MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2009 11:50 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Nou, wij hebben de eerste wedstrijd ook weer gehad afgelopen weekend. Het was een gezellig maar druk dagje. Fleur begon al toen de trailer het erf op kwam. :+ Ze ging gelijk draaien en staan huppelen op dr achterbenen. Ze werd echt gek, dus haar maar even gauw nog laten rennen en bokken in de bak. Daarna was ze gelukkig wat rustiger. :roll: Toen d'r been beschermers om gedaan en op de trailer gezet.
Onderweg was ze super rustig op de trailer, dat was wel fijn. Daar aangekomen eerst eventjes aangemeld bij het secretariaat en mijn hesje en VET-kaart opgehaald. Toen Fleur van de trailer gehaald en even rond laten kijken. Ze was best bezweet en er stond een guur windje, dus maar even met een dekentje op rond gestapt.
Om 11:15 Fleur aan mijn vader overgelaten en toen naar de voorbespreking geweest. Geen gekke dingen en weer teruggelopen en Fleur gaan halen voor de voorkeuring.
Dat was toch wel weer even spannend, zowel voor mij als voor Fleur. Ze stond op rust, maar trilde wel met heel d'r lijf. Grote ogen en d'r hoofd hoog. Toen de vet naar d'r hartslag luisterde, vroeg ze of ze iets aan d'r hart had, of ik dat wist? Uhhh...nee....nog nooit van gehoord. :n Maar toen iemand anders erbij geroepen en die zei dat het gewoon goed was. Ze was alleen zoooo gespannen, dat d'r hartje overuren maakte. Ze had dan ook een hartslag van 56! Best hoog, zelfs voor Fleur. Maar goed, de rest was goed en een mooie A voor de locomotie gekregen.

Toen nog eventjes rondgestapt en laten eten en toen rustig opgezadeld en naar de start gegaan. Daar gingen we goed van start, na een rondje extra omdat ze niet door het hek wilde....Hahaha.
Na de oversteek wilde ze even niet meer verder en heb ik even gewacht totdat er andere paarden bij mij waren en heb ik een stukje met hun opgereden. Toen had Fleur ineens door wat we aan het doen waren en gingen we alleen verder. :)ddd

Het eerste stukje wel wat paardjes voor en achter ons gehad en moest ik even zoeken naar ons juiste tempo en even de rust erin krijgen. Al gauw sloten er 2 andere mensen aan bij mij en hebben we gezellig tot de PA samen gehobbeld.

Bij de PA aangekomen niet gelijk aangeboden, ze was het stukje voor de PA onwijs wakker en had totaal geen rust. Na een paar minuten even zelf geluisterd, maar dr hartje ging nog zo hard, dus ik heb besloten om de volle 10 minuten te gebruiken om te kijken of ze nog wat rustiger kon worden. Toen aangeboden, op goed geluk, want ze stond nog steeds met heel d'r lichaam te trillen. Nou, hij was nog niet echt gezakt, maar de vet heeft de gunstigste 20 sec. gerekend, toen was hij 60. := Ze was nog fit genoeg en hij zag gelukkig dat de HS niet hoog was door de inspanning maar door de spanning. Ze keek ook onwijs om d'r heen en reageerde totaal niet op mij. Maar goed, we mochten door, dus hup, daar gingen we weer.  :):)

Omdat ik wel een beetje boel tijd verloren was door die 10 minuten en het (vele) tellen had ik besloten om een beetje door te rijden, Fleur had immers nog energie genoeg. Dus lekker doorgedraafd en flinke stukken gegaloppeerd. Ze liep heerlijk door aan een lange teugel en had er zin in.

2 KM voor de finish gaan stappen. Het eerste stukje ging heerlijk relaxed, tot het hoekje om voor het hek. Vanaf daar ging ze dribbelen en wilde ze alles, behalve stappen! _-:( Toen kwam er nog iemand naast mij rijden, wat Fleur ook niet cool vond. Een paar flinke bokken later heb ik haar maar laten dribbelen en op een gegeven moment werd ze wat rustiger.

Bij de finish een rustig plekje op gezocht en na ong 7 minuten aangeboden, ze leek me wel wat rustiger. En inderdaad, hij was weer 60! Hoog, maar wel goed! Toen rustig naar de trailer gelopen en daar verzorgd en weer op naar de nakeuring. Daar was alles weer goed, met een A voor de locomotie en een HS van 50. Eindelijk wat lager. *\o/*

Een leuke dag, maar wel met een gespannen pony die het wel heul spannend vond allemaal! Maar...wel 3x geplast! Dat is wel weer goed! :-) De day after ging ook super goed, ze begint wel eens stijver! :D

Nog wat foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 9:01 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Wat een mooi verhaal Daisy, ik zie het helemaal voor me. Hoeveel KM heb je gedaan? Knap van jou en van Fleur. Wordt Fleur rustiger als ze weer meer endurance gaat doen, of is ze altijd zo "heet"?

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 9:41 am 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Leuk Daisy om zo weer eens wat foto's en een mooi verhaal te horen van de endurance.

Een vriendin van mij was er ook samen met een vriendin en die waren ook met een merens gekomen. Zij zei nog tegen me, ik zag nog een merens. En dat klopte dus.
Ik hoop voor je dat Fleur de volgende keer wat rustiger is, dat rijdt wat lekkerder.

Trouwens mooie omgeving daar hé ;) . Daar was ook het merens weekend van afgelopen keer.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 10:38 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2008 5:18 pm
Berichten: 207
jeetje wat een leuk verhaal zeg
hopelijk is fleur de volgende keer wat rustiger
je kunt ook wel op de foto's zien dat ze er erg veel zin in had
hahah


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 6:41 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Leuk verhaal Daisy,

Is Fleur altijd zo'n hittepetit? Je kan ook wel op de foto zie op de straat dat ze druk om zich heen staat te kijken haha. Maar keurig door de VET punten gekomen toch ;) Ookal duurde het soms 10 minuten, maakt niks uit.

En super dat ze ondanks de spanning (misschien wel dankzij) 3x heeft geplast, toppie!

Nou op naar de volgende wedstrijd, dan verwachten we natuurlijk wel weer een leuk verslag ;)

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 26, 2009 11:02 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 01, 2006 6:20 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Breda
gefeliciteerd dat jullie hem toch hebben uitgereden :) En dat je paardje geplast heeft is alleen maar super!

Bij mij begint het ook weer te kriebelen om me eigen op te geven ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling