MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 6:31 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Vandaag weer een heerlijke buitenrit gehad samen met mijn bijrijder Wilma. Toen we door een leuke beetje spannende nieuwe greppel overstaken, lachte Wilma en zei: " ik vroeg me al af wat we vandaag weer aan nieuwe en spannende dingen gaan doen, want iedere rit weet je wel iets nieuws te verzinnen, en met name Hercule vindt dat zo leuk". Eerlijk gezegd was ik me hier niet van bewust, maar ze heeft wel gelijk. Wat ik probeer is mijn paarden iedere rit iets nieuws aan te bieden en soms iets spannends. Hercule vind dit erg leuk en wordt er prettig voorwaarts van, Polie wordt er juist gemakkelijker en all rounder van en vindt steeds minder dingen eng. Dit kan zijn: een nieuwe route, in de zomer in het water met ze gaan, een sloot door, langs een ongevallen boom mijn pad zoeken zodat de paarden omhoog moeten springen en vlak langs die enge wortels moeten lopen, een zandbergje op galopperen, een steil hellinkje afgaan zodat ze goed hun kont moeten laten zakken, het ruiterpad kiezen langs het industrieterrein als ze achter het gaas met grote vrachtwagens bezig zijn, het pad verlaten door te struinen in het natuurgebied en dan zien we wel waar we uitkomen, vandaag een nieuw ruiterpad gereden dat ik vanuit de trein had gezien en dat helemaal langs het spoor liep (trein-schrik oefening) etc. Door de opmerking van Wilma vroeg ik me af: "wat doen jullie aan spannende dingen met je paard/ paarden"?

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 7:45 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Leuk Pauline wat je allemaal doet.
Bij Quinoa is het zo dat ik waarschijnlijk langs heel veel spannende dingen kom, maar hij vind het simpelweg niet spannend. Ik moet altijd een stukje over het fietspad die naast zo'n ouderwetse keienweg loopt. Er kwam toen een oud trekkertje mij tegemoet met rinkelende dingen erachter, Quinoa vind het allemaal wel best (:|
Heel soms in het bos als een hertje weg springt, schrikt hij heel kort, maar dan na een briesje is het ook weer klaar.
Helaas kan ik heuvels hier niet goed oefenen omdat ze er simpelweg niet zijn, vind ik wel jammer, zou wel goed voor 'm zijn.

2e pinksterdag hebben we een puzzeltocht, ook met "spannende" dingen, dus ik ben benieuwd =D>

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:53 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 06, 2005 7:49 pm
Berichten: 511
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad leuk om steeds iets nieuws te zoeken. Ik probeer dit ook vaak. Renzo is nu pas twee maanden onder het zadel, dus kan nu nog veel nieuwe wegen met hem rijden. Kadans kent inmiddels alle mogelijke weggetjes in het dorp en bos wel. Toch zodra ik iets leuks zie ga ik er heen. In het dorp ligt er een weg open, al het asfalt weg, de weg is afgezet en er is nu veel gruis en stank. Vorige week dus meteen met Renzo er door heen. Veilige ondergrond, maar wel heel spannend. Toch deed hij het erg braaf, twee dagen later liep hij er zelfs in zonder na te denken.

Altijd leuk om nieuwe, rare en spannende dingen tijdens het rijden te doen. Maar wel als het maar veilig is!

_________________
Kadans mijn grote vriend!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling