[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
MerensForum.nl • Toon onderwerp - Trailerladen

MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu di apr 16, 2024 4:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trailerladen
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2005 6:00 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Toen we Genette gekocht hadden hoorden we al snel dat het trailerladen niet zo soepeltjes ging |o En ik weet natuurlijk niet wat er vroeger met haar gebeurd is maar bij het zien van een trailer werd ze al zenuwachtig.

Aangezien we toch van plan zijn om af en toe in de bossen te gaan rijden hebben we onlangs een trailer gekocht. Nu vroeg ik me af hoe jullie zijn gaan oefenen of dat jullie misschien allemaal paarden hebben die vanzelf de trailer opgaan.

Je hoort zo veel verschillenden manieren en ik ben wel benieuwd wat er bij de Merens nu het beste werkt. Tot nu toe probeer ik haar zonder dwang te leiden en haar het tempo te laten bepalen. Ze is na twee keer ongeveer een half uur oefenen zo ver dat ze op de klep staat en met 1 hoef al in de trailer is geweest. Ik vind het zelf wel een prestatie (en ben best wel trots op haar) aangezien ze normaal eerst grommend en snuivend bij de trailer stond.
Wie herkent dit? en heeft nog wat tips.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2005 6:20 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 19, 2005 5:52 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Probeer haar eten te geven in de trailer! Eigenlijk gewoon elke dag even proberen. Als ze er niet in wil eerst het eten voor de trailer zetten en elke dag een stukje verder zodat hij de trailer met iets positiefs gaat koppelen.

Probeer altijd rustig te blijven maar laat niet over je heen lopen. Wat ook wel eens wil helpen maar dan moet je wel een 2paardstrailer hebben, is hem naast een ander paard in de trailer zetten.

Bij een 1,5 paardstrailer kan je het voordeurtje evt. openzetten en een shetlandertje met zijn hoofd door de deur laten kijken :D (bij mijn vorige paard hielp dat goed)

Maar vooral: GEDULD!

Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Trailer
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2005 7:14 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: di jan 06, 2004 9:58 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Terwolde
Zet de trailer gewoon in de wei, en voer haar in de trailer. Eerst gewoon hooi erin leggen, daarna brokjes. Bij het voeren vastzetten en gewoon een uurtje laten staan. De trailer wordt dan een soort stal.

Als dat helemaal goed gaat, op een rustige dag een stukje gaan rijden STAPVOETS. Zet de alarmlichten van je auto aan en heb maling aan de andere weggebruikers. Laat eerst iemand rijden en ga er zelf in staan zonder paard om te ervaren hoe het is. Ga niet bij je paard in de trailer staan, dat is veel te gevaarlijk. Rij de eerste keer niet te lang, maar ook geen 100 meter. Ze heeft even tijd nodig om haar evenwicht te vinden. Dus rij stapvoets door totdat ze rustig wordt. Daarna weer voeren in de trailer en nog een poosje laten staan.

Het is belangrijk dat je pas gaat rijden met paard in de trailer, als ze er zonder problemen in loopt en rustig in blijft staan.

Het voordeurtje open zetten heeft voor-en nadelen: voordeel is dat het minder eng is, nadeel is dat paarden het als een uitgang kunnen zien, en over de stang heen klimmen om naar buiten te komen. Een van onze merries wilde in het begin niet achteruit de trailer lopen, wij zetten dan het schot opzij en draaiden haar in de trailer om. Een kennis "met veel ervaring" zou dat wel even oplossen. Ze heeft geprobeerd door het dakluik naar buiten te komen! Dat was dus niet de juiste methode.

Misschien wel het belangrijkste: Beloon het gewenste gedrag, en ga niet lief "sussen" bij ongewenst gedrag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2005 8:34 pm 
Offline
Beheerder Website
Beheerder Website
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 16, 2003 8:38 pm
Berichten: 1777
Woonplaats: Ede
Domi is, of was, een ramp met de trailer.
Nog steeds vind ze het lastig maar het lukt nu wel aardig.

We hebben voorin de trailer een voerbak gemaakt. Ze weet dan dat daar altijd wat lekkers voor haar inligt. En het van haar blijft. Niet zoals bij een emmer dat ik die weer weghaal an een aantal happen als ze er eenmaal instaat ofzo.

In die voerbak ligt eten, en ik heb nog een emmer met eten om haar vanaf de laadplank te kunnen lokken. Met een paar appels want die ruiken en smaken lekker en dat haalt haar vaak echt over de streep!

Domi wil absoluut niet gedwongen worden, dus er mag niemand achter haar staan. Mn vader wacht naast de trailer tot ze erin staat en aan het eten is en dan pas gaat de stang erachter.

Als ze iemand achter haar ziet rent ze meteen achteruit en kan je weer opnieuw beginnen.

Voor Domi is rust, vertrouwen en wat lekkers het enige wat helpt!
Pottekijkers jaag ik meteen weg.
Klinkt misschien kattig maar aan goed bedoelde tips heb ik niks. Hoe minder mensen er in de buurt zijn hoe beter het gaat.

Alles hadden we hiervoor al geprobeerd; longeerlijn, erinjagen met de zweep of de bezem etc. Alles werkte averechts. Ze wordt heeeeel boos met witte ogen, en komt omhoog en sleurt je gewoon mee.
En op zo'n manier wordt het ook niet beter. De volgende keer kan je weer zo beginnen.

Ik heb trouwens wel een tijdje elke dag haar gevoerd in de trailer. Ik ben gewoon met een emmer voer in de trailer gaat zitten met Domi aan de longeerlijn ipv halstertouw omdat ze dan meer ruimte had. Daardoor is alles wel minder eng geworden.

Oh en inderdaad heel voorzichtig rijden!! Er reed eens iemand met Domi in de trailer en die reed alsof er geen aanhanger achter zat. Veeeel te hard. De volgende keren wilde ze er niet meer in en stond ik weer 45 min te klooien..

Ohja nog iets (is al weer een lang verhaal geworden....) we doen stro in de trailer. We maken er dus echt een stalletje van, zodat ze zich misschien meer op haar gemak voelt.

We hebben trouwens een 2 paards zonder tussenschot waar ze in haar eentje in staat. Dan staat ze het lekkerst (met een tussenschot laat ze zich neervallen :? ) In een smalle trailer krijg ik haar zowiezo niet (of een smalle doorgang ook niet), maar dat heeft ook met haar verleden te maken.

_________________

~ If it's not a Merens horse, it's just a horse
voor recreatie en endurance artikelen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2005 9:26 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik heel veel dingen kan gebruiken en het bevestigd eigenlijk ook wel ons idee die we erover hadden. Ik twijfelfde zelf een beetje over wel/niet eten geven in de trailer maar jullie hebben me nu overgehaald.
Wij hebben een 1.5 paards trailer maar vonden het een beetje eng omdat hij toch wel breed lijkt voor 1 paard maar ik begrijp wel dat het geen probleem hoeft te zijn.
Arjanne: We waren ook van plan om uiteindelijk wel stro erin te doen maar in het begin liever nog niet. Ik ben een beetje bang voor uitglijden. Hoe is jouw ervaring daarmee of valt het wel mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2005 11:51 am 
Offline
Beheerder Website
Beheerder Website
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 16, 2003 8:38 pm
Berichten: 1777
Woonplaats: Ede
Wij hebben een rubber gietvloer. We doen sinds een half jaar stro in de trailer en dat gaat super. Ze is nog nooit uitgegleden. Je kan ook voor zaagsel kiezen, maar dat kent Domi verder niet dus dat vind ze dan ook weer eng (wij hebben stro in de stal). Ze is een beetje een schijterd.

Met stro is de strailer weer wat 'knusser' en ook lichter. Die rubber vloer is zwart nl.

Maar ik heb inderdaad ook wel mensen gehoord die stro niks vinden omdat het gladder zou zijn.

Over de breedte: sommige paarden vinden een steuntje fijn; dus een tussenschot om tegen te hangen.
Ik heb echt voor zonder tussenschot gekozen omdat:
- ze er makkelijker ingaat
- ze haar eigen plek en houding kan zoeken.

Als ik bij de trailer kom staat ze altijd in een bepaalde houding:
Ze staat met haar billen tegen de rechterwand (van achter gezien), voorbenen iets meer in het midden. Haar hals naar links gebogen.

Als je paard rustig is in de trailer en niet over de voorstang gaat zou ik em niet te kort vastzetten. Een paard gebruikt zijn hoofd en hals om zn evenwicht te bewaren.

_________________

~ If it's not a Merens horse, it's just a horse
voor recreatie en endurance artikelen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2005 6:37 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 19, 2005 4:48 pm
Berichten: 289
Woonplaats: Groningen
Hey Carolien..

In dat boek wat je me gister voor mijn verjaardag hebt gegeven.. O:)
Staat ook nog een leuk stukje over trailerladen.. ik zal het mijn vriend wel even laten inscannen, dan mail ik het je wel even... :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 29, 2005 9:47 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Hoi Janet,

Misschien moet ik het boek zelf ook nog maar kopen :D Toen ik hem stiekem :oo doorbladerde had ik al het idee dat er veel bruikbare dingen instonden! Ik ben benieuwd....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2005 1:50 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 14, 2004 10:24 am
Berichten: 171
Woonplaats: Epse
Welk boek is dat?

Laresse was ook niet makkelijk en zij loopt nu als het ware voor mij uit de trailer in (zie http://www.paardnatuurlijk.nl voor de methode). Op 24 april organiseer ik de Dag van de NVVR waar een aantal demo's wordt gegeven. Hier wordt ook een demo gegeven over trailerladen. Dus als jullie allemaal komen (vind ik wel gezellig hoor!). Voor meer info over deze dag en de demo's (en minibeurs en tweede hands paardenspullen markt) zie http://www.nvvr.info of PB mij!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2005 4:03 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hallo,

Om nog maar even in te haken op het trailer verhaal (misschien een beetje laat). Wat ook heel belangrijk is Laat hem nooit winnen!. Je moet altijd enigsinds succes hebben als je hem de trailer in wil laten gaan, dus minstens 1 voetje op de laadklep, je hebt ook paarden die gewoon een machts spelletje met je spelen.
Ik heb het zelf een keer gehad met de haflinger van mijn buren, wilde absoluut niet de trailer in, nou inderdaad ook goede bodum bedekking, voer erin etc. etc. hij vertikt het. Ik heb een halve dag er bij gestaan aan het halster en verder niet trekken maar wel zo´n geringe bewegingsvrijheid dat hij alleen maar in de trailer kon lopen, en was een questie van wie de langste adem had. Eerlijk gezegd had ik het bijna opgegeven en ja hoor meneer liep zo de trailer in. Het probleem is nu dat ik heb alleen de trailer in krijg en de buren niet haha.

Nou succes ermee.

groetjes marjolein


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2005 4:03 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 19, 2005 4:48 pm
Berichten: 289
Woonplaats: Groningen
Grondwerk met paarden van Inge Teblick  :):)

Waar is dat Rosemarie? Die dag??


Wanneer ben je jarig Carolien??? :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2005 8:46 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 14, 2004 10:24 am
Berichten: 171
Woonplaats: Epse

_________________
Nieuwe foto's op mijn website!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 10:39 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 27, 2004 9:43 am
Berichten: 239
Woonplaats: Groningen
Even een update.
Zaterdag is het Fred gelukt om Genette de trailer in te krijgen.  :):) Dit was de vierde poging. Echt leuk vond ze het nog niet. Maar om haar positief te stemmen hing er een hooinet in. Aangezien ze nu op een vrij schraal stuk weiland staat vond ze dat errug lekker :D
Dat gaan we deze week dus nog maar eens herhalen. Nog bedankt voor alle tips :wave:

_________________
groetjes,
Carolina

We zijn bijna vergeten hoe vreemd het is dat zo'n groot, machtig en intelligent dier als een paard; een ander veel zwakker dier op zijn rug laat rijden.
Peter Gray uit 1928


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2005 1:18 pm 
Offline

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 12:23 am
Berichten: 41
Woonplaats: 3B'hoek
ja het is en blijft een Mérens natuurlijk en je kan stressen wat je wilt maar als er eten om de hoek komt kunnen veel princippes over boord worden gezet :wave: :wave:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling