MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 10:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: contract paardenstalling
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 6:27 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Graag jullie mening/ervaring.

Ik sta op een stalling waar ik een contract heb getekend dat ik 2 maanden opzegtermijn heb. De mensen zijn een lange tijd ziek geweest en ik heb regelmatig de stallen uitgemest en de paarden naar binnen gedaan. Ik wilde ze graag helpen omdat ze in een lastige situatie zaten. Ook ben ik regelmatig met één mee geweest hooi/stro halen met mijn eigen auto.
Ik heb voor deze diensten nooit wat gekregen, vond ik in principe ook geen probleem (dacht een beetje geven en nemen).

Nu gaan ze vanaf 1 maart een deel van de stalling verpachten aan stal huurders. Dus een heel deel van de stalling daar worden deze mensen (tijdelijk) eigenaar van. Kortom de situatie is veranderd en er zijn meerdere eigenaren op hetzelfde bedrijf.

Ik heb vandaag de stalling opgezegd om naar een andere stalling te gaan. Dit met de reden dat wij gaan verhuizen en ook met de reden dat ik het niet echt zag zitten om met meerdere eigenaren op een stalling te staan.

Ik heb vanmorgen gebeld om op te zeggen en vriendelijk gevraagd of de opzegtermijn van 2 maanden niet naar 1 maand kon. Dit ook in verband met de nieuwe stalling, die niet zit te wachten op 2 maanden een lege stal.

Ze gingen hier niet mee akkoord omdat het zo in het contract stond. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik het niet had verwacht dat het een probleem zou zijn omdat ik ze zoveel heb geholpen toen zij ziek waren.
Zij reageerden hier vervolgens op dat dat vrienden diensten waren ......... Maarja die vriendendiensten zijn wel erg belangrijk voor het bedrijf.

Maar nu zat ik te denken, omdat ze het gaan verpachten is er dus een andere situatie met meerdere eigenaren. Dat is dan toch contractbreuk??

Groeten Marjolein

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 2:45 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Ik weet niet of contractbreuk nu geldt?
Ik vraag dit soort dingen altijd aan de Jurofoon.
Bellen en dan betaal je de telefoonkosten.

Ik heb begrepen dat er altijd laatste jaars studenten aan de telefoon zitten en ze kijken alles heel nauwkeurig na en geven je dan advies wat je kan doen. En of het klopt wat jij nu denkt (zie bij de Rijdende Rechter regelmatig dat mensen denken dat ze in hun gelijk staan en dat dit dan niet het geval is).

Ik ben ooit lid geworden en kan dan gratis bellen.
Maar voor die paar centen zou ik hen gewoon bellen.
Of een rechtswinkel? Maar ik heb geen idee of die nog bestaan.

Succes.

Nog even reageren op het meehelpen. Ik ben ook altijd zo gek geweest. En ben er inmiddels achter dat mensen heel snel wennen aan jouw hulp en het dan normaal vinden. Ik heb nog steeds die neiging en stoot regelmatig mijn hoofd, maar ben me er wel meer van bewust dat het geven en nemen is en niet alleen maar geven.
Dus niet meer doen op je volgende stal. Het zijn ook altijd dezelfde die meehelpen. En de rest laat lekker de boel de boel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 5:33 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Hoi Christel,

Thanx voor je advies. Helaas geldt dit niet als contract breuk omdat je nog dezelfde diensten e.d. krijgt.

Nou inderdaad, hulp wordt als normaal gezien blijkbaar.......

Ik heb een mail van de stalhoudster terug dat ze het gaat overleggen met haar man en dat ik het haar erg moeilijk maak en ze voelt zich in een hoek gedreven. Nou ja, ze mag van mij in die hoek blijven staan haha haha.

Ik heb altijd voor hun klaar gestaan, maar iets terug doen..........

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2013 7:57 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Als ik eerlijk ben, begrijp ik haar nu niet helemaal.

Jij wilt nog 1 maand blijven en ook betalen. En niet à la minute weg. Dat willen er wel veel als iemand besluit naar een andere stal te gaan.
Dus wat mij betreft, zou ik zeggen, lekker in het midden gaan zitten en dus met die ene maand akkoord gaan.

Zoals ik al zei; jij hebt altijd voor ze klaar gestaan en dat hebben ze altijd normaal gevonden. En schijnbaar vinden ze dat daar niets tegenover staat.
Terwijl zij nu roepen dat het vriendendienst en dus richting jou geen vriendendienst willen doen.
Ook in vriendschap is het geven en nemen en wat voor elkaar over hebben (zelfs in relaties e.d.).

Zodra jij weg bent en dat zullen ze nu al wel merken, zien ze hoeveel jij hebt gedaan en dat niet zomaar iemand anders dat overneemt en gewoon ook maar even uit zichzelf doet.

Jammer, dat er op deze manier wordt omgegaan met mensen die voor een ander klaar staan. Maar dan in de kou gezet worden zodra je wat terug vraagt. Maar dit is echt een leer voor de volgende keer en ik zou niet zomaar extra dingen meer doen op een stal. Tenzij je merkt dat zij jou iets extra's geven en dat jij dan denkt, hé ik kan ze een keer helpen.

Schijnbaar denken zij daar anders over en voelt ze zich in de hoek gedrukt. Misschien is het slim om samen met Martin met ze te gaan praten en dat jij vindt dat je haar niet in de hoek drukt en uitlegt hoe jij hier tegenaan kijkt en het gewoon als elkaar helpen, is bedoeld. Soms kan het helpen om de lucht te klaren en dat jullie toch op een leuke manier uit elkaar gaan. Dat zou wel fijn zijn.

Succes en hopelijk komt het wel goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 05, 2013 11:08 am 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
Afgelopen zondag even een praatje gemaakt met de stalhouder.

We zijn maar tot een compromis gekomen en ik betaal nog een halve maand stalling geld.......
Ik had ook geen zin in ruzie hierdoor.

Achteraf ben ik wel heel blij dat ik op heb gezegd. Ze gaan een groot deel van de stalling verpachten en er komen dan 10 gezinnen de stallen doen. Er komen in totaal 11 paarden bij.
De 10 gezinnen gaan dan rouleren in de stalwerkzaamheden/voeren e.d., nou ik heb daar niet echt een goed gevoel bij.

Ben benieuwd hoe Quinoa het op zijn nieuwe stal gaat vinden.

Thanx voor je reacties.

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling