MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 4:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 2:34 pm 
Offline

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:20 am
Berichten: 12
Woonplaats: Woerden
Sinds vorige week dinsdag ben ik het bezit van een 8 jarige Mérens ruin met de naam Polisson (op zijn frans). Zelf vind ik dat niet zo'n makkelijk naam, dus het zal wel Pol of Polleke worden. Mijn vrouw heeft in januari dit jaar een bijna zwarte tinker merrie gekocht. De bedoeling is dat we op de manege In Kamerik lessen. De binnen- en buitenbak wordt ook gebruikt voor het losgooien, longeren en het vrij rijden. In de zomer mag er ook in het weiland gereden worden (20 ha). Natuurlijk mogen ze daar ook 24/7 in de wei verblijven. Dat zal binnenkort wel gebeuren. Mocht dit allemaal lekker lopen dan gaan we in het weekend met de paarden naar het bos en strand. Jammer genoeg is er geen bos of strand in Woerden, dus dat wordt dan wel met de trailer er naar toe rijden.


Groetjes Richard

_________________
Polisson des Castets


Laatst bijgewerkt door Richard op ma jul 04, 2011 11:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 10:30 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 3:11 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Rotterdam
Hallo Richard, welkom op dit forum.
Ik ben hier ook nog vrij nieuw en wij hebben sinds 1 november Mitxa een bijna 11 jarige merensruin.
Wij zijn ik mijn dochter, ook mijn zoon rijdt wel s op Mitxa. Mitxa is dus een echte gezinspony.
Mitxa is een slimme en eigengereide pony en we maken nog wel s iets met hem mee.
Maar dat houdt t spannend, het is dus nooit saai met Mitxa.

_________________
Mitxa D'Uhartegain


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 10:47 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Hoi Richard.
Welkom op het forum. Het is de laastste tijd wat stilletjes hier.... maar desalniettemin welkom.

Waar heb je jouw Merens vandaan? Was je al bekend met het ras? Voordat ik mij er in ging verdiepen had ik er nog nooit van gehoord.
Veel plezier met hem.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 6:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:20 am
Berichten: 12
Woonplaats: Woerden
Ik had me nooit zo verdiept in paarden. Sinds vorig jaar mei voor het eerst op een Haflinger gezeten. Ik vond dat een mooi en robuust paardje. Pony’s spreken mij sowieso meer aan dan paarden. Als ik iets leuk vind, dan verdiep ik mij er ook in, dus ik ben verder gaan neuzen in boeken en op internet en toen kwam ik allerlei rassen tegen. Friezen vind ik mooi, maar ook Fjorden, Tinkers en IJslanders. Zelfs een zwarte Haflinger. (De Mérens) kwam ik tegen. Ik was gelijk weg van dat zwarte paardje, zeker toen ik zijn geschiedenis had gelezen. Toen we besloten hadden om zelf een paardje aan te schaffen keken we naar de Mérens en/of een donkere Tinker. Mijn vrouw neigde meer naar de Mérens en ik naar een wat grotere Tinker. Ik heb dus nu een wat grotere Mérens dan de Tinker van mijn vrouw :-) Maar een kruising had ik ook prima gevonden. Erge mooie kruisingen gezien tussen een Fries en een Haflinger. Lijkt daardoor weer veel op een Mérens. Het karakter van het paard heeft bij ons de doorslag gegeven.

Ik heb de mijne gevonden via de Mérens Stamboek Nederland. Ik had wel op de site gekeken, maar ik zag er voor mij geen 100% geschikte. Hierdoor gewoon een algemene mail naar de site gestuurd of ze iemand wisten die zijn Mérens weg wilde doen die beleerd was en groter dan 1.50. Op dat moment dus niet. Enige tijd later heeft Annelies Koppel wel een bericht van iemand gekregen die misschien zijn Mérens weg wilde doen en zie hier het resultaat. Polisson was precies het paardje wat ik zocht. 8 jaar oud, beleerd en 1.52. Ik heb nu contact met de vorige eigenaresse en degene die Polisson heeft geïmporteerd uit Frankrijk via Annelies, die haar naam wel eer aan doet.

Tijdens mijn zoektocht naar een Mérens kreeg ik ook nog een mail van iemand uit België, die 6 Mérens ruinen te koop heeft staan. 4 van 4 jaar en 2 van 8 jaar. Deze worden ingezet bij buitenritten.


Groetjes Richard

_________________
Polisson des Castets


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 7:17 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Welkom op dit forum.
Zoals Natas als zie is het vrij rustig, dit komt waarschijnlijk door de waarschuwing die je vooraf krijgt.

Leuk verhaal over de aanschaf van je paardje.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 3:02 pm 
Offline
**
**

Geregistreerd: ma maart 07, 2005 10:16 pm
Berichten: 644
Woonplaats: gaillac-toulza
Ja Pollison komt bij mij vandaan,

Ik heb hem ooit gekocht als hengst om misschien goedgekeurd te laten worden voor de hengstenkeuring.
Hij had alleen in het begin teveel kuren en ik heb hem laten castreren.
Toen was hij gelijk braaf en is hij ook mee geweest op de beruchte 8 daagse trektocht die ik met vriendinnen heb gemaakt hij was het muziekpaard omdat het meisje dat op hem reed altijd mondharmonica speelde op hem.
Vlak daarna is hij toen gekocht door de nu vorige eigenaresse hij zag er toen hij vertrok niet echt geweldig (de trektocht was erg zwaar voor hem) uit maar is snel opgeknapt omdat hij toen ook een goed baasje had.
Ben blij dat hij het weer goed heeft!

gr Annebel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling