MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: terug met andere merens
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 3:25 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 16, 2010 7:07 pm
Berichten: 7
Hallo allemaal,

Helemaal nieuw ben ik niet. Vijf jaar geleden heb ik me al eens voorgesteld. Ik ben nog steeds Hester. Heb en had toen een lieve eigenwijze merens Lordi. Die is ondertussen al weer 11 jaar. Ik heb Lordi samen met mijn moeder uit Frankrijk gehaald. Met Lordi is toen ook Hombre naar Nederland gekomen. Hombre is jaren van Sonja geweest. Anderhalf jaar geleden kreeg ik de kans om Hombre over te nemen. Ik reed Hombre al heel vaak en ik vond het een geweldig paardje. Mijn moeder en ik hebben de merensjes toen maar opgesplitst. Zij is verder gegaan met Lordi en ik met Hombre.
Hombre is pas op zijn negende naar Nederland gekomen. Hij heeft heel veel tochten gelopen in de Pyreneeen. Dat is goed te merken. Hij is met buitenrijden bomproof. Hij kan ook leuk dressuren en springen. Verder is het een heel eigenwijs en gevoelig paard. Een echte merens. Hij houdt niet van getut. Hombre staat op een leuke en gezellige boerderij vlak bij mijn huis in Schiedam. Naast Hombre heb ik ook nog een lieve oude KWPNer van 25 jaar. Die staat van zijn pensioen te genieten in een paardenrusthuis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 5:50 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Wederom welkom op dit forum.

correct me if I'm wrong maar Hombre was toch zo'n onwijze tank van een paard? (qua postuur bedoel ik dan). Of zit ik met een ander paard in m'n hoofd......

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 7:55 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 16, 2010 7:07 pm
Berichten: 7
Haha, Volgens mij valt het mee. Hij heeft een aantal jaar in Capelle aan den IJssel op de manege gestaan. Daar in de buurt liep ook een merens rond. Dat was een enorme tank. Verder is Lordi op dit moment een klein zwart tankje. Die heeft ruim een jaar stil gestaan en is net weer aan het werk. Ik zal eens kijken of ik een foto van Hom er op kan zetten. Hij staat ook op you tube met mijn bijrijdster Milou.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 6:24 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Wat leuk toch nog een mérens in de buurt. Ik had het net gevraagd in mijn "even voorstellen"
Ik ben Jeannette en heb samen met mijn dochter Mitxa. Mitxa staat bij mijn buren gestald en wij wonen vlakbij
Rotterdam airport. Leuk dat jij ook samen met je moeder een mérens had.
Ook wij hebben nog een KWPN'er Jules deze heer is 19 jaar maar helaas heeft hij flinke peesproblemen en is hij
met vervroegd pensioen.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 9:34 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 16, 2010 7:07 pm
Berichten: 7
Dat is inderdaad in de buurt. Ik woon in Schiedam Noord. Wij zien de vliegtuigen de landing inzetten. Je kunt hier ook heel lekker buiten rijden. Doen jullie dat ook? Dorus mijn Kwpner staat in een rusthuis in Pijnacker. Een goed plekje hoor. Hombre staat hier echt maar 5 minuten vandaan. Dat is toch wel heerlijk. Ze gaan hier ook van 1 mei tot 1 november het land op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 10:22 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
@Homre: Nou dat is idd dichtbij, leuk ! Misschien kunnen we elkaars merensen eens bewonderen :0)
Of samen een buitenritje maken ofzo ?
Helaas moeten wij altijd over een "drukke" weg en langs een snelweg voordat een beetje leuk kunnen buitenrijden.
Hier staat Mitxa ook van mei tot sept/okt buiten. Het is heerlijk om hem zo dichtbij huis te hebben staan.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 11:03 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 16, 2010 7:07 pm
Berichten: 7
Dat lijkt me wel heel erg leuk om is een ritje te maken. Hombre is buiten zo goed als bomproof. Ik zit wat dat betreft aan de goede kant van de Schie. Je kunt hier echt wel een heel eind rijden. Hoewel er ook wel stukken fietspad en schelpenpaden bij zitten. Maar beter iets dan niets. Je kunt ook een keer met de trailer hier heen komen en dan rijden. Geen idee of je trailer hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 7:51 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Leuk !
Ik heb geen trailer maar wellicht is er iets te regelen met iemand.
Of ik huur er eentje.
Ik ben nog niet zo veel buiten geweest met Mitxa, maar ja ik heb hem ook nog maar
3 maanden. Ik begin nu ook pas het gevoel te krijgen dat we elkaar gaan begrijpen en
dus meer en meer een team worden.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 4:34 pm 
Offline

Geregistreerd: do dec 16, 2010 7:07 pm
Berichten: 7
Ik heb een trailer. Die kunnen we best gebruiken. Hij staat op de manege waar Lordi is gestald. Daar was meer plek. Ik heb helaas een merens met een laadprobleem. Alle twee hebben ze dat. Lordi is gewoon eigenwijs. Hombre heeft iets vervelends mee gemaakt een jaar of 4 geleden. Hij is een tijdje gewoon gaan liggen zodra de auto startte. Dat doet hij niet meer. Met veel geduld krijg ik hem er wel weer in, maar het moet nu nog bevestigd worden. Ik wil in april een cursus gaan doen. We stuur je wel een PB om verder af te spreken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 10:22 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb Mitxa nog niet eerder op de trailer gezet. Naar het schijnt loopt hij met een stang achter zijn kont zo de trailer in.
Maar ik moet het dus nog zelf beleven.
Fijn dat jij een trailer hebt.
Het lijkt me een prima plan om verder via een privébericht af te spreken. Wel zo makkelijk :0)

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling