MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 3:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 25, 2010 11:09 am
Berichten: 5
Woonplaats: Gorinchem
Door de malware waarschuwing kon ik maanden niet inloggen en mijzelf niet voorstellen. Nu maar even zonder beveiliging dan.
Sinds eind juli 2010 ben ik de eigenaar van Kasai de Theix, een 13 jarige merrie. Ik heb sinds 2 jaar rijles ( dus echt een beginner) en zag vorig jaar voor het eerst een Mérens bij een handelsstal. Ik kende de soort niet en begon erover te lezen. Ook Annelies gebeld met de vraag waar ik op moest letten bij de aanschaf van zo'n paard. Annelies gaf raad: bij voorkeur niet bij DIE handelsstal en de papieren kwestie: geen papieren, geen Mérens.
De handelsstal viel af, paardje had inderdaad geen papieren, was doodsbang en onbeleerd, niets voor mij dus. Annelies tipte: via Marktplaats in Rotterdam.
Kasai was voor een beleerde Mérens niet zo gek duur maar dat had zijn redenen. Na mijn instructrice en dochter mocht ik proefrijden. Ik had het er niet op want ze was nogal "gevoelig aan de benen" en aangezien mijn juf en dochter beter rijden dan ik maar toch ook aanvankelijk met redelijk hoge snelheid door de bak draafden en galoppeerden had ik het er niet zo op. Nog nooit een rengalopje gedaan maar toen wel! Eindelijk had ik ze stil vlak voor het hek aan de andere kant van de bak. Ik wilde al afstappen maar moest van mijn onverbiddelijke juf terugrijden. Bibberend stapte ik eindelijk af, was dit wel het paard voor mij? Ach zei mijn juf ( 24 jaar en net niet op het paard geboren...) dat krijgen we er wel uit.
Kasai was aanvankelijk in februari 2010 aangekocht vanuit Frankrijk door een manege in Rotterdam. Vanwege de "benenkwestie" was dit dus geen succes. Ze is door iemand anders gekocht maar die besloot ook na enkele maanden haar weer weg te doen.
En hoe gaat het nu? Kasai heeft een tijd moeten wennen, was erg schrikachtig en wegspringerig in het begin. De combinatie van mijn angst (nee niet weer die rengalop) versterkte haar onrust nog meer, lekkere combinatie in het begin.
Kasai staat in Hoogblokland in pension in een ruime paddock met schuilstal samen met Sibbe de fries en Frija de fjord en heeft het goed naar haar zin.
Zomers staat zij 6 weken in de wei bij een bos en kunnen we lekker buiten rijden.
Inmiddels ben ik minder bang en hebben we 3x per week privéles. Ik durfde nog niet mee te doen aan de manegelessen, meestal begint ze na 45 minuten te klieren, dan heeft ze er genoeg van. Om de week krijg ik les in freestyle van Ninge Huijser en dat is ook erg leuk voor Kasai.
Ze is heel erg gevoelig voor de freestyle principes en gaat al in draf als ik maar in de richting kijk. Ook ondeugend, een bak van 15X15 vindt zij toch echt te klein om te galopperen en schiet dan onder het lint door. Lint lager spannen helpt ook niet ze kruipt er bij 70 cm ook onderdoor, eentje met humor dus.
Mijn dochter rijdt tijdelijk niet op Kasai maar wel iemand anders die veel beter kan rijden dan ik en a.s zaterdag voor het eerst meedoet met een B proefje. We gaan vooruit dus, de benenkwestie is heel erg verbeterd. Kasai moest gewoon nog veel leren;in het begin maakte ze bochten van 90 graden, ze heeft nog de neiging om mij uit het zadel te trekken, lijkt soms van onnozele zaken te schrikken (in het begin was een lichte handbeweging vanuit het zadel: rennen..) ,en een zweep hebben wij absoluut niet nodig.

_________________
Kasai de Theix


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 6:56 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 29, 2006 12:34 am
Berichten: 607
Woonplaats: zwolle
Hoi,

welkom, wat een mooi en duidelijk verhaal. Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik hoop dat de positieve lijn zich voortzet. Jullie zijn goed bezig als ik het zo lees.
Als je het leuk vind; 17 april hebben we een Merensdag in Renswoude. Een leuke gelegenheid om kennis te maken met de paardjes en met andere Merensliefhebbers.
En oh ja, wij zijn héél erg nieuwsgierig hier dus foto's worden zeer op prijs gesteld ;-)

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 25, 2010 11:09 am
Berichten: 5
Woonplaats: Gorinchem
Hallo Trienke,

Ja, 17 april kom ik misschien weer even kijken in Renswoude. Ben in september ook bij de keuring geweest, leuk al die mooie paarden bij elkaar.
We zijn inderdaad goed bezig nu maar dat moet ook wel als beginner en het is ook zo anders, een eigen paard of manegepaard!
Ik ben vrij optimistisch maar dacht in het begin wel eens, waar ben ik aan begonnen? Ik ging echt soms met angst naar de rijles met Kasai.
Inmiddels weten we dat ze nooit gevaarlijk doet, ze bokt niet, steigert niet, kan alleen racen, misschien moeten we toch een keertje naar Bouan...
De foto's die komen nog daar ben ik nog mee aan het hannesen, met name via welke internet site ik ze erop moet zetten.

_________________
Kasai de Theix


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:23 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 28, 2008 12:13 am
Berichten: 153
Woonplaats: Son
Welkom! Leuk je verhaal. Knap dat je zo doorzet. Wij lezen graag leuke verhalen en ook de ondeugende.

_________________
Rens sinds november voor de koets en sinds december ook bitloos


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling