MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu vr maart 29, 2024 12:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voorwaarts ???
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2008 9:05 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Wat herkenbaar allemaal! Renske is niet erg voorwaarts. Als ik op haar rijd vind ik haar snel genoeg. Met mee wiegen met mijn heupen kan ik haar sneller laten lopen en ook in draf krijgen. Maar voor de wagen blijft het tobben. Wij zeggen altijd dat ze " na de koffie onderweg" vlotter loopt. Misschien omdat ze denkt dat we naar huis gaan? We kunnen de zweep wel blijven gebruiken, en dat vind ik vervelend. Ze gaat éven harder , maar valt snel weer terug. In draf gaat het nog wel, maar stappen!!!Wij proberen ons er bij neer te leggen en zelf te leren om rustig aan te doen..........
Maar goed, vandaag ging het dus heel goed. Renske staat sinds een paar dagen op een stuk "vette" wei. Na de schrale duinwei is dat een overgang. Ze is daardoor een andere Renske. Voorwaarts vandaag voor de wagen en wat wilder in de omgang dan wij gewend zijn. Als de wei straks weer kaal is, zal ze wel weer haar oude zelf zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorwaarts ???
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 7:11 pm 
Offline
starter
starter

Geregistreerd: vr jan 30, 2004 10:18 pm
Berichten: 100
Woonplaats: almelo
Herkenbaar!
Het wel/ niet voorwaart gaan vind ik per merens wel heel verschillend. Over het algemeen vind ik de merries vrijwel altijd lekker voorwaarts. Daarintegen heb ik de ervaring dat de meeste merens ruinen veel minder actief zijn, belen zelfs sloom. Met een ruin moet je geluk hebben.
Wij rijden op 2 merries en 2 ruinen. Ruin Express is een echte diesel. Hij moet echt op gang komen (en dan helpen die zwepen niks). Maar met de jonge Quantro hebben we meer geluk. Hij is heel erg voorwaarts, maar zijn moeder is dan ook een echt scheurijzer dus dat zal wel in zijn genen zitten. Ben benieuwd of jullie mijn mening over merries/ ruinen delen.

Groetjes Manon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorwaarts ???
BerichtGeplaatst: ma apr 28, 2008 9:34 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Naar mijn idee heeft 't helemaal niet zoveel met het geslacht te maken.
Ik denk dat 't puur aan 't rijden/opvoeding ligt, simpelweg geen genoegen nemen met een "langzaam" tempo, het zal zeker zo zijn dat je bij bepaalde paarden daar meer moeite moet doen dan bij de ander.

Quinoa was absoluut niet voorwaarts en 1 rondje draven in de bak was wel het maximale, ik ben 'm nu heel consequent aan het rijden en als hij maar iets afzwakt in tempo, krijgt hij gelijk weer een impuls dat ik daar niet mee accoord ga.
Nu is het echt een onwijs voorwaarts paard, voornamelijk de stap :D

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling