MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu ma jul 16, 2018 6:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TREC Val d'Heure
BerichtGeplaatst: di aug 28, 2007 12:42 pm 
**
**

hoi!

Afgelopen weekend hebben Kadans en ik onze vijfde TREC wedstrijd gehad, onze tweede keer in het buitenland. De wedstrijd was in Val d'Heure, België. Wat is het daar mooi!!

Vrijdag zijn we rond 14:00 uur op stal vertrokken. 'S ochtends alles ingeladen en klaar gemaakt. Mijn vader moest 's ochtends werken,. Hij had de middag vrijgenomen zodat we op tijd konden gaan rijden. We hebben toch nog even in de file gestaan, zowel bij Antwerpen, als bij Brussel. Om een uur of half zeven kwamen we aan in Val d'Heure. Kadans naar zijn stalletje gebracht en onze tentjes opgezet.
Toen de tentjes bijna stonden kwam Karin de Boo aan met haar merens Hardiesse. Kadans en Hardiesse stonden gezellig naast elkaar op stal. Nadat Karin ook haar tentje had staan zijn we richting inschrijving gelopen. We bedachten dat we ook gezellig in equipe konden starten. Gelukkig vond de organisatie het geen probleem en mochten we samen in equipe starten. Om 22:30 uur gegeten. En daarna gezellig met een biertje gekletst tot iets na middernacht.

De volgende ochtend moesten we om 9:55 uur in de maproom intekenen. Het was toch wel even goed opletten, er zaten hier en daar moeilijke stukken in de route. Om 9:15 uur zijn we vertrokken. Dans en Har konden het heel goed vinden met elkaar. De route was echt mooi! Hier en daar wel spannend, wanneer de paden toch wel erg steil naar beneden gingen. Gelukkig wordt Kadans daar steeds handiger in en kwamen we met de goede tips van Karin telkens veilig beneden. We zijn een aantal keer bijna onderuit gegaan, maar gelukkig nooit helemaal. (In tegenstelling tot Lotje die haar paard wel even onder zich had liggen, terwijl zij plots met beide benen op de grond stond, haha!)
Rond 14:00 uur zat ik er even doorheen, ik was toe aan de lunchpauze. Kadans werd erg drammerig, wilde steeds galopperen en trok de teugels uit mijn handen. Het geluk van in equipe rijden is dat je met zijn tweeën bent en de ander even iets meer op de route kan letten. Rond 15:00 uur en 2/3 van de route verder kwamen we aan bij de lunchplaats. We mochten kiezen hoe lang we pauze hielden, zolang het maar tussen een 30 en 60 minuten was. We hebben lekker een uur pauze genomen, zodat de paarden konden rusten en wij alle tijd hadden om de lekkere lunch te eten. Na de lunch had ik weer voldoende energie om door te gaan. Karin had toen even een dipje. Ja, equipe is echt wel handig!! Het eerste traject na de lunch was 5 km. per uur. Dus teugels helemaal los en heerlijk sloom slingerend over de weg naar de eerst volgende post. Het was wel even leuk zo langzaam. Op het stuk daarna lekker de ruimte gehad om de paarden even te laten gaan. Heerlijk zo rijden!! Bij de ene laatste post kwamen we Lotje tegen. Haar paard en Kadans kennen elkaar, maar moesten toch even met de voorbenen slaan, na het ruiken. Hierbij kwam Kadans met een been in de teugel van Lotje. Gelukkig had hij snel door dat het handig was dat hij gewoon maar stil bleef staan. Wat fijn toch zo’n relax merensje!
Rond 18:00 uur kwamen we bij de laatste post aan en mochten wel zelf bepalen hoe we het laatste stuk naar stal reden. We zijn via het dorp gereden waar wij een heerlijk ijsje hebben gehaald en de paarden bij de groenteman een heerlijke grote wortel kregen. We zijn toen met ons ijsje in de hand terug naar stal gereden, hebben de paarden verzorgd en beide werden goedgekeurd bij de vet controle. Hardiesse had een ijzer los, maar de smid kon deze gelukkkig zonder problemen vastzetten. ' S avonds was er een lekkere bbq en voor ons heerlijke vega burgers met gepofte aardappels en een lekkere salade. Daarna weer lekker aan het kriekbier en gezellig bijgeklets met de andere ruiters.

Zondag ging de wekker om 7:00 uur. Karin en ik zijn de paarden gaan halen en deze kwamen super uit stal. Beide helemaal niet stijf gelukkig. Terwijl mijn vader met Dans en Har ging lopen, zijn Karin en ik gaan ontbijten. Echt heel fijn dat mijn vader het leuk vind om met de paardjes op stap te zijn! Hij is zelf met ze naar de vet controle geweest, dus toen wij om 8:15 uur de paardjes weer kwamen halen waren ze klaar voor de MA. De MA (zo langzaam mogelijk galopperen en daarna snel mogelijk stappen) ging voor mijn gevoel erg goed. Ik was echt tevreden! Dit is ons zwakste onderdeel.

Om 13:00 uur zijn we het prachtige PTV parcours gaan lopen. Een stuk van 2 km. met hele mooie hindernissen. De ondergrond was helaas wat minder. Om 14:00 uur waren we rond en ben ik Kadans rustig gaan zadelen. Om 15:15 uur mochten we starten.

Onderdeel 1: rechtsopstappen, ging super. Hij bleef netjes stilstaan en ik kon heel relax opstappen.
Onderdeel 2: de trap. We mochten kiezen of de heuvel op of de trap, omdat de trap in de hogere klassen vaker wordt gevraagd, heb ik voor de trap gekozen. Een mooie oefening voor Kadans, die hij ook weer super deed.
Onderdeel 3: Laag hangende takken. In een galopje er op af, maar Kadans twijfelde, dus zijn we er in een drafje onderdoor gegaan. Alle stokjes bleven liggen.
Onderdeel 4: De slalom, ook deze vanuit een drafje gereden en ging goed.
Onderdeel 5: achterwaarts. Sinds twee maanden gaat dit ook thuis heel beroerd. We mochten kiezen of onder het zadel of aan de hand. Ik heb gekozen om het aan de hand te doen. Helaas hield ik Kadans niet recht en stapte meneer drie keer tegen de balken, dat betekend 0 punten op dit onderdeel.
Onderdeel 6: brug. Kadans moest even kijken, maar liep snel braaf over de brug. In een galopje door naar de volgende.
Onderdeel 7: smalle doorgang, hebben we in een drafje genomen en de balken niet geraakt.
Onderdeel 8: heg. Kadans moest even kijken, maar we zijn er netjes in een keer overheen gegaan.
Daarna weer een stukje door en naar onderdeel 9: de boomstam. Kadans werd een beetje moe en kijkerig, dus vanuit een drafje over de boomstam gehupst.
Onderdeel 10, de greppel. Dit vond ik erg spannend. Kadans was die ochtend bij een greppel bij de MA nog gevallen, omdat hij niet oplette. Hij moest dus even kijken, maar onder mijn aanmoediging heeft hij hem wel gesprongen.
Onderdeel 11 was een waterhindernis. Kadans stapte er netjes in, door en uit. Heerlijk paardje!
Door naar onderdeel 12: het hek. Kadans en ik hadden deze in Slootdorp nog verpest, doordat meneer het nodig vond om op twee benen te gaan staan. Dit hek was anders en moesten we omhoog open doen. Kadans was super, reageerde goed op mijn been, dus we kregen de volle 10 punten!
Onderdeel 13 en 14 volgde elkaar. Eerst een dubbelsprong en daarna een opsprong. De opsprong van de T3 stond in een mooiere lijn, dus hebben we deze maar gesprongen.
Daarna door naar het labyrint, onderdeel 15. Heel braaf, maar door een kleine aarzeling 9 punten i.p.v. 10.
Als laatste was er het onbewegelijk stilstaan, onderdeel 16. Mijn mannetje weet wanneer hij echt moet luisteren en bleef netjes stil staan, totdat ik hem kwam halen.
Ik was heel tevreden met mijn PTV! Super merensje, had het goed gedaan.

Daarna nog bij de andere gekeken. Ook bij Karin ging het, op een ongelukje voor de trap na, goed.

Na Kadans te hebben verzorgd, ben ik mijn spullen gaan ruimen en hebben we de auto ingeladen. Om 18:00 uur was alles gepakt en hebben we tot 20:00 uur heerlijk in de zon gezeten, gegeten, gekletst en gewacht op de prijsuitreiking.

We hadden de beste punten in de POR, tweede op de PTV, maar we zijn als eerste equipe in de T2 geëindigd! Jeej!! GEWONNEN! Op de tweede plek stond ook een Nederlands equipe :D Heide en Wendy.

Ik heb een mooie winter uitrijdeken voor Kadans en Karin en ik hebben beide een beker mee naar huis.

Om 20:30 uur zijn we vertrokken vanuit Val d'Heure. Om 0:30 uur op stal en om 1:30 uur lag ik in bed. Bij de stop net over de grens in NL kwamen we Lucia tegen. Dat om 23:30 uur op een parkeerplaats naast de snelweg, haha. Een lang, maar weer super weekend achter de rug.

Het weekend van 22/23 september heb ik nog een wedstrijd in Zutendael.
Het weekend van 13/14 oktober in Merendree.
En 27/28 oktober in Beek, de achterhoek. Dan zit helaas het TREC seizoen er weer op. Gelukkig is er begin december nog een trainingsweekend waar Kadans en ik waarschijnlijk ook heen gaan.

Het TREC rijden is echt super! Ik ben heel blij dat Arjanne mij begin van het jaar heeft uitgenodigd om het eens te gaan proberen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]