan om om te keren.

Ik kan het eens bij ons op de manege vragen of ze Rens een keer willen aanspannen. Moet je enkelt naar Almere komen.
gr. nancy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 11, 2005 9:27 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: vr mei 27, 2005 2:01 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Vianen
Wat een geluk dat het goed is afgelopen zeg? Jeetje. Er had ik weet niet wat kunnen gebeuren. Dit soort mensen zou je toch ik weet niet wat aan willen doen of niet soms. :#) Die snappen er niks van. groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2005 11:00 am 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: vr sep 16, 2005 9:27 am
Berichten: 90
Woonplaats: Wapenveld
Ik kan alleen maar zeggen dat het stukje over toeteren heel herkenbaar is.
Ze moeten zelf maar eens met een paard de weg op gaan.
Het zijn vaak mensen die zelf niks met paarden hebben en dus niet weten hoe een paard in elkaar zit. Een paard is een vluchtdier en dat weten ze niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2005 11:48 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Jeetje hee, nou in ieder geval mooi dat het tuig paste.

Echt belachelijk van zulke mensen, volgens mij weten ze donders goed dat paarden vluchtdieren zijn en zijn daar juist op uit om ze op stang te jagen.
Gelukkig dat het goed afgelopen is.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling