MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu za apr 27, 2024 1:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoihoi
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 6:11 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 16, 2006 9:06 am
Berichten: 144
Woonplaats: kruisland
zoals het hoort zal ik ons ff voorstellen. over mij valt niet veel te vertellen, ik heet chantal en ben 26 jaar jong en woon in oosterhout. mn paardje daarintegen is een verhaal apart. ze heet rocaille du ker, 23 jaar en is een jaar of 12 geleden uit de pyrineenen gekomen. hier in nederland aangekomen is ze bij dhr volbeda gekomen en daar heeft ze altijd dienst gedaan als fokmerrie. helaas konden ze er niet veel anders meedoen want ze was zeer opstandig en "gevaarlijk". haar hoefjes zaten toendertijd zeer los en ze wilde niets weten van de mens (als ik het goed heb begrepen uit de verhalen, ik ken haar nog maar 5 jaar) ze hebben geprobeert om ze te beleren maar ze liet het niet toe en de kar waar ze haar voor hadden gezet heeft ze in elkaar getrapt. het kappen van de hoeven ging eigenlijk niet en daarom werd ze maar zelden gekapt en dan ging ze naar een speciale smid die zo'n stellage had, maar ook daar trapte ze goed ookal was ze verdoofd. maar ze gaf mooie veulens en dus mocht ze blijven. in de loop der tijd is ze veel rustiger geworden en liep ze ook niet meer als een tanker over mensen heen als ze schrok. toen ik bij dhr volbeda kwam werken ben ik me over haar gaan ontvermen (ook buiten mn werktijden om) en al gauw kon ik vanalles met haar doen, sinds dien kon ze gewoon uit de hand gekapt worden door de smid (mits ik de achterbenen optilde en verder ook heel dicht in de buurt bleef staan in het begin), ik heb haar leren longeren en een zadel opgelegd. helaas had ik toen niemand die er de eerste keer opdurfde. verder heb ik haar zover gekregen dat ze 2 keer is meegeweest naar de veulenkeuring van haar veulens (eerst mocht ze niet mee omdat ze onberekenbaar was en werden haar veulens thuis opgenomen) en bij de eerste keer kreeg ze zelf een eerste premie. wat was ik trots op mn meissie. nu is ze inmiddels ruim een jaar echt van mij en in het begin stond ze in een rusthuis voor paarden waar ze het prima naar haar zin had hoewel ze mij wel miste. ik kon door omstandigheden maar 1keer per week op z'n hoogst gaan en er is een tijd geweest dat het maar eens per 2 maanden kon. maar nu staat ze sinds begin mei 14 km van me vandaan en ga ik er elke dag naar toe. ik kan ze nu dus helemaal zelf verzorgen en dat vind ik zo leuk. we zitten vlak bij het bos en gaan elke dag wandelen door dat bos. ze vind het geweldig. ook heb ik er al op gezeten zonder zadel en dat laat ze heel goed toe. ze vind het ook leuk als ik op haar "rijd" of mn vriend. ze begint nu een beetje op de benen te reageren. we doen het allemaal heel rustig aan want ze is al flink op leeftijd maar als ik zie hoe ze ervan geniet dan kan ik niet anders dan ook genieten. en ik heb altijd gezegd:ooit zal ik op haar rijden. nu is het misschien nog dat iemand anders haar aan de hand heeft maar binnenkort hopelijk niet meer. ik kan uren over haar door praten maar zal nu maar stoppen want het wordt een lange lap tekst. als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel want vragen staat vrij.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 7:03 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hee hoi, Welkom op het forum, we zijn altijd benieuwd naar alle verhalen van de forum gebruikers.

Wel een bijzonder verhaal over je paardje, die heeft vast al heel veel meegemaakt in haar leven.

We willen ook altijd wel foto's zien dus ik ben benieuwd naar je meissie.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 8:17 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 16, 2006 9:06 am
Berichten: 144
Woonplaats: kruisland
hier dan wat foto's

Afbeelding
hier stond ze nog in frankrijk heb ik me laten vertellen

Afbeelding
hier ook

Afbeelding
deze was 3 jaar terug

dat zijn degene die ik op internet ergens heb staan. ik hoop dat het werkt want ik ben niet zo goed in die dingen

_________________
groetjes chantal en een kopstoot van rocaille


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 8:33 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Nou de foto's zijn gelukt, leuk paardje zeg. Waar komt ze vandaan in frankrijk?

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2006 9:03 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Hoi chantal,

welkom hier op het forum. Leuke foto's
Ik vindt dat ze een enorm lief koppie heeft. Vooral op die laatste foto's.
Enne wanneer je voor het eerst alleen met haar gereden hebt, zijn wij de eeste die het horen toch!!!

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 18, 2006 9:12 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 16, 2006 9:06 am
Berichten: 144
Woonplaats: kruisland
tuurlijk laat ik het dan gelijk weten. hoop dat het gauw is maar dat zien we wel, alles rustig aan

de fokker is Yves Rauzy uit Foix/Argiege ofzo. dat staat in het boekje. maar nm frans is helaas niet zo goed. ook ik zou het eigenlijk wel eens willen weten. misschien dat iemand van het stamboek het weet, ze is immers via het stamboek hierheen gekomen samen met een stel andere. dhr volbeda heeft het me ooit wel eens verteld maar ik heb niet zo'n goed geheugen voor plaatsnamen enz.

_________________
groetjes chantal en een kopstoot van rocaille


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling