MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 5:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: warm weer
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2004 1:33 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Hoi,

Wij hebben sinds twee week voor het eerst een Merens. Nu las ik ergens dat ze erg slecht tegen de warmte kunnen. Hoe is jullie ervaring daarmee en hebben jullie nog tips.
groetjes,
Carolina


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2004 3:22 pm 
Offline
Beheerder Website
Beheerder Website
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 16, 2003 8:38 pm
Berichten: 1777
Woonplaats: Ede
Welkom!

Ehm tja ze zijn zwart he... trekt warmte aan. Domi heeft altijd in de zomer een gloeiend vachtje, wel warm dus. Echter is ze nog wel voorwaarts enzo.

Je kan zorgen voor voldoende beschutting, een coolerdeken of overdag op stal en smorgens/savonds naar buiten als het weer een beetje afgekoelt is.

Na het rijden spuit/spons ik haar lekker af om d'r af te koelen en om het zweet weg te spoelen (combinatie zweet/zon gaan ze van verkleuren).

En voldoende vers water!

groetjes
arjanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2004 7:41 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: za feb 28, 2004 2:50 pm
Berichten: 165
Woonplaats: Delft
Tja.. Je kan er niet zo heel veel aan doen eigenlijk... Als je zorgt dat ze voldoende water hebben zullen ze het wel overleven.. Es heeft het ook warm maar blijft, net als Domi van Arjanne, gewoon opgewekt en voorwaarts.. Ik vind het dan sneu voor hem om hem binnen te halen.. Het zijn imo toch ook echte buitenpaarden en volgens mij kwel ik Es meer door hem binnen te zetten dan dat ik hem help..
Gewoon goed opletten dat je paard nog fit en fris is, als dat zo is zou ik me er niet zo druk om maken...

Ik ga trouwens meestal als het warm is pas savonds rijden zodat de temperatuur voor ons allebei toch wel wat aangenamer is..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 10, 2004 2:08 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 14, 2004 10:24 am
Berichten: 171
Woonplaats: Epse
Ze hebben het wel warm, maar of ze er slecht tegen kunnen? Bij mij ook geen problemen met voorwaarts zijn hoor! Ze komen tenslotte uit de Pyrenëen waar het volgens mij zeer extreme klimaten zijn. Erg koud, maar ook erg warm. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Maar zorg inderdaad wel voor voldoende water. En ik spoel na het rijden mijn paardje af en afgelopen week ook gewoon als ik niet heb gereden maar ze wel kleddernat is van het zweet. En dan lekker samen spelen met water.

En Arjanne, nu Dominique ook een Boett-deken op heeft, is ze nu niet nog warmen dan anders. Ik kan het bij Laresse niet vergelijken, want ik heb de deken nooit af gehad maar ik vond het onder de deken toch erg warm!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 10, 2004 3:04 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Fleur is ook altijd gewoon wakker en voorwaarts met die warmte! Dat is geen probleem! Ze staat dag en nacht op het land. Toen ik vandeweek kwam met die hitte, stonden ze onder de bomen!

Ze is wel altijd warmer dan de fjorden die bij ons in het land staan! Tot nu toe heb ik nog nooit gedacht dat het te warm is voor haar! Ze krijg als ze echt heel warm is, gewoon een douch!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 10, 2004 3:30 pm 
Offline
Beheerder Website
Beheerder Website
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 16, 2003 8:38 pm
Berichten: 1777
Woonplaats: Ede
Hmm Domi is altijd warm in de zomer... ik heb niet het idee dat ze het met deken warmer heeft...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 10, 2004 9:04 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: vr jan 30, 2004 10:18 pm
Berichten: 100
Woonplaats: almelo
Als het in Nederland warm is, is het meteen zo benauwd. Afgelopen woensdag bijvoorbeeld. De paarden zweetten zich al dood na een klein stukje draven. Maar ze blijven wel actief. Ook Quantro, het veulen, had het heel erg warm en hij had geen zin in rondscheuren over de heide. 's Avonds rijden is inderdaad veel prettiger. Bij ons verkleuren de paarden wel heel erg door de zon. De een wel meer dan de ander, maar ze staan ook dag en nacht buiten. In de zomer hebben we bruine merenspaarden ipv zwarte. Met highlights in de manen, erg modern.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2004 9:56 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Hoi,
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat het allemaal wel goed zal gaan. Jammer genoeg zijn we er sinds gisteren achter door de veearts dat ze last heeft van zomerexceem. Ze heeft nu een spuit gehad en een witte exceemdeken om. Dus is ze nu niet meer zwart.(en heeft ze het misschien minder warm??) We hopen dat dat helpt.
groetjes,
Carolina


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2004 11:22 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 04, 2004 12:05 am
Berichten: 152
Woonplaats: De Bult
Ook ik ontdekte bij jizza plekken op haar hoofd wat lijkt op eczeem.
Onder de dikke bos manen krijgt ze ook kale plekken die ws oorzaak warmte hebben. Ze heeft geen jeuk, schuurt dus niet. Wel zag ik dat de onderste manen veel witte haren zijn" HELP ZE WORD AL GRIJS". Ik heb het advies gekregen om haar in te vlechten zodat er lucht bij kan. Ik hoop niet dat het zomereczeem is want dan moet er weer een hoop aangeschaft worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling