MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 2:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: merens rustig?????????
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 7:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 23, 2008 8:23 pm
Berichten: 35
Woonplaats: geesbrug
hallo allemaal
Met Troy gaat het na de castratie gelukkig weer een stuk beter.
Hij is wel erg schrikkerig. Weet niet of dat mede door de castratie komt of door de leeftijd (16 maanden) of dat het gewoon niet zo,n heel cool type is.
Hij vindt het niet zo prettig als je aan zijn hoofd komt en springt heel snel achteruit als er iemand binnen stapt of als hij een hard geluid hoord enzv.
Ik hoop dat het bij trekt, want vooral het coole karakter vind ik zo leuk aan de merensen.
Verder is hij super lief hoor. Als ik hem 1 keer roep dan komt hij er direct aan rennen. ( dan komt het eten er aan :roll: )
gr. conny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 01, 2008 10:24 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Nou de ene mérens is de ander niet.

Maar het schrikkerige krijg je er waarschijnlijk grotendeels af om vertrouwen te bieden, bij sommige paarden is dat kalmeren, maar bij sommige paarden is het ook "niet zeiken, niks aan de hand".

Ook is het zo dat je ze wat minder schrikkerig krijgt door juist schrik situaties uit te lokken, bijvoorbeeld over plastic laten lopen. Je gaat gewoon net zolang door totdat je een gewenst resultaat hebt en z'n beloning is dat dat je ermee stopt. Of bijvoorbeeld een paraplu uitklappen, de eerste paar keren schrikken ze maar als je het heel vaak achter elkaar doet, vinden ze het helemaal niets bijzonders meer.

Zoals mijn eigen Quinoa is echt bomproof, toch heeft hij soms ook wel dagen dat hij in één keer alles eng vind. Ik weet dan dat het in zijn geval een soort van uitproberen is, als ik hem er doorheen drijf en vertel dat hij niet zo moet zeuren en gewoon moet doorlopen dan is in één keer niets meer eng :D

Maarja er zijn ook altijd paarden die spoken blijven zien en dat is vast ook bij sommige mérens paarden ;)

Succes in ieder geval.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 02, 2008 8:08 am 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Het is net zoals Marjolein schrijft: het ene paard is het andere niet. Onze Hercule is zelden echt bang geweest, gewoon van nature bomproof. Een heerlijk relaxed paard, maar wel wat flegmatiek. Polie is veel warmbloediger en rilliger, maar wel een echte merens die je gewoon moet uitlachen en net zolang proberen totdat ze durft. Ze wordt steeds koeler met nieuwe dingen omdat vertrouwen in ons groter en groter wordt. Bij Annebel was ze niet meer schrikkerig op het einde. Jouw paardje heeft toch een castratie meegemaakt. Dat is best heftig. Zelfs Hercule hebben we na de castratie moeten "pamperen" omdat hij wat van slag was en daarna pijn had. Dus combinatie met jeugd en castratie doet hem nu misschien wat onzekerder zijn. Succes, hij krijgt vast meer vertrouwen in jou en in zichzelf.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling