MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Niet voorwaards
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 11:17 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Hoi Nance

Dat zal ik zeker doen, Hermoso zal nooit een topper worden met dressuur maar dat mag bij mij zeker de pret niet drukken. Ik bedoel natuurlijk halve kilo per voerbeurt (bij ons wordt 2 x per dag gevoerd).

Ik merk het nu al omdat hij veel meer energie heeft om te gaan werken. Leuk he.

Groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Niet voorwaards
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 11:59 am 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Ja zeker dat je nu al zo goed resultaat hebt. Zo zie je maar weer, hoe makelijk eigenlijk je je paard kan vormen.

Het leuke aan dressuur met een koudbloed vindt ik, dat je als je toch weer wat verder bent je echt trots kunt wezen op je zelf en je paard.

Bij een paard waar het al in de genen zit, is het toch iets makelijker aan te leren. Maar met een koudbloed is het toch meer een prestatie als iets gelukt is.

Mijn man die is nu al een tijdje bezig met stelling en buiging voor de kar. En in het begin ging het helemaal niet en nu lukt het hem steeds beter. Aan één kant lukt het hem wel en de andere kant soms als hij helemaal los is.

Dus het is een goede beloning voor jezelf en je paard als dingen wel gaan lukken. Maar je moet vooral geduld hebben.

En van mij hoeft hij ook geen grand prix paard te worden, maar ik moet wel zeggen dat ik dressuur matig rijden wel steeds leuker begin te vinden. Maar de buitenritten vindt ik nog steeds het leukst en Nirvana ook.

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Niet voorwaards
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 3:10 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 20, 2006 9:16 am
Berichten: 131
Woonplaats: Groningen
Ja die buitenritten zijn ook er super met Hermoso totdat we een trekker tegen komen dan is het niet zo leuk meer. Maar ja wat je zegt is helemaal waar. Die van mij heeft het dressuur nu pas geleerd en dat is niet makkelijk. Ik heb Hermoso nu bijna 2 jaar en in die 2 jaar zijn we voor zijn doen al heel erg ver. Want hij is al bijna 13 jaar. Maar we gaan straks weer 3 dagen op trektocht en dan moet ik zeggen dat ik toch wel een van de stoerste paarden heb die pas moe wordt als we weer aan het eind van de tocht zijn. Geweldig.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling