MerensForum.nl

Het forum voor Merensliefhebbers! Onderdeel van het Merens Stamboek Nederland
Het is nu do maart 28, 2024 7:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 300 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 6:16 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 25, 2007 10:52 pm
Berichten: 232
Woonplaats: Purmerend
als het in de nouvelles moet zou ik dit artikel zsm doorsturen want naar mijn weten ligt de nouvelles al weer bijna bij iedereen in de bus. Wellicht is deze al op de post gegaan. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: di maart 10, 2009 9:37 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Ik hou me ook aanbevolen voor een weekend in drenthe!

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 4:45 pm 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Fijn dat iedereen het zo naar z'n zin heeft gehad, daar ging het uiteindelijk toch om.
Gaaf om te lezen dat Eva en Myrna zoveel aan de tips gehad hebben en lekker op weg zijn. Fijn is dat.
En Hercule is zo te horen lekker opgefrist van een weekend op stap. Ook paarden hebben baat bij vakantie en es even wat anders.

Volgend jaar Drenthe klinkt goed, ook mooi daar (heb zelf in Oosterwolde en Smilde gewoond met daartussen het Drents-Friesche Wold). Ik begreep van Vanda Oosterhuis (die zit in Gees, kant van Emmen op), dat er bij haar in de buurt een stuk natuurgebied is waar je net als op NP De Hoge Veluwe, buiten alle paden mag rijden. Da's ook wel stoer.
Ik hoop dat ik er dan bij kan zijn met Ben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 4:54 pm 
Offline
***
***
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 03, 2005 12:22 am
Berichten: 1381
Woonplaats: Almere
Tuurlijk Francis, daar gaan we gewoon vanuit. :D

_________________
http://picasaweb.google.com/nance1970
http://bworms.come2me.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 5:48 pm 
Offline
****
****
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 12, 2005 10:28 am
Berichten: 2036
Woonplaats: Valthermond
@ Francis,

Klopt Vanda zit bij Gees, daar heb je zeker mooie omgeving (de klencke) toch liggen de bossen daar wat verder uit elkaar en heb je snel dat je langs de straat moet rijden.

Ik zat zelf meer te denken aan omgeving, buinen, exloo, odoorn......... ik ken daar de omgeving goed en daar mag je ook rijden waar je maar wilt ;)
Het is wel meer bossig dan bij gees, daar heb je iets meer heide.
Heb al een super locatie gevonden :D

Van de zomer ga ik het op poten zetten en dan kan er ook iets in de nouvelles daarover, misschien zijn er nog wel veel meer mensen die mee willen :D

Kan nu al niet wachten haha

_________________
FIGARO DU KERCORB X BETEL DE FANTILHOU = QUINOA DE FANTILHOU

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 7:07 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 17, 2003 2:55 pm
Berichten: 564
Woonplaats: Zoetermeer
Oh dan ga ik zeker weten mee, want de bossen van Odoorn en Exloo ken ik ook met mijn ogen dicht! Leuk rijden en een heerlijk picknickpunt in het bos, waar de paarden tussen de bomen in een stand kunnen staan, naast het terrasje!

Leuk hoor, de foto's zien er ook heel gezellig uit!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 7:52 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
waarom wachten tot volgend jaar? Het echte mooie weer moet immers nog komen? :D
Misschien een idee om een oproepje in de nouvelle te doen tot een megamerensbuitenrit? ;)
Zou toch gaaf zijn om een merens of 25 bij elkaar te krijgen aangespannen en onder de man?

bedenk wel dat er een 'oudere' garde merenseigenaren is die niet op het forum zit en dus dit soort meetings niet meekrijgt als het ware

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 9:31 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Ieder die een mega buitenrit wil plannen of rijden is daar natuurlijk vrij in.
Ik plaats daar wel een aantal kanttekeningen bij vanuit de ervaring van afgelopen weekend. De paarden waren de eerste dag duidelijk wat heter want ze moesten aan elkaar wennen. Was zeker niet problematisch hoor, maar toch! Oortjes naar achteren, kontje dreigend omhoog of een trappie hoorde daar wel bij. Diegene die bij ons achteraan reden (we waren met zeven maximaal), die paardjes moesten behoorlijk gas geven om het bij te kunnen houden. Of anders gezegd de voorsten konden rustig draven en de achtersten moesten uitgestrekte draf doen. Dus met 25 mensen is draven wel heel lastig voor de achtersten. Dan denk ik ook nog aan het overzicht. Wij konden elkaar goed verstaan dus zodra iemand riep "stap of draf of ho" werd daar gelijk op gereageerd door Nicole: "want het tempo wordt bepaald door de langzaamste was ons motto". In een hele grote groep is dat schier onmogelijk om zo scherp op elkaar te reageren of je moet er voor kiezen om te gaan stappen. Dus mocht zo iets georganiseerd worden en de groep is heel groot, dan is splitsen van de groep wel een tip. Bij ons ging dat automatisch. Een klein groepje wilde af en toe pittig rijden in een wat constant hoger tempo en een ander groepje wilde graag het galopperen meer afwisselen met stappen. Dus vonden we elkaar in kleinere groepjes waardoor je als het om het rijden gaat meer kan. Dat leverde geen spanningen op want we hadden respect voor elkaars keuzen en vonden elkaar weer na het rijden.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 10:28 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 26, 2005 8:15 pm
Berichten: 704
pauline je hebt wel gelijk hoor, mijn post kwam meer voort uit het feit dat ik net op bokt een topic had gelezen over de mega strand rit. Een rit met vorig jaar iets van 200 combinaties.

ook ik weet uit ervaring dat het lastig is om met een grote groep vreemde paarden te rijden (ben jaren ponykampbegeleidster geweest en dan ga je nog met paarden/pony's die elkaar kennen)
Het was ook meer uit het oog van gezellig als merenseigenaren onder elkaar, zeg nou zelf; Het zou toch een fantatisch plaatje zijn om zoveel merens en hun eigenaren bijelkaar te zien?
Tuurlijk moet je als je een 'oproep' in de nouvelle plaatst en er komen een stuk of 25 aanmelding binnen goed plannen en overleggen wie samen met wie kan en gaat rijden. Immers ieder heeft zn eigen nivo, eigen tempo.

_________________
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

always look on the bright side of life.....
quira, bayra,folie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 10:33 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Even een reactie over het plaatsen in de Nouvelles:

Ik ging er vanuit dat het nu niet geplaatst kon worden - omdat deze nu al zo diks is.
Maar met indelen kwam ik verkeerd uit met de pagina's, dus heb ik toch het verslag van Pauline van het forum gehaald met twee foto's.
Ik weet dat Pauline heeft aangeboden het verslag eventueel iets te veranderen, maar ik moet helaas bekennen dat daar nu geen tijd voor is. De Nouvelles had eigenlijk al weg moeten zijn. In ieder geval komt er deze keer een hele dikke Nouvelles door de brievenbus. En helemaal vol, inclusief jullie weekend !!!

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 1:52 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Fijn Christel dat ik niet meer hoef te sleutelen aan het stukje. Dit kwam wel warm recht uit het hart. Groeten en tot ziens 5 april allemaal. 5 april wil ik als Polie klaar is een buitenritje maken samen met Hercule. Als iemand wil aansluiten is diegene welkom. Vooral als zij de weg goed kent daar :D (Ik heb in mijn eigen huis nog een TomTom nodig :roll: ).

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 11:30 am 
Offline
starter
starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 29, 2008 11:57 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Garderen
Leuk als er meer van dit soort 'evenementen' georganiseerd worden.
Zoals ik het vorig weekend gezien heb, regelt dat indelen van wie met wie rijdt zichzelf wel aardig, er zijn altijd mensen die vlot en stevig willen rijden en mensen die het rustig aan willen doen. Die vinden elkaar vanzelf. Ik denk dat het juist leuk is dat iedereen qua rijden lekker doet waar'ie op dat moment zin in heeft of waar z'n paard wel of niet aan toe is. Als dat thuis blijven betekent, dan is dat net zo goed als mee rijden... Iedereen vindt elkaar na het rijden weer en dan is't gewoon gezellig. Iets gezamelijks tijdens 't weekend regelen kan natuurlijk ook zat, maar dat elkaar vrij laten was juist wat dit weekend zo geslaagd maakte vond ik. Niemand hoefde iets tegen z'n zin of boven z'n kunnen te doen.

Wat dat vaker organiseren betreft... Ik heb jaren in het bestuur van de DPHC (Dutch PaintHorse Club) gezeten en ben daar een aantal jaar een van de twee personen van de 'recreatiecommissie' geweest. Juist om de niet-wedstrijdruiter binnen de club ook te 'bedienen' hebben we die commissie opgericht om van de club uit buitenritten, clinics, lezingen e.d. te organiseren. Misschien is't een idee om iets dergelijks in't leven te roepen?
Twee of drie mensen die als commissie het initiatief nemen om iets te organiseren, 2 of 3 keer per jaar. Dat hoeven ze dan niet percé zélf te organiseren, maar bijv. wel een datum prikken en/of mensen vragen danwel aansturen om het te organiseren.
Geen idee of de Merensclub zo'n soort club wil zijn hoor, maar binnen de DPHC werd het door de recreanten/niet-showers als heel positief ontvangen. Op die manier had men wel meer gevoel dat er ook aan hen gedacht werd en ze niet alleen contributie betaalden om de wedstrijden te bekostigen. Het maakte een grotere groep leden meer betrokken bij de club en men voelde zich als lid duidelijk meer gewaardeerd en erkend zeg maar (eea is op de ledenvergadering besproken toen en dat waren dus enkele van de reacties die los kwamen, men baalde vooral vaak van het betalen van lidmaatschap en er niks voor terug zien omdat men niet showde. 't Grootste deel van't geld van de club gaat toch in de wedstrijden zitten).
Het promoten van een ras hoeft niet te stoppen bij het organiseren van een paar wedstrijden en een keuring denk ik, er is meer dan alleen wedstrijden en fokken wat het hebben van een Merens zo leuk maakt. Júist een Merens zou ik haast zeggen, voor mij is't toch een buiten/'recreatie' paard bij uitstek dus ik denk dat je dat als club zijnde ook best mag promoten.
Iets dergelijks heb ik trouwens ook bij de OESCN gedaan (Rasvereniging van de Bobtails), daar was ik regiocoordinator en elke coordinator organiseerde gezamelijke wandelingen binnen z'n eigen regio voor bobtail eigenaren. Ook daar werd dus de 'recreant' niet vergeten.
Bij beide clus was het trouwens zo dat er van de club uit een kleine bijdrage werd geleverd voor de kosten. De club hoeft echt niet iets compleet te regelen en te bekostigen maar bij beide clubs droeg de club een bepaald bedrag per deelnemer bij. Dat ging dan echt om kleine bedragjes, 2,50 p/p ofzo.. De rest werd gewoon door de deelnemers zelf betaald. Maar da's net genoeg om mensen 't gevoel te geven dat de club er ook voor hen is.

't Is maar een idee...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 2:53 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Ik vind het een leuk idee van Francis. Misschien als iemand van het bestuur dit nog leest dat we het in kunnen brengen in de vergadering van a.s zondag (?). Achter het hele stukje van Francis sta ik achter. Het is niet alleen voor de mens leuk maar ook voor de paarden. Want Hercule geniet nog steeds na. Hij voelt heerlijk los door zijn lijf en vanochtend heb ik een kort ritje met hem gemaakt om hem los te houden (morgen mag hij weer echt aan de bak voor een lange rit met de bijrijders). Dat paardje is helemaal opgeknapt van het weekend ook al moest hij soms op karakter de rit uitrijden. Dan kan dus blijkbaar helemaal geen kwaad als ze een paar dagen tot het gaatje moeten. (Ik was wat bezorgd over "the day after"). De hele week loopt hij al te stralen en is zeer voorwaarts, zelfs dus vanochtend toen hij in zijn eentje mee moest.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 4:51 pm 
Offline
Voorzitter Stamboek
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 20, 2004 11:50 am
Berichten: 399
Woonplaats: Harskamp
Komende zondag of volgende week zondag is er geen vergadering van het stamboek.

De Algemene Ledenvergadering is op zondag 5 april a.s. om 11.30 uur in Renswoude.
De Nouvelles wordt maandag a.s. verstuurd en daar staat alle informatie in.

Christel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Weekendje Veluwe
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 7:16 pm 
Offline
**
**
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2006 10:12 pm
Berichten: 732
Woonplaats: haute Vienne Frankrijk
Sorry, Christel. Ik bedoel ook zondag 5 april. A.s zondag heb ik een andere meeting die ik even door elkaar haalde.

_________________
polie en hercule ----> in Frankrijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 300 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling