MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu za apr 27, 2024 12:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Thermografie
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 7:56 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 3:05 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam
In de vorige editie van Paard & Spul stond een artikel over thermografie bij paarden. Dit een een methode waarbij er foto's van het paard worden genomen met een infraroodcamera. De warmtestraling van het lichaam wordt op deze foto's vastgelegd en zo kan men eventuele blessures en aandoeningen opsporen. Dit leek mij erg interessant en ik heb dus een afspraak gemaakt. M'n haflinger is nl van het ene op het andere moment gaan schaatsenrijden (ook wel biljarderen genoemd) met zijn achterbenen. Ik had ook moeite om hem in de verzameling te rijden. De dierenarts wist het niet en ook de fysiotherapeut niet. Het was volgens beiden niet iets ernstigs. Maarja het lijkt mij ook niet goed als je paard dat ineens doet!
Nadat de eerste thermografiefoto's waren gemaakt moest ik hem aan de longe zetten en daarna werden er weer foto's gemaakt.
Wat blijkt nu...Hij verdeeld zijn gewicht ongelijk op zijn achterbenen. Er staat meer gewicht op z'n rechterkant en hij heeft meer kracht in zijn linkerachterbeen.
Ik moet hem nu 4 weken stilzetten en daarna weer beginnen met trainen en dan moet ik mij gaan bezig houden met het rechtrichten. Nu ken ik Antoine de Bodt uit Belgie en heb ik z'n dvd gezien, maar hoe ik het zelf moet doen weet ik niet :? . Heeft iemand hier ervaring mee?????

Ik ben dus wel blij dat ik die thermografie heb laten maken, anders was ik waarschijnlijk gewoon verder gegaan met rijden en had ik m'n paardje misschien wel naar de "gallemiezen" gereden.
Het is trouwens ook een zeer betaalbare methode!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 11:57 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 05, 2005 8:04 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Bergen op Zoom
Hoi!

Wat goed inderdaad, dat je eracchter bent gekomen wat je paard mankeert. Waar heb je dat onderzoek laten doen als ik vragen mag?

Groetjes,

Soma


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2006 12:22 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 3:05 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Rotterdam
Ik ben naar een kliniek in Kootwijkerbroek gegaan. Je kunt de thermografie ook aan huis laten doen, maar dan werd het een stuk duurder en dat werd ook heel onhandig. Kijk anders op http://www.thermografie-paard.nl daar staat een hoop info op!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling