MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu za jul 21, 2018 5:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: knhs
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 10:30 am 
*
*

ik had eventjes een vraagje aan mensen die het weten, als nirvana straks weer helemaal goed is en het gaat ook weer lekker met rijden wil ik in januari/februari knhs gaan starten, ook om mijn punten te halen voor school. alleen ik kan nergens op de website van de knhs vinden hoeveel dat kost. ik weet dat nancy het een keertje heeft gevraagt maar ik ben vergeten wat zij allemaal zei := in iedergeval wil ik alleen weten hoeveel een startkaart kost ik ben nog pony want ik ben 17 en het duurt nog een heel jaar voordat ik 18 wordt. misschien is dit ook wel een stukje voor het vragenrubriek  :):)
in iedergeval hoop ik dan wat duidelijker te worden want ik kon het niet zo goed vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 10:55 am 
Beheerder Website
Beheerder Website

Hoi Daphne!

Leuk dat je wilt gaan starten.

Je moet lid worden van een (plaatselijke) rijvereniging (RV). Vaak kan je kiezen uit lessend of niet lessend lid.
Het lidmaatschap van een RV heb je nodig om een startkaart aan te kunnen vragen. Via de RV kan je daar een formulier voor krijgen.

Prijs van de RV weet alleen de rv zelf ;) en van startkaarten staan in de prijslijst van de KNHS op de website http://www.knhs.nl (moet je even rondzoeken)

www.sportmerens.nl
~ If it's not a Merens horse, it's just a horse
Outdoor-Riding voor recreatie en endurance artikelen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 12:16 pm 
**
**

Het kan wel echt de moeite lonen om de contributie van verschillende RV te vergelijken, zeker als je alleen lid wil zijn vanwege een startkaart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 10, 2006 9:12 pm 
**
**

TrienkeL schreef:
Het kan wel echt de moeite lonen om de contributie van verschillende RV te vergelijken, zeker als je alleen lid wil zijn vanwege een startkaart.

zeker weten!! dat kan echt honderd euro verschil maken op (half)jaarlijkse basis! Er zijn in nl inmiddels meerdere verenigingen die alleen op papier bestaan en dus geen accomodatie o.i.d hebben. Bij deze verenigingen ben je lid puur voor de startkaart en lidmaatschap van de knhs

succes!!

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie

Profiel  

Berichttitel: Re: knhs
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 9:51 pm 

Hoi Daphne,

Ik ga 29 oktober met Caprille m'n eerste wedstrijd rijden, maar nu heb ik wat problemen met m'n paspoort. Op pagina 6 van het paspoort staat haar chipnummer, als er over het chipnummer geen stempel van het stamboek staat (of van de betreffende dierenarts die het paardje heeft gechipt) accepteert de KNHS geen kopieën van het paspoort. Kijk bij Nirvana alvast in zijn paspoort of daar wel een stempel over het nummer staat want dan is er niks aan de hand. Mijn vriendin heeft een jonge Merens en ook in haar paspoort staat geen stempel over het chipnummer, laks van de dierenartsen.

Succes. Ps. leuk dat je Nirvana rijdt, ik heb ook bij LB gestaan een jaar geleden, misschien ken je Caprille nog! Jij reed toen nog die Haflinger, zou dat kunnen?

Succes. Groetjes Ingrid

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 10:11 pm 

Hoi ingrid,

Misschien ken je me nog, maar ik ben vlak voordat je weg ging gekomen met nirvana. We hebben nog wel eens staan kletsen toen we allbei het bos in gingen.
Daphne is nu weer naar stage toe, althans morge ochtend. Maar ze rijd nog steeds op ivy en sinds een jaar nu ook op nirvana.

Waar sta je nu?
gr. nancy

Profiel  

Berichttitel: caprille
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 11:47 pm 
Stamboekkantoor

Hallo Ingrid,
Ik heb je een mailtje gestuurd, komt helemaal goed hoor.
Leuk dat je met de wedstijd mee doet en veel succes!
Groet,
Annelies Koppel

Profiel  

Berichttitel: Re: caprille
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 7:04 pm 

Hoi,

Ik heb hem ontvangen. Bedankt voor de snelle service!!!

Groetjes Ingrid de Jong

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 7:12 pm 

Hoi,

Ja natuuuuuurlijk ken ik je nog, ik heb wel eens op je site gespiekt, ik zie dat je veel onderneemt met Nirvana. Ik zag je laatst nog rijden met Nirvana voor de kar, zou dat kunnen (paar weken geleden).

Ik sta nu in Zeewolde op een leuke stal. Capri miste echt het contact met andere paardjes en nu staat ze lekker met 6 anderen in de wei. Ze heeft het volgens mij enorm naar d'r zin.

Ik las iets dat het niet helemaal goed gaat met Nirvana, is hij ziek?

Groetjes Ingrid

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 12, 2006 9:03 pm 

Hoi,

Die site die je bedoelt is van daphne. Die heeft ze speciaal voor nirvana gemaakt.

Het kan kloppen dat je me met de kar hebt zien rijden. Nirvana vindt het heerlijk om voor de kar te lopen.

Ik vindt het ook ontzettend jammer dat de paardje bij LB niet bij elkaar kunnen staan, en ook dat ze zo weinig weiland hebben waar ze lekker kunnen grazen.

Nirvana had last van een overrekte pees, en moest 2 maanden stappen en een klein beetje draven op de harde grond. Gelukkig is de pees nu weer goed en kunnen we weer rustig opbouwen.

We kunnen nog niet naar bavel, omdat nirvana nog aan het opbouwen is, maar eerlijk gezegt vindt ik het ook een beetje té ver weg. Ik hoop dat ze de volgende keer de wedstrijden iets meer richting het centrum van nederland houden.
In ieder geval veel succes.

gr. nancy

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]