Annelies heeft gelijk.
Kreeg afgelopen mei de schrik van mijn leven, toen ik mijn trailer na een onderhoudsbeurt kwam ophalen en de monteur zei dat hij een deel van de bodem had moeten vervangen.
Vanaf het begin ligt er een kunststof stroeve vloer in over de houten onderkant (heb de trailer nieuw gekocht).
Mijn trailer staat altijd buiten en niet onder een afdak.
Plus bij het trailermak maken van de veulens staat hij elk jaar een paar dagen/weken open, zodat ze er regelmatig uit zichzelf in gaan staan.
Op deze manier regent het weleens nat en ook bij het zeiltje dicht wil de regen/sneeuw er weleens in druppelen en dat zorgt ervoor dat het op den duur onder de kunststof vloer gaat rotten.
Ik kan er nog een jaar mee uit de voeten en dan moet ik een andere trailer. Hij raadde mij aan om een geheel aluminium trailer te kopen. Daar zul je nooit dit soort problemen mee hebben. En die kan het hele jaar buiten staan. Ik zit weleens te twijfelen om een afdak voor de trailer te gaan maken, maar ik mag hier niets meer bijbouwen en dan heb ik liever een schuilgelegenheid voor mijn paarden erbij
Zo zie je maar, altijd maken we de trailer na gebruik meteen schoon en ook altijd even met de slang alle mest/urineresten wegspuiten (ziet er van binnen nog super goed uit) en dan na 8,5 jaar al dit bericht. Ben er echt van geschrokken en heb vanaf dat moment minder vertrouwen in mijn trailer (haalde in mei een paar dagen later mijn 2 jonge hengsten op en ik voelde dat er behoorlijk wat gewicht in stond). Maar er is mij verzekerd dat de trailer er weer even tegenaan kan, maar dat het tijd wordt om over een andere te gaan nadenken.
Succes met zoeken. Hopelijk vind je snel een goede trailer.
Christel