MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do apr 18, 2024 12:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Manen vraagje
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2004 11:32 pm 
Kan iemand mij misschien adviseren hoe je een hengstenvlecht mooi bobenop kan houden zonder dat deze uitzakt na 5 minuten rijden.
Mijn Merens (heros) heeft dike lange manen, met rijden is dit erg lastig (gaat tussen het dzadeldekje en teugels in zitten) dus vlecht ik dit altijd in, maar met een wedstrijd laat ik altijd los hangen omdat de hengstenvlecht te dik en te zwaar is en uitzakt terwijl het juist zo mooi is als deze bovenop de manen is gevlecht.
Heeft iemand hier iets op?
En is het nou wel of niet goed voor het behoud van de manen om deze ingevlochten te laten op stal en in de wei?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Danielle
Nog een tip voor de Merens met deken; ik heb eindelijk een perfect deken voor Heros betreft pasvorm en voor het behoud van de manen. Het deken is bovenop bij de schoft uitgesneden dus het begin van de manen ligt ook vrij, het is aan de voorkant dicht (moet over zijn hoofd) dus met de diepe hals heeft hij geen last van strakke gespen in zijn borst. En bij de bovenkant van de staart ligt ook vrij. Het deken is van verschillende merken te krijgen. Ik heb deze destijds bij Divoza gekocht van Harry's horse, maar is ook bekend van een ander merk dat zou ik bij mij op stal evt. kunnen informeren.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 28, 2004 11:49 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 16, 2003 10:57 pm
Berichten: 414
Woonplaats: De Bilt
Hoi danielle,

Je kunt evt. sterk garen meevlechten!
Deden ze vroeger ook met vlechtjes maken.

En als je de vlecht er lang in laat zitten ,wordt het risico op haren afbreken alleen maar groter.

Je kunt ook overwegen om een of twee kleine vlechtjes bij het zadel te maken! doe ik ook wel eens.

Veel plezier met je deken. Wij houden het lekker puur natuur, zonder dus.

Groet,

Hester


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Hengstenvlecht
BerichtGeplaatst: do jan 29, 2004 12:49 am 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: di jan 06, 2004 9:58 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Terwolde
Hoi Danielle,

Ik heb wel vaker gehoord dat een hengstenvlecht bij een Merens niet blijft zitten, dus je bent niet de enige.
Het helpt als de manen niet te schoon zijn, vooral geen Equistar de laatste 7 dagen, en verder kleine plukjes nemen en goed strak tegen de hals aan vlechten.
Een troost: ik heb het wel 100 keer moeten doen voordat het een keertje netjes bleef.
Een alternatief zijn lange "afro" vlechten, dat zie je ook wel eens bij Friezen.

Succes!

Margot


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling