MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 1:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Osteopaat
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 7:25 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Ik wil een osteopaat naar Bibi laten kijken, kwaad kan dat nooit.
Maar nu is er ook een paarden fysiotherapeut, wat is het verschil?!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 8:31 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Mijn rug is heel slecht en ik heb mijn hele leven al fysiotherapie gehad en sinds kort osteopathie. Fysiotherapie is lichamelijker, je wordt meer aangeraakt. Je gaat regelmatiger naar de fysiotherapeut. Ostheopathie zoals ik hem nu krijg is absoluut niet manueel (Ik word amper aangeraakt). De ostheopathie pakt het gehele lichaam aan. Voor mij is ostheopathie het wondermiddel. In december vroeg ik me af of ik ooit nog zou kunnen lopen (fysiotherapie hielp niet meer) en kijk ik rij nu weer paard en het gaat goed. :) :D Ostheopathie krijg ik maar één keer per maand. Ik verwacht dat er overeenkomsten zijn met fysiotherapie e.a voor mensen of paarden vandaar mijn reactie. Door fysiotherapie heb ik jaren goed gefunctioneerd. Groetjes.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 1:09 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Renske heeft van onze dierenarts die ook de opleiding osteopathie heeft gedaan zo'n 2 maanden geleden een behandeling gehad. Hij ontdekte o.a een scheef en vastzittend bekken. Vast zittende nekwervels en nog veel meer. Ook kon hij de conclusie trekken dat ze last van haar maag had. Ik heb hem geholpen om Renske vast te houden als hij e.e.a. moest losmaken. Het ging heel goed. Op een moment stond hij vlak voor haar, armen om haar nek. Hij moest kennelijk even zo blijven staan en je zag Renske weg dommelen. We hebben 2 ongelukken met haar gehad en ik kon me voorstellen dat er misschien iets vast/scheef zou zitten. Ze is nu zo voorwaarts, zo kenden we haar nog niet. We hebben natuurlijk geen bewijs, maar het zou logisch geredeneerd toch beter met haar moeten gaan, nu alles op zijn plaats zit en blokkades weg zijn? Dat loopt toch lekkerder, dat is bij ons ook zo.
Succes! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 2:15 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
ik heb hier met kleine regelmaat een man over de vloer die niet alleen osteopaat maar ook euhm ja hoe noem je dat 'natuurlijk 'arts is.
hij heeft mij veel geholpen met folie door her en der spiergroepen los te maken, ook kan hij energiebanen 'lezen' en losmaken zodat de energie weer op de goede manier door het lichaam cirkuleerd, helaas heeft folie hier nu niet erg veel meer aan, wat spieren losmaken betreft dan... de andere behandelingen van hem (energiebanen, spijsverteringsproblemen) helpen wel redelijk goed bij haar om het haar allemaal zo comfortabel mogelijk te maken met haar buik...

Bij quira is hij nu ook 2 x geweest nadat zij een keer flink gevallen was en een keer vast had gelegen in haar box (madam was even vergeten dat je in box niet kunt omrollen) Hij heeft toen haar spieren losgemaakt en haar atlas was iets verdraaid ook die heeft hij weer 'goed'gezet. Kon ik echt goed merken met rijden, ze was veel losser in haar lijf zeg maar

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 6:06 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Dat zijn nog eens positieve reactie's!
Ik ga vandaag een afspraak maken, ik denk ook dat het zeker geen kwaad kan. Bibi heeft natuurlijk voor de kar gelopen, en misschien wel altijd aan dezefde kant,plus dat ze ook nog twee veulens heeft gehad...Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat er iets scheef zit..
Bedankt voor de reactie's!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 8:38 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Vandaag is de osteopaat bij Bibi geweest, en wat denk je..ze is wat stram, meer niet! Ik ben zo happy!
Haar schoft zat rechts wat meer vast, waardoor ze linksachter wat minder recht onderzet...of hoe zeg je dat?!
Bibi heeft heerlijk staan te genieten van de behandeling..Ik mag nu vijf dagen niets tot niet veel meer dan lopen met haar. Daarna zal ze wat wiebelig zijn, zei hij. Over vier weken belt hij terug, om te vragen hoe het met haar gaat..

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 8:43 pm 
Offline
*
*
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 27, 2005 11:22 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Dreischor
Mooi zo, succes verder!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 1:58 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 24, 2005 7:53 pm
Berichten: 57
Woonplaats: St. Maartensvlotbrug
Wat toevallig,
Ik heb gisteren ook een osteopaat naar Enrico laten kijken.

Zij kon gelukkig niets ernstig vinden, maar zijn heiligbeen en bekken zaten een beetje vast en daardoor kon hij rechtsachter minder goed onderbrengen dan links. Ook vond zij zijn schouders erg stug, maar die kon zij zo losmaken/manipuleren.
Enrico mag nu 2 dagen niet werken alleen een beetje wandelen en voor de rest loopt hij toch buiten op de wei.
Want hij is niet echt het type dat gaat bokken en rennen als er gras voor zijn neus staat.

Zowel de osteopaat als Enrico vonden de behandeling heel prettig.
Enrico stond gewoon te soezelen, ogen half dicht, heerlijk al dat gefrutsel en aandacht.
En de osteopaat vond het heel prettig omdat hij goed meewerkten en alles gewillig over zich heen liet komen.
Dit was volgens haar ook wel eens anders.
Ook viel het op dat hij zo lenig was, maar volgens mij is dat Merens eigen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.
Volgens de osteopaat moet hij nu beter gaan bewegen en kan ik haar mailen als ik vragen heb.
Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes van Desiree


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Osteopaat
BerichtGeplaatst: do jun 26, 2008 5:03 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:13 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Vlaardingen
Bibi heeft er heel veel baat bij, en ik dus ook!
Ik merk dat ze veel meer ontspannen is tijdens het rijden, begint nu ook het bit los te laten, loopt gewoon veel makkelijker. En ook bij haar waren het alleen haar schouders, die wat vast zaten.
Voor deze behandeling ga ik elk jaar, da's één ding wat zeker is, baat het niet, schaad het niet!

_________________
Mensen en dieren behandelen, zoals jezelf behandelt wilt worden..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling